Laik prosi o pomoc!
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Laik prosi o pomoc!
Witam,
Dzisiaj dla szanownych forumowiczów chcę zapytać o sprawy z związane z zakupem motocykla.
Postanowiłem zakupić suzuki gs500f, i chciałbym, aby ktoś bardziej doświadczony i obeznany w motocyklach powiedział mi jakie przebiegi w tych motocyklach to przebiegi oznaczające śmierć silnika? Co do przebiegu to czy można sprawdzić jego oryginalność? Jeśli tak to jak? Słyszałem, że warto sprawdzić kompresje silnika, jak to wygląda i ile ewentualne może kosztować?
Dzisiaj dla szanownych forumowiczów chcę zapytać o sprawy z związane z zakupem motocykla.
Postanowiłem zakupić suzuki gs500f, i chciałbym, aby ktoś bardziej doświadczony i obeznany w motocyklach powiedział mi jakie przebiegi w tych motocyklach to przebiegi oznaczające śmierć silnika? Co do przebiegu to czy można sprawdzić jego oryginalność? Jeśli tak to jak? Słyszałem, że warto sprawdzić kompresje silnika, jak to wygląda i ile ewentualne może kosztować?
- panzervi
- Świeżak
- Posty: 107
- Dołączył(a): 24/9/2015, 18:51
Przebiegiem się nigdy nie sugeruj, gdyż spora ilość liczników jest kręcona. Mój z 99' ma niby 22 tysiące przebiegu. Tak, oczywiście.
A kompresji bez manometru nie zmierzysz. Polecam ogarnąć jakiegoś mechanika, by z Tobą pojechał zobaczyć motocykl.
A kompresji bez manometru nie zmierzysz. Polecam ogarnąć jakiegoś mechanika, by z Tobą pojechał zobaczyć motocykl.
Suzuki GS 500 E
-
DedeRR - Świeżak
- Posty: 304
- Dołączył(a): 2/5/2015, 00:19
- Lokalizacja: Północ
Ale w tym momencie zakładasz, że wszyscy, bez wyjątku, robią wszystko w ASO. Tak niestety nie jest
I tak jak mówiłem, przebiegiem nie ma się co sugerować, zwłaszcza w takim motocyklu jak GS 500. Liczy się stan techniczny.
I tak jak mówiłem, przebiegiem nie ma się co sugerować, zwłaszcza w takim motocyklu jak GS 500. Liczy się stan techniczny.
Suzuki GS 500 E
-
DedeRR - Świeżak
- Posty: 304
- Dołączył(a): 2/5/2015, 00:19
- Lokalizacja: Północ
Tutaj znajdziesz tylko informację od czasu zmiany przepisów (jeśli był sprowadzany w tym czasie to właściwie nie obowiązuje)
klik (otwórz link)
klik (otwórz link)
FZ6N '09 98HP
brak podpisu.
brak podpisu.
-
traveler - Świeżak
- Posty: 297
- Dołączył(a): 29/6/2015, 17:27
- Lokalizacja: BDG
Choć moje pytanie niektórych rozśmieszyły, to uzyskałem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania.
Być może teraz też wywołam na czyjejś twarzy uśmiech ale cóż ,,kto pyta ten nie błądzi". Do tej pory użytkowałem i z resztę dalej użytkuję zwykły motorower. Jego obsługa w moim wypadku to wymiana oleju i w sumie tyle. Proszę powiedzcie mi w sposób łopatologiczny co będę musiał robić aby utrzymać gs-a w najlepszej możliwej formie. Nie wiem czy trzeba smarować łańcuch, czy będę regulować gaźniki czy to tylko w serwisie. Chodzi mi o wszystko czego będę mógł się nauczyć robić samodzielnie.
Być może teraz też wywołam na czyjejś twarzy uśmiech ale cóż ,,kto pyta ten nie błądzi". Do tej pory użytkowałem i z resztę dalej użytkuję zwykły motorower. Jego obsługa w moim wypadku to wymiana oleju i w sumie tyle. Proszę powiedzcie mi w sposób łopatologiczny co będę musiał robić aby utrzymać gs-a w najlepszej możliwej formie. Nie wiem czy trzeba smarować łańcuch, czy będę regulować gaźniki czy to tylko w serwisie. Chodzi mi o wszystko czego będę mógł się nauczyć robić samodzielnie.
- panzervi
- Świeżak
- Posty: 107
- Dołączył(a): 24/9/2015, 18:51
Łańcuch trzeba smarować w każdym moto który posiada kup moto na wale bądź pasie i będziesz miał bez problemu 😊 ale to tylko chooperki. Gaźniki możesz sam no chyba że nie ogarniasz to daj komuś kumatemu olej sam nie jest to jakaś filozofia zawory oddaj komuś no i to tyle
Honda CBR 125R ---> Yamaha FZS 600 02r
-
Devil 125 - Bywalec
- Posty: 558
- Dołączył(a): 9/9/2014, 14:46
- Lokalizacja: DOL
Dzięki Devil, w swoim pierdziku w sumie nic nie robiłem bo nie wiem właściwie jak dbać o motocykl. Służył mi on raczej do nauki jazdy, a teraz jak już kupie pierwsze prawdziwe moto to będę bawił się na nim w mechanika i maltretował was kolejnymi głupimi pytaniami .
Na razie wszystkim wam dziękuje. Dużo już czytałem o zakupie używanego moto i o gs-ah, mimo to jeśli ktoś ma jakieś jeszcze ciekawe porady lub doświadczenia w tej materii i podzieli się nimi to chętnie poczytam .
Na razie wszystkim wam dziękuje. Dużo już czytałem o zakupie używanego moto i o gs-ah, mimo to jeśli ktoś ma jakieś jeszcze ciekawe porady lub doświadczenia w tej materii i podzieli się nimi to chętnie poczytam .
- panzervi
- Świeżak
- Posty: 107
- Dołączył(a): 24/9/2015, 18:51
Aha coś ważnego mi się przypomniało. Po zakupie motocykla chciałbym zrobić regulacje zaworów, gaźników, wymiana oleju i filtrów (powietrze+oleju) i dodajmy do tego wymianę napędu+opony. Na pewno o czymś zapomniałem, więc dodajcie to do tej listy i wyceńcie proszę. Pytam dlatego, że sam tego jeszcze nigdy nie robiłem, a chcę wiedzieć ile kaski muszę sobie doliczyć do ceny motocykla.
- panzervi
- Świeżak
- Posty: 107
- Dołączył(a): 24/9/2015, 18:51
Wymiana filtrów, oleju i do tego płynu hamulcowego jest nawet zalecana przy kupnie. Gaźniki i zawory, to raczej wtedy, kiedy ewidentnie jest coś nie tak, pali za dużo, czy nie odpala na zimno/ciepło...
Łańcuch i opony to samo, jeśli napęd nie będzie zużyty, a opony będą w dobrym stanie to nie ma sensu od razu ładować tysiąca złotych (tyle mniej więcej to by kosztowało).
Łańcuch i opony to samo, jeśli napęd nie będzie zużyty, a opony będą w dobrym stanie to nie ma sensu od razu ładować tysiąca złotych (tyle mniej więcej to by kosztowało).
Suzuki GS 500 E
-
DedeRR - Świeżak
- Posty: 304
- Dołączył(a): 2/5/2015, 00:19
- Lokalizacja: Północ
Strasznie tu cicho, napiszcie coś o gs-ach, albo o 1-moto (jakie wasze było), albo jeśli ktoś z was ma to jakąś stroną gdzie są jakiś oferty z moto na sprzedaż (olx, gratka, otomoto, allegro znam już na pamięć), albo jakieś podstawowe info o użytkowaniu moto typu: co ile km mniej więcej trzeba napęd wymienić, regulować gaźniki, zawory...
Naprawdę moja wiedza jest na takim poziomie, że każda rada czy uwaga jest dla mnie interesująca
Naprawdę moja wiedza jest na takim poziomie, że każda rada czy uwaga jest dla mnie interesująca
- panzervi
- Świeżak
- Posty: 107
- Dołączył(a): 24/9/2015, 18:51
Czytaj to forum to na pewno się dowiesz jest tu masa informacji na podstawowe pytania jakie zadajesz
A jeśli chodzi o GS jest to tak prosta konstrukcja że przy jakiejkolwiek naprawie nie zje cię z butami Zwykły olejak czołg
A jeśli chodzi o GS jest to tak prosta konstrukcja że przy jakiejkolwiek naprawie nie zje cię z butami Zwykły olejak czołg
Honda CBR 125R ---> Yamaha FZS 600 02r
-
Devil 125 - Bywalec
- Posty: 558
- Dołączył(a): 9/9/2014, 14:46
- Lokalizacja: DOL
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Powrót do Motocykle na kategorie A2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości