Zobacz wątek - Enduro czy może coś innego?
NAS Analytics TAG

Enduro czy może coś innego?

Enduro, Cross
_________

Enduro czy może coś innego?

Postprzez kowal1212 » 9/5/2015, 17:13

Witam, chciałbym lada moment kupić jakieś enduro bądź hard enduro. Kwotą jaką dysponuję na sam motocykl to około 7000 zł. Jeździłbym nim m.in na wypady z kolegą do lasu bądź na jakieś dłuższe wyprawy (kolega ma grizzly 550) ale od czasu do czasu podjechał bym nim do szkoły około 8km w jedną stronę. Doświadczenia nie mam zbyt dużego ponieważ parę razy miałem styczność z dt 125 i to wszystko. I tu się pojawia pytanie enduro czy hard enduro? Może mi podpowiecie co bardziej by było opłacalne w mojej sytuacji?

Pozdrawiam :)
kowal1212
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 26/8/2014, 23:57


Postprzez henio12323 » 9/5/2015, 19:23

hard enduro to jedynie ktm exc albo husqvarna WR. gdzies dalej to jak daleko ? 100 km ? czy 20 to juz daleko dla Ciebie ?

za 7 tysi hard enduro nie kupisz w super stanie, i musisz sie liczyc z kosztownym utrzymaniem. jeżeli z góry wiesz że nie masz kasy na utrzymanie w sezonie odpusc na starcie i kup sobie soft enduro

poszukaj ktma LC2 fajniej lata niz DTtka na poczÄ…tek starczy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez kowal1212 » 9/5/2015, 19:38

Daleko hmm, tzn. około 25 km w jedną stronę bo dalej zapuszczać się raczej nie będę. Budżet jestem w stanie zwiększyć do 10 tysięcy jeżeli enduro bądź te hard enduro jest tego warte. W sezonie, na remonty chciałbym się zamknąć w kwocie 1,5 tyś bądź 2 tyś (maksimum) Chciałbym aby moto mi posłużyło na najbliższe sezonu i nie chciałbym odczuć za niedługo niewystarczająco mocy na jakimś odcinku trasy.
kowal1212
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 26/8/2014, 23:57

Postprzez henio12323 » 9/5/2015, 20:34

zalezy jak bedziesz chciał jeździc, na długie proste nawet 100 koni moze byc mało ( sprzety typu podkręcane CR 500 itp ) do technicznej jazdy 125 2T czy 250 w 4T to swietna sprawa i na dobrą sprawe wiecej nie trzeba. 250-300 w 2T czy 450 w 4T lub wiecej to na początek zdecydowanie za duzo,

za 10 tysi kupisz cos lepszego choć to na prawde dobrego sprzetu duzo brakuje.

pytanie teraz czy 2T czy 4T, mowa o 125 w 2T lub 250 w 4T.....
2T jest lzejsze, mniej pali, wymaga częstszych remontów ale tanszych ( utrzymanie wychodzi podobnie ) lepsze do technicznej jazdy. 4T jest przyjemniejsze do jazdy na trasach.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kowal1212 » 9/5/2015, 22:08

Jeszcze jedno pytanko, czy zmieszczę się w kosztach remontu w 1,5 tyś bądź tych 2 tyś w ciągu sezonu, jakbym wyjeżdżał co drugi dzień w teren bądź do szkoły i w weekend na jakąś dłuższą trasę (okolice 50-70km), przy posiadaniu ktm exc 125 bądź 250?
kowal1212
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 26/8/2014, 23:57

Postprzez henio12323 » 10/5/2015, 08:11

czasami tak a czasami nie, wystarczy że skonczy sie cylinder, korbowód i np padnie sprzęgło, plus pocieknie zawieszenie
zawias z 200 zł ( licze minimum kosztów praktycznie) korba 400, cylinder 1200 regeneracja, z 2500 nowy, tłok 400, uszczelki pierdoły z 400. to masz już bez cylindra z 1500 zł. a takie pierdoły jak klocki praktycznie co rok schodzą, to juz ponad stówka kolejna, napęd kosztuje z 500 zł dolicz oleje do silnika i paliwa, to w przypadku jeszcze jak robisz sobie sam, bo mechanik za rozbiórke silnika też kilka stówek sobie weźmie. tym bardziej że bedziesz jeździł do szkoły to koszt idzie w góre.

oczywiscie czasami też wyjdzie że na rok zmienisz klocki za stówke, wsadzisz tłoczek za 400 zł i tyle bedzie z wydatków
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kowal1212 » 11/5/2015, 12:05

poszukałem trochę na internecie i natknąłem się na drz 400. Z tego co mi wiadomo można kupić za 10 tyś złoty. Jak ten motor ma się do ktm exc 125 lub 250 może wiesz?
kowal1212
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 26/8/2014, 23:57

Postprzez henio12323 » 11/5/2015, 15:12

drz to nie wyczynówka, nie nadaje sie do skoków, i ostrego agresywnego latania, ale jest to całkiem żwawe moto jak na tą klase. jest cieżkawe ale nie jest zbyt ociężałe. zaletą jest niski koszt eksploatacji.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kowal1212 » 11/5/2015, 16:22

okej, dzięki za wszystkie odpowiedzi :-) Będę szukał tych dwóch motocykli i wybiorę tego w lepszym stanie ;)
kowal1212
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 26/8/2014, 23:57

Postprzez kowal1212 » 19/5/2015, 20:47

Ostatnio szukając właśnie moto ktm 125/250 albo drz 400 trafiłem na wr250f. Czy jest ona warta zachodu?, słyszałem, że remonty trzeba robić w podobnych odstępach czasu co ktm, a mocą chyba też nie odbiega. Podrzucam link : http://allegro.pl/yamaha-wr-250-f-stan- ... 22269.html
kowal1212
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 26/8/2014, 23:57

Postprzez henio12323 » 20/5/2015, 09:07

edytuj posty - nie pisz jeden pod drugim.

czy WRka czy exc-f to jedno i to samo pod względem utrzymania
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości




na górê