Zobacz wątek - jak działa tylnia pompa hamulcowa
 
NAS Analytics TAG

jak działa tylnia pompa hamulcowa

Jeśli chcesz porozmawiać o motocyklach, które nadają się dla posiadaczy kategorii A1 lub B (powyżej 3 lat) to jest to miejsce dla Ciebie.
_________

jak działa tylnia pompa hamulcowa

Postprzez azyl14 » 17/7/2015, 21:19

Witam.
Chciałbym się przywitać gdyż jestem tu nowy:) Miło dołączyć do jakże wspaniałej społeczności jaką są motocykliści. Doświadczenie z motorami mam nie za duze, ale mam nadzieje ze sie to zmeni :) Także witam wszystkich gorąco i mam nadzieje ze będe mogł tutaj czuć się dobrze, jak i wy ze mną:)

Miałbym pytanko odnośnie tylnego hamulca. Nie mogę tego problemu rozwiązac juz 2 miesiąc. Szczerze mówiąc powoli mnie już trzaska, a zwłaszcza po dzisiejszym kiedy odebrałem nową pompe i nic...No ale od początku. Motorek kupilem w pazidzierniku, za duzo nie zaszalalem pogoda wyjazd itp. Wiadomo przyszłą zima więc sprzęt czekał do lata. Pech chciał, że w trakcie zimy jakas mysz ( pełn teog było ) przegryzłą tylni przewód hamulcowy.... Myślałem ze to będzie tylko formalnosc przelozenie węza, jednak tak nie było. Oczywiście z problemami udało się wymienic przewód zamontować. No i wiadomo w ukladzie wiecje powietrza niz plynu, więc dolewam do zbiorniczka. Pompa wyglada tak
Obrazek

Oczywiscie leje plyn naciskam na hamulec a tam plynu nie ubywa... Mysle mysle no i cos mi przyszlo do glowy odkrecilem ten uklad. No i co się okazało zauwazylem ze pompa dziala tak ze gdy nic nie naciska na tłok to pompa zaczyna pobierac płyn. Więc precodura standardowa
węzyk na odpwoietrzniku, naciskam na hamulec odkrecam węzyk leci plyn z powietrzem (pozniej plyn), zakrecam odpowietrznik. Puszczam hamulec (cisnienie w ukladzie spada), ale poniewaz pompka jest odkrecona to puszczam hamulec tak ze tlok otiwera zawod bezposrednio z zbiornikiem i w wyniku podcisnienia z zbiorniczka uprywa tak okolo 1cm wysoksci płynu. Elegancko mysle sobie ze to jest jakis tryb odpwoietrzania. Procedura robiona bardzo, plyn w ukladzie jest na tip top. Jescze kiedy indziej probowalem sprezarkom i tez mialem ten sam problem o ktorym zaraz napisze. Zapina pompe do motoru na 2 sruby, tak ze teraz niewazne jak bedzie ustawina dzwignia hamulca nie ma siły by układ pracował był połączony bezposrednio z zbiornikiem.Teraz problem

PROBLEM
Problem polega na tym ze gdy ukłąd był juz odpowietrzony tłok jest za daleko od tarczy i klocki są lozne. Mysle sobie teraz układ powinnien pracowac tak ze powinnen pobierac jakos plyn z zbiorniczka i go wtlaczac az do momentu klocek sie zatrzyma na tarczy. Tak sie niestety nie dzieje.Jak naciskam na hamulec tłoczek się rusza okolo 3-4mm, ale po puszceniu hamulca wraca. No i teraz pytanei jak to działa ? Zdjecie tłoka Obrazek. Domyslam się ze przy normlaniej pracy tłok ten powinnen jakos wpompowywac plyn z zbiorniczka do układu,az do momentu gdy klocki sie zacisna na tarczy. Dodam jescze ze zauwazylem dwie dziurki w zbiorniczku ( po stronie tloka są 2 jedna wieksza i druga mniejsza ale nie bylem w stanei tego uchwycic na zdjeciu )
Obrazek
Jeśli ktos by mi mogł wytlumaczyc jak to dziala. Dodam ze jak zdjolem klocek z zacisku, to tloczek chodzi tak ze idzie go wcisnac palcem z sila moze 2 razy większą jak przy otwieraniu zapalniczka browara :)

Pozdrawiam
Krzysztof :)
azyl14
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 17/7/2015, 20:23


Postprzez Katje » 20/7/2015, 12:03

Piszesz, że pompa nowa, przewód nowy, układ odpowietrzony.. a zacisk rozbierałeś? Patrzyłeś, w jakim stanie są tłoczek, gumki, blaszki? Może remont zacisku by coś pomógł.
Avatar użytkownika
Katje
Świeżak
 
Posty: 63
Dołączył(a): 8/7/2014, 13:21
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez azyl14 » 20/7/2015, 13:38

hej dzięki za odpowiedz. No ale co mam zrobic z zaciskiem? Tłoczek chodzi całkiem niezle. Idzie jakos go rozebrac?
azyl14
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 17/7/2015, 20:23

Postprzez Katje » 20/7/2015, 13:54

Znajdź w necie manuala do swojej maszyny, tam powinna być procedura opisana. Albo w necie jakieś tutoriale. Trzeba kupić zestaw naprawczy hamulca, rozebrać zacisk, wyczyścić go, zamontować nowe uszczelki, nasmarować prowadnice..
Avatar użytkownika
Katje
Świeżak
 
Posty: 63
Dołączył(a): 8/7/2014, 13:21
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez azyl14 » 20/7/2015, 17:04

no ale on nie jest taki zbity ? ja nie widze zeby ten zacisk byl rozbieralny
azyl14
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 17/7/2015, 20:23

Postprzez Katje » 21/7/2015, 08:55

Zapodaj info jaką maszyną jeździsz.
Avatar użytkownika
Katje
Świeżak
 
Posty: 63
Dołączył(a): 8/7/2014, 13:21
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez azyl14 » 22/7/2015, 07:28

to jest mala maszynka csr 125 romet... Ja wiem.. Ale zasada działania pompy hamulcowje powinna być taka sama. Musi jakoś wtłaczać, jakoś pompować ten olej. Można jakoś roezbrać zacisk? W sensie wyciągnąć tłoczek?

Temat ma być nie tutaj przenoszę
senekkorzenna
azyl14
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 17/7/2015, 20:23

Postprzez azyl14 » 22/7/2015, 16:48

dzieki za odpowiedz. Ale jak to nie kuam gdzie jest wąskie gardło? Nierozbieralny ukłąd czy co ?
azyl14
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 17/7/2015, 20:23

Postprzez Katje » 22/7/2015, 19:14

azyl14 napisał(a):dzieki za odpowiedz. Ale jak to nie kuam gdzie jest wąskie gardło? Nierozbieralny ukłąd czy co ?

A jak wygląda ten Twój zacisk, coś w tym stylu? http://mototrip.romet.pl/gfx/issz/_thum ... 51uX54.jpg
Tłoczek możesz po zdjęciu zacisku zdemontować, wdmuchując sprężone powietrze przez otwór na przewód hamulcowy. I powinieneś mieć uszczelki, które można wymienić, zacisk wyczyścić, tłoczek nasmarować płynem hamulcowym i wcisnąć z powrotem. Wspornik zacisku zdjąć, gumki można wymienić, jeśli są w złym stanie, prowadnice nasmarować smarem silikonowym.
Avatar użytkownika
Katje
Świeżak
 
Posty: 63
Dołączył(a): 8/7/2014, 13:21
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez azyl14 » 23/7/2015, 07:03

dokladnie taki sam. Dzięki za odpowiedz:) Juz raz mi sie udało sprężarką wysunąć tłoczek tak ze sciskał mocno. klocki, wiec jak je zdejme moze sie uda go wyciagnac. No juz chyba nic innego mi nie zostanie :) Dzisiaj po robicie biere się do roboty:)
azyl14
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 17/7/2015, 20:23

Postprzez azyl14 » 23/7/2015, 21:24

senekkorzenna masz namylsi odpowietrznik odpowietrznik czy jakis odpowietrznik na gumkach przy tloczku zeby nie wracla. Btw... wydmuchalem tłoczek przeczyscilem i hamlec wkoncu zaczal pracowac :) Co prawda mega słabo ale hamuje. Ogromny postęp i dzięki za pomoc. Jescze jakaś rada, żeby hamulec był w miare mocny :>?
azyl14
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 17/7/2015, 20:23

Postprzez azyl14 » 27/7/2015, 09:30

nie no odpowietrznik na zacisku to meczony. Mysle ze jescze dzisiaj go sproboje troche podopwoietrzyc juz jak to sie wszystko zaprzyjazni, moze jakis bomble wyjdzie. Poki co i tak jest rewelacja, bo mimo ze daleko do idełu to normalnie zacisk jest zacisniety.
azyl14
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 17/7/2015, 20:23

Re: jak działa tylnia pompa hamulcowa

Postprzez fynymyn » 4/6/2017, 20:22

Witam,
pozwoliłem sobie odkopać temat bo miałem identyczny przypadek i problem udało mi się rozwiązać. Podobnych tematów jest sporo ale mało kto zwraca uwagę na zasadę działania pompki hamulcowej. Bardzo dobra ilustracja jest na wikipedii: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/47/Hydraulic_disc_brake_diagram.gif (otwórz link)
W mojej pompce załkowicie zatkał się kanalik oznaczony na ilustracji Fluid Inlet Port. W efekcie, rozebrany sprawny hamulec nie chciał się odpowietrzyć, nie pobierał płynu, mimo iż działał zanim się za niego zabrałem. Zatkanie było trudno usunąć, bo 'zarośnięty' kanalik był niemal niewidoczny. Dzięki szanownemu autorowi tego postu zacząłem drążyć temat i dowiedziałem się dokładnie jak ta, i w zasadzie każda inna, pompka hamulcowa działa. Podpowiem, że dzięki 'Inlet Port' układ hamulcowy jest otwarty i wzrost objętości płynu w układzie (np. przez nagrzanie go) nie spowoduje zaciśnięcia hamulca. 'Compensating Port' zapewnia dostęp płynu w przestrzeń między uszczelniaczami. Dzięki temu, że uszczelniacz jest kierunkowy istnieje możliwość przedostania się płynu do układu w razie gdy przed tłoczkiem postanie podciśnienie (np. gwałtowne puszczenie pedału hamulca).
fynymyn
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 4/6/2017, 19:30



Powrót do Motocykle od 51 do 125 ccm - kategoria A1/B



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na górê