Rejestracja enduro 125 sprowadzonego z Niemiec
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Rejestracja enduro 125 sprowadzonego z Niemiec
Siemanko!
Mam zamiar kupić motocykl enduro o poj. 125 cm3.
Jest sprowadzony z Niemiec. Na pewno będę chciał go zarejestrować.
I teraz małe pytanko, bo przeglądałem tyle tych wątków i się nie za dużo dowiedziałem co do rejestracji moto 125 sprowadzonego z Niemiec, znajdującego się w Polsce.
Jakie dokumenty sÄ… potrzebne do rejestracji tego moto ?
Jak to jest z tą umową polsko-niemiecką, czy jeśli kupuje moto od polskiego właściciela to czy też jej potrzebuje do rejestracji, czy wystarczy umowa kupna sprzedaży z polskim właścicielem ?
Właściciel powiedział mi że ma dokumenty do zarejestrowania, jutro go dopytam jakie dokładnie.
ProszÄ™ o odpowiedzi bo to pilna sprawa.
Pozdrawiam
Mam zamiar kupić motocykl enduro o poj. 125 cm3.
Jest sprowadzony z Niemiec. Na pewno będę chciał go zarejestrować.
I teraz małe pytanko, bo przeglądałem tyle tych wątków i się nie za dużo dowiedziałem co do rejestracji moto 125 sprowadzonego z Niemiec, znajdującego się w Polsce.
Jakie dokumenty sÄ… potrzebne do rejestracji tego moto ?
Jak to jest z tą umową polsko-niemiecką, czy jeśli kupuje moto od polskiego właściciela to czy też jej potrzebuje do rejestracji, czy wystarczy umowa kupna sprzedaży z polskim właścicielem ?
Właściciel powiedział mi że ma dokumenty do zarejestrowania, jutro go dopytam jakie dokładnie.
ProszÄ™ o odpowiedzi bo to pilna sprawa.
Pozdrawiam

- endurowiec31
- Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 19/12/2014, 19:24
- Lokalizacja: Wałcz
99.99% że umowę będziesz musiał sobie napisać sam z Niemcem.
Z motem musisz dostać:
https://www.google.pl/search?client=ope ... w&tbm=isch
oraz dowód rejestracyjny czyli brief:
https://www.google.pl/search?q=brief+ni ... 324Xi6TE44
Robisz tłumaczenie dokumentów oraz umowy.
Z papierami walisz na przegląd jeśli masz tablicę, jeśli nie masz, to najpierw do wydziału komunikacji po pozwolenie czasowe z czerwoną tablicą i wtedy udajesz się na przegląd.
Z przeglądu ponownie do wydziału komunikacji gdzie dostajesz nową tablicę i nowe pozwolenie czasowe. Gdzieś po drodze warto załatwić sobie ubezpieczenie OC.
Koszty to tak orientacyjnie:
-tłumaczenie 20zł za kartkę A4
-ubezpieczenie OC około 100zł na rok w PZU jeśli masz zniżki
-przegląd 60zł
-wydział komunikacji około 240zł w wersji gdy nie masz tablicy rejestracyjnej.
Od tego roku nie interesuje Cię skarbówka ani urząd celny.
Z motem musisz dostać:
https://www.google.pl/search?client=ope ... w&tbm=isch
oraz dowód rejestracyjny czyli brief:
https://www.google.pl/search?q=brief+ni ... 324Xi6TE44
Robisz tłumaczenie dokumentów oraz umowy.
Z papierami walisz na przegląd jeśli masz tablicę, jeśli nie masz, to najpierw do wydziału komunikacji po pozwolenie czasowe z czerwoną tablicą i wtedy udajesz się na przegląd.
Z przeglądu ponownie do wydziału komunikacji gdzie dostajesz nową tablicę i nowe pozwolenie czasowe. Gdzieś po drodze warto załatwić sobie ubezpieczenie OC.
Koszty to tak orientacyjnie:
-tłumaczenie 20zł za kartkę A4
-ubezpieczenie OC około 100zł na rok w PZU jeśli masz zniżki
-przegląd 60zł
-wydział komunikacji około 240zł w wersji gdy nie masz tablicy rejestracyjnej.
Od tego roku nie interesuje Cię skarbówka ani urząd celny.
DR125se
- sito79
- Świeżak
- Posty: 157
- Dołączył(a): 8/9/2008, 15:39
- Lokalizacja: Wałbrzych
Ok. Dzięki wielkie za szczegółową odpowiedź
Moto zakupione, przy nim dowód wyrejestrowania (może być zamiast małego briefu),
duży brief i umowa kupna sprzedaży na szczęście polsko-niemiecka
Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź

Moto zakupione, przy nim dowód wyrejestrowania (może być zamiast małego briefu),
duży brief i umowa kupna sprzedaży na szczęście polsko-niemiecka

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź
- endurowiec31
- Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 19/12/2014, 19:24
- Lokalizacja: Wałcz
- endurowiec31
- Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 19/12/2014, 19:24
- Lokalizacja: Wałcz
No cóż, ja raczej będę się trzymał 2t, bo mocą, wagą i momentem obrotowym nadrabia swoje wszystkie mniejsze wady
4t to jednak większa waga, mniejsza moc.
Przy dzisiejszej technice 2t pewnie niedługo dorówna mocy na niskich obrotach czterosuwowi.
Pozdro

4t to jednak większa waga, mniejsza moc.
Przy dzisiejszej technice 2t pewnie niedługo dorówna mocy na niskich obrotach czterosuwowi.
Pozdro

- endurowiec31
- Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 19/12/2014, 19:24
- Lokalizacja: Wałcz
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Powrót do Motocykle od 51 do 125 ccm - kategoria A1/B
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość