Zobacz wątek - Problem z kompresją.
NAS Analytics TAG

Problem z kompresją.

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Problem z kompresją.

Postprzez shokei » 11/2/2017, 01:29

Witam, może mnie ktoś rozjaśnić o co w tym chodzi, a więc tak zabrałem się za remont aprili rs 125, rozebralem silnik, wysłałem cylinder do honowania i sprawa wygląda następująco ; przed remontem miałem 6 barów kompresji, po honowaniu cylindra i pomierzeniu go wyszło że cylinder ma 54,01 mm a więc zgodnie z zaleceniami wossnera dobralem tłoka 53,96 ( 5 setek luzu montażowego ma być) złożyłem wszystko pięknie ładnie, odpaliłem, pochodziła chwilę, zgasilem, mierze kompresję i uwaga 5,5 bara na ciepłym. I o co ty chodzi, tłok dobry, honowanie dobrze zrobione (mierzylem średnicówką), manometr dobry a tu 5,5bara na nowym tłoku (nie, pierścionki prawidłowo założyłem xd) i tu moje pytanie, o co w tym chodzi?
Mam zamiar zamówić tłok Vertex 53,97 (vertex zaleca 0,03 setki luzu) czy będzie większa kompresja?
Aha i dodam jeszcze że luz na zamkach pierścionka gdy wsadze do cylindra mam 6 dych, według mnie wychodzi na to że tłok jest za luźny a mimo wszystko jest dany zgodnie z zaleceniami wossnera, czy jak dam ww vertexa będzie większa kompresja czy lepiej będzie kupić nowy cylinder z tłokiem i nie bawić się w kupowanie tłoków?
Będę wdzięczny za pomoc.
shokei
Świeżak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 23/2/2015, 07:26


Postprzez henio12323 » 11/2/2017, 18:46

hmm cos dziwnie z pierscieniami wychodzi.

zmierzyłbym tłok jeszcze raz i cylinder, moze jakas pomyłka z tłokiem wyszła.

nie wiem czy ksiązka serwisowa okresla luz na zammku pierscienia w cylindrze, ale dla KTMa z tłokiem prawie 10 cm średnicy 0.1 to juz jest pierscień na smietnik. wiec w duzo mniejszym moto 0.6 to sie wydaje duzo za duzo, podejrzewam że tam nówka to i koło 0.1 moze mieć... mysle ze tutaj moze byc problem

jeszcze - załozyłeś pierscienie na pewno dobrze ? odpowiednią strona itd ? nie dostał sie jakis piach czy syf do pierscieni ? ostatnio miałem przypadek nówka tłok i podobnie zero kompresji, okazało sie że pierscien odwrotnie załozony, i momentalnie go " przytarło" to samo moze sie stać jak sie dostanie jakis opiłek czy piasek i "przyblokuje" pierscien i też w ciągu chwili pewnie moze sie wytrzeć - i stad taki luz.

gdzie kupowałeś tłok ? jeżeli by wyszło że np kiepski pioerscien i nie widać po nim znaków uzywania za bardzo, to samo tłok ( czyli poprawny montaz, poprawne uruchomienie ) to pewnie mozna by reklamować takie coś
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez shokei » 11/2/2017, 20:10

Honowanie mi robił Pan Woryna z motor-techu i tłoka tak samo dobral. Według zaleceń wszystko jest ok, ale mierzylem tłoka i tuż pod pierścionkami jest wąższy a na samym dole jest szerszy, trochę dziwne, no ale 6 dych na zamkach pierścionka to za dużo i pewnie przez to nie ma kompresji, cylinder dobrze złożyłem tzn ściągłem cylinder i wszystko jest ok, prawidłowo było złożone, myślałem żeby kupić pierścionki większe tzn pierścionki 54,00 na tłoka 53,96 i ewentualnie gdyby nie weszły to bym przytarł zamki, może to by coś dało...
shokei
Świeżak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 23/2/2015, 07:26

Postprzez henio12323 » 12/2/2017, 14:35

mozna kombinowac, spytaj sie tego woryny co on o tym mysli. nie ma co też w ciemno mu ufać jak chodzi o sama prace bo trafiają sie partactwa w jego wykonaniu.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez shokei » 12/2/2017, 15:43

Co o na to?
I tu przytoczę jego słowa, uwaga :
Kompresja w 2t nie ma znaczenia, najważniejsze że są nowe części, (tłok) kompresji się nie mierzy, ważne jest aby lac dobre oleje i jeździć.
Jeździć na 5,5 bara? , tym się nie da ruszyć bo trzeba prawie cały gaz dać i w dodatku na ssaniu. 😂😂
shokei
Świeżak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 23/2/2015, 07:26

Postprzez henio12323 » 12/2/2017, 16:31

czy ssanie czy nie nie powinno miec to znaczenia

na pewno słowa że kompresja nie ma znaczenia to troche głupota

aczkolwiek sam pomiar sie zgodze że nie do konca ma sens. duzo lepszy jest pomiar szczelnosci - wrzucasz tłok w GMP, zakrecasz węzyk zamiast swiecy, wpinasz do urzadzonka prostego - 2 manometry, jeden wskazuje cisnienie na wlocie powietrza ( i podpinasz spręzarke) drugie na węzyku z cylindra, i zapodajesz jakieś cisnienie, i na drugim manometrze obserwujesz spadek. w nowym silniku musi byc minimum 90% szczelności,

w tym silknik uo którym pisałem że był nowy i odwrotnie zamontowane pierscienie, to wskazywało chyba ze 30% i taki silnik nawet nie chciał odpalić....

jak miałes tłok wossnera, to mozesz zapewne dokupić same pierścienie bo w wiekszosci przypadków takie maja bezroblemowo
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez shokei » 12/2/2017, 18:24

Doszedłem do wniosku że to nie ma sensu żeby kupować pierścionki nowe, mam dwie opcje albo wbije tuleje albo nowy cylinder, mam na myśli ten;
http://moto125.pl/p/192/1195/cylinder-i ... rilia.html
Tylko że 1,7k to nie mało, co myślisz o wbiciu tuleji, sprawdzi się to w tego typu silniku?)(mam na myśli aprilie rs 125) Gdzieś czytałem że tuleja w stosunku do nicasilu gorzej odprowadzania ciepło, motocykl wolniej się zbiera, prawda to jest?
Czytałem tematy gdzie montowali tuleje do full crossów, i dało się, ba nawet docierali full cross w terenie ;)
Więc myślę że to nie jest najgorszy pomysł zamontować tuleje do rs 125.
Bo nawet jak dobiere tłoka to i tak rewelacji nie będzie, a myślę nabić w tym sezonie z 100 kilometrów więc i tak napewno na tym jednym tłoku nie dojezdze do końca sezonu bo wiadomo że nie będzie taka mocna jak na nowym cylindrze.
shokei
Świeżak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 23/2/2015, 07:26

Postprzez henio12323 » 12/2/2017, 21:29

a czemu masz wbijac tuleje skoro nicasil masz ok ? bo rozumiem że masz okej wszystko... bez sensu.

tuleja tak - gorzej odprowadza ciepło. łatwiej zagotować moto, do tego cięzko wbic dobrą tuleje, bo mało kto sie do tego przykłada, i czesto np są mniejsze kanały itp co moze ostatecznie obnizyć sprawnosc takiego silniczka.

a gdzie mieli docierac crossówki ? na autostradzie ?

100 km ? to nawet jakbys miał pchać takie moto to sie nie zmęczysz za bardzo :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez shokei » 12/2/2017, 21:59

Nicasil u góry cylindra mam po honowaniu 54,01 a na dole cylindra 54,00 i jednak zamówiłem tłoka vertexa 53,97
https://gmoto.pl/vertex-tlok-aprilia-12 ... 78780.html
Nie wiem może wcześniejszy tłok był jakis wadliwy bo był prawidłowo dobrany i było 6dych luzu na zamkach pierścionka jak wsadzilem do cylindra.
Zobaczę jaki ten przyjdzie bo przed zamontowaniem tłoka pomierze go i pierścionki, jak będzie znowu 6 dych luzu na zamkach to nawet go nie będę montował tylko odeślę w pi.du...
shokei
Świeżak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 23/2/2015, 07:26



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr