pilne pytanie o alternator/olej/odpalanie zx-9r 2004r
Posty: 12
• Strona 1 z 1
pilne pytanie o alternator/olej/odpalanie zx-9r 2004r
witam,
miałem ostatnio niewielką wywrotkę, niestety w mojej 9-tce przedziurawił się lewy dekiel silnika osłaniający alternator. Niestety z tego co zauważyłem, jest to dość częsty problem bo wystaje dość znacznie i przy nawet delikatnym szlifie magnezowa pokrywa jest narażona na spore uszkodzenie.
przechodząc do tematu, udało mi się kupić nowy dekiel, który zdążyłem już założyć. Problem w tym, że w tym modelu całość jest w oleju, w momencie przedziurawienia dekla cały wypłynął a nawet gdyby nie, to trzeba by go było spuścić, żeby dekiel wymienić. Nie mam pewności, czy to "koło" alternatora czy też uzwojenie nie uległo jakiemuś uszkodzeniu, dlatego chciałbym odpalić na moment zanim zaleję olejem w razie, gdyby trzeba było coś jeszcze naprawiać/wymieniać aby uniknąć kolejnego spuszczania. Niestety próba się nie udała, w momencie naciśnięcia zapłonu kompletnie nic się nie dzieje, żadnej próby odpalenia i tu moje bardzo ważne pytanie, czy powodem tego jest brak oleju czy raczej mam jakiś poważniejszy problem?
miałem ostatnio niewielką wywrotkę, niestety w mojej 9-tce przedziurawił się lewy dekiel silnika osłaniający alternator. Niestety z tego co zauważyłem, jest to dość częsty problem bo wystaje dość znacznie i przy nawet delikatnym szlifie magnezowa pokrywa jest narażona na spore uszkodzenie.
przechodząc do tematu, udało mi się kupić nowy dekiel, który zdążyłem już założyć. Problem w tym, że w tym modelu całość jest w oleju, w momencie przedziurawienia dekla cały wypłynął a nawet gdyby nie, to trzeba by go było spuścić, żeby dekiel wymienić. Nie mam pewności, czy to "koło" alternatora czy też uzwojenie nie uległo jakiemuś uszkodzeniu, dlatego chciałbym odpalić na moment zanim zaleję olejem w razie, gdyby trzeba było coś jeszcze naprawiać/wymieniać aby uniknąć kolejnego spuszczania. Niestety próba się nie udała, w momencie naciśnięcia zapłonu kompletnie nic się nie dzieje, żadnej próby odpalenia i tu moje bardzo ważne pytanie, czy powodem tego jest brak oleju czy raczej mam jakiś poważniejszy problem?
- dawlish
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 17/8/2014, 11:13
- Lokalizacja: Lublin
Odłamki dekla mogły wpaść w elementy ruchome i narobić szkód. Oglądałeś dokładnie elektrykę?
Ps masz tam zapewne wyłącznik zapłonu po wywrotce motocykla. Sprawdź, czy nadal nie odcina prądu.
Ps masz tam zapewne wyłącznik zapłonu po wywrotce motocykla. Sprawdź, czy nadal nie odcina prądu.
Ostatnio edytowano 5/12/2014, 23:12 przez SpeedyGonzales, łącznie edytowano 1 raz
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
olej nie powinien mieć wpływu ( czujnika żadnego nie ma, a jak juz to raczej tylko kontrolka informująca o ubytku )
raczej szukał bym gdzies indziej przyczyny, np rozłozona stopka boczna, bo rozumiem że przekręcasz kluczyk, kontrolki sie swieca, ale rozrusznik nie kręci? słychac "trzaski' przekaźnika ?
raczej szukał bym gdzies indziej przyczyny, np rozłozona stopka boczna, bo rozumiem że przekręcasz kluczyk, kontrolki sie swieca, ale rozrusznik nie kręci? słychac "trzaski' przekaźnika ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
no dekiel nie był bardzo rozwalony właśnie, tzn no przedziurawił się, ale alternator wizualnie nie ma śladów żadnego uszkodzenia, nie jest porysowany ani nic, być może jest minimalnie przekrzywiony tego nie wiem, ciężko to stwierdzić.
co do pytania o samą sytuację- przekręcam kluczyk, wszystko się świeci, naciskam rozruch i nic kompletnie, żadnego dźwięku nic a nic
o co dokładnie chodzi?
co do pytania o samą sytuację- przekręcam kluczyk, wszystko się świeci, naciskam rozruch i nic kompletnie, żadnego dźwięku nic a nic
@speedygonzalez
Ps masz tam zapewne wyłącznik zapłonu po wywrotce motocykla. Sprawdź, czy nadal nie odcina prądu.
o co dokładnie chodzi?
- dawlish
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 17/8/2014, 11:13
- Lokalizacja: Lublin
wiec na pewno cos odcina zapłon całkowicie. gdyby to była kwestia mechaniczna, np krzywy wał czy coś zablokowane to by było słychac pykanie przekaźnika. a tutaj prąd nawet nie idzie na przekaźnik.
przyczyn moze byc wiele. od uszkodzonego przekaźnika, przez poluzowane klemy na akumulatorze czy gdzieś indziej, aż po czujniki, przechyłu, i inne tego typu.
przyczyn moze byc wiele. od uszkodzonego przekaźnika, przez poluzowane klemy na akumulatorze czy gdzieś indziej, aż po czujniki, przechyłu, i inne tego typu.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
dawlish napisał(a):no dekiel nie był bardzo rozwalony właśnie, tzn no przedziurawił się, ale alternator wizualnie nie ma śladów żadnego uszkodzenia, nie jest porysowany ani nic, być może jest minimalnie przekrzywiony tego nie wiem, ciężko to stwierdzić.
co do pytania o samą sytuację- przekręcam kluczyk, wszystko się świeci, naciskam rozruch i nic kompletnie, żadnego dźwięku nic a nic@speedygonzalez
Ps masz tam zapewne wyłącznik zapłonu po wywrotce motocykla. Sprawdź, czy nadal nie odcina prądu.
o co dokładnie chodzi?
Może blokować dopływ prądu, tak jakby motocykl był cały czas na boku.
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
dzięki wielkie za pomoc wszystkim, był problem ze stopką na szczęście jedynie teraz już ładnie odpala i chyba wszystko działa, w zasadzie nie mam pewności, czy alternator ładuje ale to się okaże wkrótce.
zapytam przy okazji, bo żeby dekiel odkręcić trzeba było też odkręcić zbiornik wyrównawczy płynu z chłodnicy (chyba tak to się nazywa)
o tu jest on widoczny:
http://allegro.pl/show_item.php?item=4891601355
on ma 2 wejścia, dolny wężyk jest podłączony tam gdzie ma być, natomiast teraz mam ten górny wężyk odłączony i tu moje pytanie, czy tak ma być, bo służy on do odpowietrzania czy gdzieś mi się odłączył?
zapytam przy okazji, bo żeby dekiel odkręcić trzeba było też odkręcić zbiornik wyrównawczy płynu z chłodnicy (chyba tak to się nazywa)
o tu jest on widoczny:
http://allegro.pl/show_item.php?item=4891601355
on ma 2 wejścia, dolny wężyk jest podłączony tam gdzie ma być, natomiast teraz mam ten górny wężyk odłączony i tu moje pytanie, czy tak ma być, bo służy on do odpowietrzania czy gdzieś mi się odłączył?
- dawlish
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 17/8/2014, 11:13
- Lokalizacja: Lublin
no tak zacząłem trochę grzebać niestety dostęp jest bardzo ograniczony, zdjąłem bak i ten wężyk dolny wchodzi gdzieś pod airboxa, na weekendzie jak bede mieć więcej czasu to rozkręcę tam trochę i zobacze gdzie to tam wchodzi i czy jest jakieś drugie wejście na ten drugi wężyk. No chyba, że ktoś może to jakoś potwierdzić
dodatkowo jeszcze zapytam, bo z baku wystaje kolejny wężyk, który nie jest nigdzie podpięty, to na pewno tak było, no ale wiadomo moto nie z salonu więc nie koniecznie tak ma być fabrycznie?
dodatkowo jeszcze zapytam, bo z baku wystaje kolejny wężyk, który nie jest nigdzie podpięty, to na pewno tak było, no ale wiadomo moto nie z salonu więc nie koniecznie tak ma być fabrycznie?
- dawlish
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 17/8/2014, 11:13
- Lokalizacja: Lublin
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość