Motocykl 125 2t czy 4t ?
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Motocykl 125 2t czy 4t ?
Cześć
na wiosne chcę zrobić prawo jazdy A1.I tutaj mam do was pytanie co do wyboru motocykla. Motocykl byłby do 3tyś + jakieś pieniądze na remont.No więc tak myślałem o Aprilia rs 125/yamaha dt 125 w 2T ,a w 4T myślałem nad hondą xlr 125.Możecie przybliżyć mi ich spalania koszty remontów i co ile remont?

- Swampi233
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 9/11/2014, 21:02
4T spali połowę tego co 2T.
Co do remontów to 2T taki nieco wyżyłowany może zeżreć tłok lub dwa w sezonie, co kilka tłoków trzeba będzie wymienić korbę z łożyskami wału.
Ceny tych elementów poszukaj sobie w jakimś sklepie internetowym bo nie ma co się rozwodzić w tym temacie (tłok czy korbę możesz kupić za 100zł i za 400zł zależy co chcesz mieć w silniku).
Jak kupisz dobrego 4T, to przez kilka sezonów możesz niczego nie dotykać oprócz podstawowych czynności obsługowych, regulacja zaworów, wymiana oleju, czyszczenie i smarowanie łańcucha oraz czyszczenie filtra powietrza.
Niestety wrażenia z jazdy jakie daje taka XLR do DT są diametralnie różne, a wiem co piszę bo mam DT125r i DR125.
DR-ką jeżdżę dla przyjemności, a na DT siadam żeby wyprodukować niewielkie, ale zawsze, dawki adrenaliny, bo rozblokowana do około dwudziestu KM DT-a całkiem nieźle radzi sobie w poruszaniu się po czarnym jak i w objeżdżaniu duktów leśnych i bezdroży.
Co do remontów to 2T taki nieco wyżyłowany może zeżreć tłok lub dwa w sezonie, co kilka tłoków trzeba będzie wymienić korbę z łożyskami wału.
Ceny tych elementów poszukaj sobie w jakimś sklepie internetowym bo nie ma co się rozwodzić w tym temacie (tłok czy korbę możesz kupić za 100zł i za 400zł zależy co chcesz mieć w silniku).
Jak kupisz dobrego 4T, to przez kilka sezonów możesz niczego nie dotykać oprócz podstawowych czynności obsługowych, regulacja zaworów, wymiana oleju, czyszczenie i smarowanie łańcucha oraz czyszczenie filtra powietrza.
Niestety wrażenia z jazdy jakie daje taka XLR do DT są diametralnie różne, a wiem co piszę bo mam DT125r i DR125.
DR-ką jeżdżę dla przyjemności, a na DT siadam żeby wyprodukować niewielkie, ale zawsze, dawki adrenaliny, bo rozblokowana do około dwudziestu KM DT-a całkiem nieźle radzi sobie w poruszaniu się po czarnym jak i w objeżdżaniu duktów leśnych i bezdroży.
- sito79
- Świeżak
- Posty: 157
- Dołączył(a): 8/9/2008, 15:39
- Lokalizacja: Wałbrzych
Sito
Co Ty pi*rdolisz?!
Jakie tłoki? Parę tłoków może zjeść?
nie normalny jesteś? W 2T remont robi się co określoną liczbe km. W RS jest to podajże 16tyś km ale nie jestem pewny.
Swampi a do czego Ci potrzebne moto? Do jazdy po mieście, jakiś wypadów czy "sportowej" jazdy? I jak lubisz jeździć? A spalanie 2T nie jest tak bardzo przeraźliwe



Swampi a do czego Ci potrzebne moto? Do jazdy po mieście, jakiś wypadów czy "sportowej" jazdy? I jak lubisz jeździć? A spalanie 2T nie jest tak bardzo przeraźliwe
Simson s51 jest, Jawa 350 typ.632 jest
-
cioracz - Mieszkaniec forum
- Posty: 2129
- Dołączył(a): 2/1/2014, 20:15
- Lokalizacja: Opatów/Kielce
No więc tak
mieszkam na takiej małej wsi no 200m. i jest droga 2 pasmówka na której można zapierdal**.No ale to już inna sprawa
.Zależy co kupie jeżeli 2T w Aprilia lub DT spali ~5 litrów przy jeździe 80 to będę zadowolony
No ale głównie motocykl na dojazd do szkoły w miasto będę wjeżdzał rzadko bardziej do latania po trasie z prędkościami 80+ no i czasem trasa do babci 50km w jedną strone.A no i najważniejsze co ile remonty w dt ?



- Swampi233
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 9/11/2014, 21:02
Jak chcesz jeździć na codzień w miejskich warunkach to 4T, jak chcesz jeździć weekendowo i "poszaleć", bierz 2T. Z twoich wypowiedzi wynika, że lepszy będzie 2T 

Jeżdżenie "ścigaczem" po mieście to jak bieganie po lesie w garniturze.
-
Rolnik62 - Bywalec
- Posty: 622
- Dołączył(a): 2/9/2014, 22:42
- Lokalizacja: Gliwice
Szacunkowe ceny znajdziesz na http://moto125.pl/ (otwórz link)
Ale "lekka" naprawa to na bank :
1. tłok - 369,00 PLN
2. korba - 399,99 PLN
3. zestaw uszczelek - 155,00 PLN
4. zestaw łożysk - 145,00 PLN
5. zestaw simmeringów - 119,99 PLN
O ile cylinder będzie oki...
Musisz się liczyć z takim strzałem na początek okazyjnych RS...
Mało kto robi remont i sprzedaje moto za 2-4tysie...
Ale "lekka" naprawa to na bank :
1. tłok - 369,00 PLN
2. korba - 399,99 PLN
3. zestaw uszczelek - 155,00 PLN
4. zestaw łożysk - 145,00 PLN
5. zestaw simmeringów - 119,99 PLN
O ile cylinder będzie oki...
Musisz się liczyć z takim strzałem na początek okazyjnych RS...
Mało kto robi remont i sprzedaje moto za 2-4tysie...
Jak fenix z popiołów 

-
miki1406 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2847
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
http://olx.pl/oferta/aprilia-rs-125-CID ... 888262a7a4 Znalazłem taką blisko mnie co o niej myślisz ?
- Swampi233
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 9/11/2014, 21:02
Zadzwoń do tego gościa, niech wrzuci więcej zdjęć i w lepszej jakości, bo z taką jedną fotką to on do końca świata tego nie skali. Pojedziesz tam, a prawego boku może wogóle nie być 

Jeżdżenie "ścigaczem" po mieście to jak bieganie po lesie w garniturze.
-
Rolnik62 - Bywalec
- Posty: 622
- Dołączył(a): 2/9/2014, 22:42
- Lokalizacja: Gliwice
Invi napisał(a):Swampi233 napisał(a):jeżeli 2T w Aprilia lub DT spali ~5 litrów
![]()
![]()
Optymista
RS na luzie te 8 litrów wciągnie. Bez porównanie do 2-3 litrów w 4t.
No na luzie nie będę jeździł więc 8 nie spali

- Swampi233
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 9/11/2014, 21:02
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Motocykle od 51 do 125 ccm - kategoria A1/B
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości