Dylemat.. A2 czy A?
Posty: 39
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Dylemat.. A2 czy A?
Na początku chciałbym się ładnie przywitać ze wszystkimi i mam nadzieje, że zostane z Wami dłużej
Mam dylemat... o motocyklu marzy mi sie od małego bardziej niż o aucie. Lada moment skończe 23 lata więc jeszcze rok i mógłbym zdawać na A (B mam od 5 lat i auto co daje rade) wtedy dylematu by nie było no pewnie z wyborem moto.. Chodzi o to, że cheć na motocykl jest tak ogromna ze kusi mnie pójście na kurs A2 lecz niestety nie śpie na pieniażkach i chciałbym kupić moto na kilka ładnych lat a moze i dłuzej z zamiarem podrózowania nawet za granice (takie moje marzenie). Żeby uprzedzić niektóre wypowiedzi np. czy masz jakiekolwiek pojecie o jeździe motocyklem i zeby zaczynać od małego powiem ze jestem osobą dość opanowaną której zalezy na zyciu i której szaleńcza jazda slalomem i tego typu wygłupy nie w głowie. I tu pytań mam kilka:
1. Warto robić prawko na A2 i kupic np GS500 czy CB 500? czy one wystarczą na dłuższa wspólprace?
2.Czy wyżej wymienionymi motocyklami śmiało pojedzie sie w kilku set km podróż z zapasem mocy pod manetką?Nie chodzi mi tu o zapier.. tylko o np bezpieczne wyprzedzanie itp.
3.Czy na trasach spisuja sie dobrze przy predkościach kolo 140-170 w 2 osoby? Wiecej nie mam zamiaru;(
4.Jak ze spalaniem zywotnoscia?
5. łatwo sie nimi jeździ? a moze jest cos bardziej rozsądnego?
Zakładajac ze za rok pójde na A to majac jakies 8tyś kupie cos fajnego NAPEWNO NIE wiekszego niz 600? Bardzo bardzo bardzo podoba mi sie Honda hornet 600 żadne ścigacze nie wchdzą w gre chce coś typu własnie Hondy Hornet tak a propos mam do tej marki ogromny sentyment przez 1.5r zrobiłem Honda SFX 6000km ''kolo domu'':D nigdy sie nie popsuła zaje... maszyna;) To chyba wszystko co chciałem powiedzieć,aa mam 172cm wzrostu i 60kg więc cos wiekszego nie wchodzi w gre:) czekam na Wasze rady.
Mam dylemat... o motocyklu marzy mi sie od małego bardziej niż o aucie. Lada moment skończe 23 lata więc jeszcze rok i mógłbym zdawać na A (B mam od 5 lat i auto co daje rade) wtedy dylematu by nie było no pewnie z wyborem moto.. Chodzi o to, że cheć na motocykl jest tak ogromna ze kusi mnie pójście na kurs A2 lecz niestety nie śpie na pieniażkach i chciałbym kupić moto na kilka ładnych lat a moze i dłuzej z zamiarem podrózowania nawet za granice (takie moje marzenie). Żeby uprzedzić niektóre wypowiedzi np. czy masz jakiekolwiek pojecie o jeździe motocyklem i zeby zaczynać od małego powiem ze jestem osobą dość opanowaną której zalezy na zyciu i której szaleńcza jazda slalomem i tego typu wygłupy nie w głowie. I tu pytań mam kilka:
1. Warto robić prawko na A2 i kupic np GS500 czy CB 500? czy one wystarczą na dłuższa wspólprace?
2.Czy wyżej wymienionymi motocyklami śmiało pojedzie sie w kilku set km podróż z zapasem mocy pod manetką?Nie chodzi mi tu o zapier.. tylko o np bezpieczne wyprzedzanie itp.
3.Czy na trasach spisuja sie dobrze przy predkościach kolo 140-170 w 2 osoby? Wiecej nie mam zamiaru;(
4.Jak ze spalaniem zywotnoscia?
5. łatwo sie nimi jeździ? a moze jest cos bardziej rozsądnego?
Zakładajac ze za rok pójde na A to majac jakies 8tyś kupie cos fajnego NAPEWNO NIE wiekszego niz 600? Bardzo bardzo bardzo podoba mi sie Honda hornet 600 żadne ścigacze nie wchdzą w gre chce coś typu własnie Hondy Hornet tak a propos mam do tej marki ogromny sentyment przez 1.5r zrobiłem Honda SFX 6000km ''kolo domu'':D nigdy sie nie popsuła zaje... maszyna;) To chyba wszystko co chciałem powiedzieć,aa mam 172cm wzrostu i 60kg więc cos wiekszego nie wchodzi w gre:) czekam na Wasze rady.
- Songoo
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 15/10/2014, 20:56
- Lokalizacja: Przysucha
1. Warto robić prawko na A2 i kupic np GS500 czy CB 500? czy one wystarczą na dłuższa wspólprace?
2.Czy wyżej wymienionymi motocyklami śmiało pojedzie sie w kilku set km podróż z zapasem mocy pod manetką?Nie chodzi mi tu o zapier.. tylko o np bezpieczne wyprzedzanie itp.
Chyba nie zdajesz sobie sprawy z tego jak jeżdżą motocykle Jak ktoś jeździ to może GS500 wyśmiewać, że to muł i nawet dla listonosza się nadaje Ale to wciąż ma ~0.25KM na 1kg
I konsekwencja powyższego, zostaw przemyślenia na moment w którym już pojeździsz i będziesz mniej więcej wiedział jak moto się prowadzi. Bo już niejeden chciał żebym mu się dał moto przejechać, bo to w sumie tylko 600 A później sponiewierał go Aerox 100 brata xD
3.Czy na trasach spisuja sie dobrze przy predkościach kolo 140-170 w 2 osoby? Wiecej nie mam zamiaru;(
Wszystko bez owiewek będzie tutaj do d***, nawet w jedną osobę.
Do meritum, 500 wystarczy ci na pierwszy sezon na luzie, szczególnie że nie chcesz jeździć moto jak Bóg przykazał Jeśli uważasz że warto robić prawko dla jednego sezonu, to rób.
-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
500 na początek starczy. Znajomi na ścigach 125cc jeździli i na gs/cb się poprzesiadali, z tego co wiem kolegi bratu gs 3 sezony służył, a teraz kupił cbr 600, a zapier*alał tym... Jak kupisz coś pokroju cbf 500 (na A2 trzeba troszkę zablokować, później można zdjąć blokady ) to ci na pewno starczy. Rób na razie A2 i kupisz sobie na 2 /3 sezony 500 tke, bo nic więcej nie potrzeba, a o A pomyślisz jak przyjdzie czas. Zaczynać od 600-tki i 140-170 km/h niby jest nie do końca rozsądne, uwierz. Kupisz moto, będzie kusić, wiem coś o tym bo kupowałem w innym celu, a wyszło jak wyszło Możesz zrobić jak ci radzę lub kupić Horneta, gorzej jak z tych 170 km/h będziesz musiał zhamować, bo coś, albo łuku nie zobaczyłeś. Żyję może krócej od Ciebie, ale znałem kilka osób co od 600tki + zaczynali, jak do tej pory żyje tylko jeden, chociaż jago GPZ900 i samochód, który wymusił pierwszeństwo już dawno NIE... Narpierw ogarnij moto W trasę celuj zo wiewkami lub w akcesoryjne nad lampą, bo powyżej 130 jazda to będzie jakby huragan szedł :p
GÓWNO
- Osty Rider
- Świeżak
- Posty: 102
- Dołączył(a): 13/9/2014, 20:05
Re: Dylemat.. A2 czy A?
Songoo napisał(a):2.Czy wyżej wymienionymi motocyklami śmiało pojedzie sie w kilku set km podróż z zapasem mocy pod manetką?Nie chodzi mi tu o zapier.. tylko o np bezpieczne wyprzedzanie itp.
Tak 500-tka, biorąc pod uwagę stosunek mocy do masy, jedzie jak auto kompaktowe z silnikiem o mocy około 350 KM i rozpędza się do 100km/h poniżej 5 sek...
Powinno się dać wyprzedzić
Bandyta 1200 + DR 650
- AdamoX
- Świeżak
- Posty: 103
- Dołączył(a): 11/8/2014, 07:49
- Lokalizacja: Wrocław
- Osty Rider
- Świeżak
- Posty: 102
- Dołączył(a): 13/9/2014, 20:05
Jak siadłem na 125 to do teraz dla mnie to **** GS 150 nie problem, a to już konkret tym bardziej na początek
Wulgaryzm Boshi
Wulgaryzm Boshi
GÓWNO
- Osty Rider
- Świeżak
- Posty: 102
- Dołączył(a): 13/9/2014, 20:05
Sam teraz kupuje cos takiego i troche wiem, tylko to sprzedam i jade po cbf Zobacz chodzi o to ze jak zmieniasz moto na nieznaczne 125 czujesz to jak cisniesz ten sprzet, a na 500 wiem ze nie znudzi sie szybko az tak
GÓWNO
- Osty Rider
- Świeżak
- Posty: 102
- Dołączył(a): 13/9/2014, 20:05
Osty Rider napisał(a):... i troche wiem,
Powiem tak, co najwyzej wydaje Ci sie, ze cos wiesz a w realu to nie wiesz na ten temat NIC.
Proponuje wiec moze najpierw zacznij wiecej czytac a ze swoimi poradami wstrzymaj sie do momentu gdy faktycznie zaczniesz jezdzic wieksza pojemnoscia.
Ostatnio edytowano 16/10/2014, 19:24 przez andy7, Å‚Ä…cznie edytowano 2 razy
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
Ja Ci doradzę następująco: nie pchaj się w A2, kup 125 i jeździj, ucz się, a gdy osigniesz wiek zdaj A i kup sobie coś bez limitów. Po 125 możesz kupić sobie w niewielkich pieniądzach kupić np GPZ500S, nie łapie się już na A2 ale na początek wystarczy.
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
Popieram SpeedyGonzales-a kup sobie na jeden sezon 125 np. hyosunga gt 125 - wygląda jak większy naked (waży coś koło 150 kg) i ma silnik v2 albo yamahe ybr 125. Pojeździsz sezon, ogarniesz podstawy i zrobisz pełne A. Za 5 tyś wyrwiesz GPZ500S w bardzo dobrym stanie i uwierz mi że mocy Ci nie braknie przez jakieś 2-3 sezony Możesz nią trochę poszaleć bo 60 koni, to nie mało a także jechać w dłuższą trasę bo przy twoim wzroście będzie mega wygodna (ja mam 185 cm wzrostu i pozycja jest w miarę wygodna), masz owiewki i dosyć niskie spalanie (ja zszedłem na trasie do 4,5 litra, normalnie spala 5-5,5 l zależy jak jeżdżę) bo to "tylko" 500ccm.
Barton Fighter 50 -> Kawasaki GPZ 500S -> Kawasaki Ninja ZX7R
- Crank
- Świeżak
- Posty: 105
- Dołączył(a): 24/4/2012, 13:45
- Lokalizacja: Kielce (TKI)
Speedy,
Nie koniecznie. Duzo zalezy os samego siebie i od tego jakie ma sie zdolnosci.
To po prostu musial by zobaczyc ktos, kto siedzi w temacie.
Ja osobiscie robilbym A2. Masz wtedy wiekszy przedzial do sprawdzenia sie czy nawet wyprobowania jakiegos tam sprzetu. Roznica wiekowa, hmmmm. Akurat w tym przypadku nie bedzie gralo wiekszej roli ale w przypadku 18 - to latka beda to juz lata swietlne.
Inwi
nie jest tak zle, nie taki diabel.....
Nie koniecznie. Duzo zalezy os samego siebie i od tego jakie ma sie zdolnosci.
To po prostu musial by zobaczyc ktos, kto siedzi w temacie.
Ja osobiscie robilbym A2. Masz wtedy wiekszy przedzial do sprawdzenia sie czy nawet wyprobowania jakiegos tam sprzetu. Roznica wiekowa, hmmmm. Akurat w tym przypadku nie bedzie gralo wiekszej roli ale w przypadku 18 - to latka beda to juz lata swietlne.
Inwi
nie jest tak zle, nie taki diabel.....
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
ZA 8 tysięcy dorwiesz coś w sam raz do twoich celów.
Mianowicie najlepszy byłby fazer. (nie nie piszę tego dlatego że mam takieog do sprzedania)
Fazerem z racji dobrej osłony przed wiatrem mógłbyś jechać te swoje wymarzone 150 w trasie bez większych kłopotów. - sprawdziłem to ostatnio na odcinku 150km ze stałą prędkością 150km/h.
Hamulce w tym motocyklu to największa zaleta, przy wprawnym kierowcy efekt taki jak by zrzucić kotwicę i otworzyć spadochron jednocześnie.
Silnik który trzymany poniżej 7krpm jest niezwykle łagodny wręcz nudny, nic się nie dzieje. Powyżej tej granicy pokazuje że jednak 95KM potrafi ładnie pociągnąć te 200kg i rozpędzić w szybkim tempie do pokaźnych 240km/h (tak mówi instrukcja, tego nigdy nie sprawdzałem)
Na bieszczadzkich i czeskich winklach motocykl prowadzi się idealnie, jak po sznurku, przechodzenie z zakrętu w zakręt to sama przyjemność.
Wadą jest koszmarna oryginalna kanapa, trzeba się mocno trzymać udami baku bo w przeciwnym razie w wypadu hamowania gnieciemy klejnoty rodzinne
Ogólnie wygodna pozycja, charakterystyka silnika jak dla mnie to też wielki plus, brak wad fabrycznych. Ogólnie wsiadać i jeździć.
Ps jak wspomniałem za 7500 oddam mojego
Mianowicie najlepszy byłby fazer. (nie nie piszę tego dlatego że mam takieog do sprzedania)
Fazerem z racji dobrej osłony przed wiatrem mógłbyś jechać te swoje wymarzone 150 w trasie bez większych kłopotów. - sprawdziłem to ostatnio na odcinku 150km ze stałą prędkością 150km/h.
Hamulce w tym motocyklu to największa zaleta, przy wprawnym kierowcy efekt taki jak by zrzucić kotwicę i otworzyć spadochron jednocześnie.
Silnik który trzymany poniżej 7krpm jest niezwykle łagodny wręcz nudny, nic się nie dzieje. Powyżej tej granicy pokazuje że jednak 95KM potrafi ładnie pociągnąć te 200kg i rozpędzić w szybkim tempie do pokaźnych 240km/h (tak mówi instrukcja, tego nigdy nie sprawdzałem)
Na bieszczadzkich i czeskich winklach motocykl prowadzi się idealnie, jak po sznurku, przechodzenie z zakrętu w zakręt to sama przyjemność.
Wadą jest koszmarna oryginalna kanapa, trzeba się mocno trzymać udami baku bo w przeciwnym razie w wypadu hamowania gnieciemy klejnoty rodzinne
Ogólnie wygodna pozycja, charakterystyka silnika jak dla mnie to też wielki plus, brak wad fabrycznych. Ogólnie wsiadać i jeździć.
Ps jak wspomniałem za 7500 oddam mojego
DragStar125>CBR125>FZS600>FZ6n
-
fincher - Bywalec
- Posty: 822
- Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45
Dzieki za rady
Chyba sie skusze na to A2 jednak. Co do 125 to problem tkwi w tym ,że pracuje w wawie i gdybym tam mieszkał na stałe (stamtad pochodził itd) to bym kupił 125 ale do domu mam 100km no i dziwczyne w łodzi;) jakby nie liczył to wszedzie ponad setka. Według mnie 120km autostradą na 125 to moze być wyzwanie nie sądzicie;)? AA zeby nie kusic losu to jakaś 500tka bedzie optymalna dobrze myśle? W takim razie co polecacie z tej pojemnosci?;)
Chyba sie skusze na to A2 jednak. Co do 125 to problem tkwi w tym ,że pracuje w wawie i gdybym tam mieszkał na stałe (stamtad pochodził itd) to bym kupił 125 ale do domu mam 100km no i dziwczyne w łodzi;) jakby nie liczył to wszedzie ponad setka. Według mnie 120km autostradą na 125 to moze być wyzwanie nie sądzicie;)? AA zeby nie kusic losu to jakaś 500tka bedzie optymalna dobrze myśle? W takim razie co polecacie z tej pojemnosci?;)
- Songoo
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 15/10/2014, 20:56
- Lokalizacja: Przysucha
Na 125ccm 120km autostradą zrobisz w godzinę może troszkę dłużej. Wg mnie robienie A2 na jeden sezon jest trochę bez sensu ale jeśli masz kasę to Twój wybór A co do 500ccm to bierz zablokowaną GPZ500S (ew. sam zablokuj, jeśli zrobisz A2) albo Suzuki GS500.
Barton Fighter 50 -> Kawasaki GPZ 500S -> Kawasaki Ninja ZX7R
- Crank
- Świeżak
- Posty: 105
- Dołączył(a): 24/4/2012, 13:45
- Lokalizacja: Kielce (TKI)
Dobra,
Troszke pomyślałem jeszcze i zdecydowałem , ze kupie 125ccm. Odpowiedzcie prosze ;
-Jako ze moj pierwszy motocykl jeśli tak go można nazwac to romet 50ccm z pojedynczym siedzeniem a potem Honda SFX 50 (nie do zajeżdżenia sprzet;p) to myśle że taka 125 mi wystarczy co?;( Myśle o tym tak, że jeśli mi sie spodoba to zrobie prawko za rok i wsiade na coś troche wiekszego a jak nie to zawsze można sprzedać.. oczywiscie opcja druga raczej sie nie sprawdzi;) Ale może być przyczyn całe mnostwo co mi na to nie pozwoli..
-czy moto o takjej pojemności ''nie wypluje'' tłoka czy innych ważnych czesci po np 300 km ciągłej jazdy z prawie v max? (myśle tu o autostradzie)
- jakie przebiegi bez wiekszych napraw taki pocisk wytrzyma (myśle tu o 4t) bo jednak trzeba dbac o planete:D żarcik ;p
- no i co polecacie ??
Ogladałem w necie co prawda najbardziej znane czyli;
YZF 125r
CBR r125
Yamaha mi sie bardziej podoba;) ale na Hondzie sie nie zawiodłem i mam jakiś sentyment chyba do tej marki;P
Nie ukrywam ze jeżeli chodzi o taka pojemnośc to chciałbym zeby to szło;p
A może macie jakies inne propozycje?
Troszke pomyślałem jeszcze i zdecydowałem , ze kupie 125ccm. Odpowiedzcie prosze ;
-Jako ze moj pierwszy motocykl jeśli tak go można nazwac to romet 50ccm z pojedynczym siedzeniem a potem Honda SFX 50 (nie do zajeżdżenia sprzet;p) to myśle że taka 125 mi wystarczy co?;( Myśle o tym tak, że jeśli mi sie spodoba to zrobie prawko za rok i wsiade na coś troche wiekszego a jak nie to zawsze można sprzedać.. oczywiscie opcja druga raczej sie nie sprawdzi;) Ale może być przyczyn całe mnostwo co mi na to nie pozwoli..
-czy moto o takjej pojemności ''nie wypluje'' tłoka czy innych ważnych czesci po np 300 km ciągłej jazdy z prawie v max? (myśle tu o autostradzie)
- jakie przebiegi bez wiekszych napraw taki pocisk wytrzyma (myśle tu o 4t) bo jednak trzeba dbac o planete:D żarcik ;p
- no i co polecacie ??
Ogladałem w necie co prawda najbardziej znane czyli;
YZF 125r
CBR r125
Yamaha mi sie bardziej podoba;) ale na Hondzie sie nie zawiodłem i mam jakiś sentyment chyba do tej marki;P
Nie ukrywam ze jeżeli chodzi o taka pojemnośc to chciałbym zeby to szło;p
A może macie jakies inne propozycje?
- Songoo
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 15/10/2014, 20:56
- Lokalizacja: Przysucha
CBR i YZF oba są dobre tylko wybór należy do ciebie na obu się nie zawiedziesz mam osobiście CBR i nie narzekam spalanie na 100 km wyszło 3.2 litra więc bardzo oszczędne. o wypluciu tłoka czy coś w tym stylu się nie martw chyba że kupisz jakąś totalną padline. Zaczynaj ostrożnie z pojemnościami i zbieraj doświadczenie bo wiem po sobie że nawet 125 potrafi przewieżć, a kumpel na pierwsze moto kupił sobie 600ccm pojeżdził 2 miesiące i wczoraj zakończył żywot ;/ RIP
Honda CBR 125R ---> Yamaha FZS 600 02r
-
Devil 125 - Bywalec
- Posty: 558
- Dołączył(a): 9/9/2014, 14:46
- Lokalizacja: DOL
Posty: 39
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość