Zobacz wątek - Jaki motor z światłem czy bez.
NAS Analytics TAG

Jaki motor z światłem czy bez.

Jeśli chcesz porozmawiać o motocyklach, które nadają się dla posiadaczy kategorii A1 lub B (powyżej 3 lat) to jest to miejsce dla Ciebie.
_________

Jaki motor z światłem czy bez.

Postprzez tomasztolala » 13/10/2014, 21:55

Witam wszystkich jako nowy mam pytanie chce kupić cross do 11 tyś max rocznik nie niżej niż 2008 myślę że na początek 120cm z tym że raczej myślę o taki który ma światła po to by jeździć bez problemu po ulicach.No i tutaj pytanie numer 1:Czy mając crosa warto patrzeć za takim czymś jak światła czy raczej mało komu to przydatne(patrząc na allegro mało który motor ma światła)

2 sprawa to: KTM EXC 125 http://otomoto.pl/ktm-exc-125-sx-sxf-ex-200-250-300-M4162171.html (otwórz link) Czy to motor warty uwagi spełnia moje kryteria są światła i jest dobry rocznik.


Nie wiem za czym się oglodać może coś polecicie ewentualnie może być 250 tyle że trochę się naczytałem i na początek większość odradza taką pojemność.pojemność. Proszę o pomoc bo nie wiem w co celować.
tomasztolala
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 13/10/2014, 21:39
Lokalizacja: ÅšlÄ…sk


Postprzez tomachawt » 13/10/2014, 23:39

Jest napisane ze ten motocykl nie ma prawa do rejestracji.
Jesli chcesz jezdzic po drogach to musisz patrzec nie za cross tylko enduro i tutaj tylko exc (a nie sx) lub yamaha wr itd
Swiatla to se mozesz wsadzic lampkÄ™ rowerowÄ… a co ci to da?
Musisz rejestrowac.
Szukaj supermoto albo enduro z mozliwosciÄ… rejestracji
tomachawt
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 7/8/2014, 20:40
Lokalizacja: śląskie


Postprzez henio12323 » 14/10/2014, 07:52

nie mozesz latać SXem bo on nie ma i nigdy nie bedzie miał papierów

exc - 85% maszyn ma wszystkie papiery potrzebne do rejestracji wiec nie ma problemów mozna ganiac po asfalcie. o ile Cie stać, bo te sprzety palą duzo, i kosztują krocie, a po asfalcie szybko sie zuzywają
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez tomasztolala » 14/10/2014, 16:27

Jeśli chodzi o spalanie to tym się nie przejmuje zupełnie może palić dużo...a cena motoru gra role temu bo ma to być zabawka na początek jeszcze nie wiem czy do końca mi się spodoba wiec nie chce wydawać na jakiś super extra sprzęt wole na czymś tańszym a wiarę nowy popróbować.


No a co powiecie o tym?
http://otomoto.pl/aprilia-sx-125-sm-sup ... 53759.html

Czy aprilia to shit?
tomasztolala
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 13/10/2014, 21:39
Lokalizacja: ÅšlÄ…sk

Postprzez henio12323 » 15/10/2014, 08:50

niezła tylko sie zdecyduj czego szukasz, bo skacząc z crossówki do soft enduro w supermoto robisz takie przeskoki że nie da sie ogarnac czego chcesz
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez tomasztolala » 15/10/2014, 20:47

Wiem trochę mieszam chce po prostu motor którym mogę pośmigać po lesie bo tego u mnie bardzo dużo i przy okazji chciałem pośmigać po ulicy ale to sobię odpuszczę..che żeby mocy mu nie zabrakło odpuszczę sobie te 125...rozglądam się za 250max. i mam takie typy proszę o pomoc.


http://allegro.pl/honda-crf-250-4t-2009 ... 47031.html

http://allegro.pl/ktm-sx-f-250-2008r-w- ... 95618.html

http://allegro.pl/yamaha-yz250f-2008-ce ... 99328.html

a najbardziej odpowiada mi ten ze względu na rocznik (podobno trzeba opony wymienić)

http://allegro.pl/cross-kawasaki-kxf-25 ... 86396.html

i ten

http://allegro.pl/suzuki-rmz-250-super- ... 71925.html (widać że zadbany)


Proszę was bardzo bo chce zacząć swoje przygodę :)
tomasztolala
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 13/10/2014, 21:39
Lokalizacja: ÅšlÄ…sk

Postprzez henio12323 » 15/10/2014, 21:43

crf dc i yz nie moga jeździc po ulicy wiec odpadają kxf i rmz to samo. pozatym sie tez nie nadają do lasu. tylko na tory crossowe. wiec wybór kiepski
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez tomasztolala » 15/10/2014, 21:45

raczej te ulicę też odpuszczam po prostu szukam dobrego motoru do lasu i żeby pośmigać po polach.
tomasztolala
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 13/10/2014, 21:39
Lokalizacja: ÅšlÄ…sk

Postprzez henio12323 » 16/10/2014, 08:05

no to źle wybrałeś nadal....
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez tomachawt » 16/10/2014, 15:57

Jak nie na ulice to bierz tego pierwszego exc 125, tylko starguj troche cene ze ci zalezy na rejestracji a on tego nie ma i pytaj o remont, bo to wazne.
tomachawt
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 7/8/2014, 20:40
Lokalizacja: śląskie

Postprzez tomasztolala » 16/10/2014, 17:14

OK już coś wiem więcej dzwoniłem i za 10 sprzeda tego exc 125 a jak sie ma ten ktm SUZUKI RMZ 250
http://allegro.pl/suzuki-rmz-250-super- ... 71925.html

Bo wygląda elegacko widać że zadbany.

PS: Ciężki wybór z tym motorem może ktoś mi poleci jakiś konkretny model w co mam celować.

170cm i 70kg wagi i chce motor żeby pośmigać po polach nie tam jakiś super skoki czy coś w tym stylu.
tomasztolala
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 13/10/2014, 21:39
Lokalizacja: ÅšlÄ…sk

Postprzez tomachawt » 17/10/2014, 14:18

To jest cross, szukasz enduro które mniej spali, wiecej wytrzyma tłok i wszystko inne.
Pytaj na jakiej selekcji tloka jest ten exc 125
tomachawt
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 7/8/2014, 20:40
Lokalizacja: śląskie

Postprzez henio12323 » 17/10/2014, 21:29

kolego jaki ciezki wybór

prosta piłka odemnie - odpowiedz rzetelnie i dostaniesz konktetne modele
1) ile masz kasy na zakup
2) ile masz kasy na utrzymanie w sezonie
3) gdzie i jak chcesz tym jeździc ( teren, czy amatorsko czy chcesz ostro zapierdzielać, czy raczej turystyka leśna )
4) ile masz lat, i wzrost
5) jakie masz doswiadczenie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez tomasztolala » 18/10/2014, 12:05

Ok no wiec konkrety:

1) na zakup mogę przeznaczyć do 10000 tyś
2) jeśli chodzi o koszt utrzymania o sezon nie gra roli może to być 1000-2000 wiadomo im mniej tym lepiej (raczej nie będzie dużo jeżdżone)
3) zamierzam jeździć po lesie i po polach i raczej spokojnie tak jak wspomniałeś turystyka leśna
4) lat 25 wzrost 170
5) Doświadczenie nie wielkie kiedyś jeździłem na v-starze 650 i na Suziki gladius 650 ten sprzęt mam w domu od brata ale raczej go nie użytkuje a na krosie nie miałem okazji.
tomasztolala
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 13/10/2014, 21:39
Lokalizacja: ÅšlÄ…sk

Postprzez henio12323 » 18/10/2014, 12:21

okej wiec przede wszystkim nie szukasz crossówek ( sprzetów bez lamp w skrócie wielkim ) nie nadaje sie do lasu, są potwornie drogie w utrzymaniu, i tym bardziej nie nadaja sie do turystyki leśnej.

hard enduro - sprzety troche tansze w utrzymaniu ale droższe w zakupie niz crossówki. ale duzo lepiej sie spisują w lesie. są to wyczynówki, wiec stworzone do scigania sie po lasach i tego typu terenie.... wiec do turystyki jako tako średnie, ale zawsze kiedy chcesz przycisnąć to masz czym, masz swietne zawieszenie, masz odpowiednie hamulce itp itd.

ze sprzętów polecam ktma EXC 250 w 4T - cięzko bedzie malinke kupic ale się da to byłby najprzyjemniejszy sprzęt chyba który jest wciąż wyczynówką. jeżeli masz równiny ( a na śląsku raczej cięzko o takie tereny z tego co sie orientuje ) mozesz sie połasić na ktma EXC 400, cięzszy, mocniejszy, ale stosunkowo mniej agresywny niz 250tka czy nieco większa 450tka. dobra jak masz zamiar ganiać po lasach kiepska jak chcesz turystycznie wjechac w cięzszy teren - bo wtedy trzeba juz mieć troszke techniki żeby jechać i sie nie zmęczyć byle powalonymi drzewami czy podjazdem. można z tej grupy wybrać też cos w 2T tutaj najlepiej jakis ktm exc 200, 125tka moze byc niecoi za wolna na przelotach, 250tka za agresywna. 200tka niezła do nauki jak i jazdy. sprzecik spoko ale sporo pali, wiec jak chcesz dalej leciec to troche upierdliwa sprawa. ale jest duzo lepszy jak chcesz własnie wjechac w trudny teren, podjazdy, przeszkody czy cos to jak piórko sprzet sie prowadzi ( względem duzych czterotaktów ) dodam że z tym wzrostem na styk bedziesz do ziemiu dostawał



a wiec to były wyczynówki, za 10 tysiecy kupisz średniaka, albo ponizej sredniaka sprzet, nie bedzie nowy, i na pewno bedą prędzej czy później remonty, wiec musisz sie zaprzyjaźnić z mechanikiem, albo dorwac komplet kluczy i ogarniac podstawy mechaniki żeby sobie radzić z tym


z drugiej strony proponuje soft enduro, czyli sprzety jak ja to nazywam, asfaltowe ale z mozliwoscią wjazdu w teren ( hard enduro to w sumie przeciwienstwo, terenówka z mozliwoscią wjazdu na asfalt ) są to sprzety słabsze, cięzsze, ale mniej palą zazwyczaj, praktycznie są bezobsługowe - paliwo lejesz i jedziesz. nie wymagają serwisu częstego. no ale jak bedziesz chciał ostrzej polatać to szybko sprzet okaże sie toporny, że słabo skręca, słabo hamuje. srodek cięzkosci w upierdliwym miejscu. ale do turystyki leśniej popyrkac ideał - zalewasz wahe i nic cie nie obchodzi - cieszysz sie w sumie tylko jazda. i za tą kase jest wieksze pole do popisu
sprzetem takim moze byc np suzuki DRZ 400, fajne moto ale dosyc ociężałe co czuć mase od samego początku. ( DRZtkami ludzie w sumie potrafią i w zawodach startowac wiec sprzęt mocno uniwersalny ) silnik waży chyba pół tony, i przez to jest mega pancerny. jak dbany to remontach praktycznie sie zapomina. na leśne sciezki spoko. na podjazdy i przeskoki - kiepski. obok tego jest honda xr 400, podobnych parametrów sprzęt, chociaż jeździ duuuzo lepiej niż wygląda ;D ale dziwnie trzyma wysoką cene. to były 4T, teraz jakies 2 takty - standardowo polece yamahe DT 125, kultowy sprzet, nie pali mało, nie ma swietnego zawieszenia, ale to klasyka gatunku :D i sprzęt również praktycznie pancerny. obok DT masz wiele innych 2T w sumie wszystko jedna półka - kmx, lc2, rx,

jak dla mnie, jak to ma byc turystyka szukał bym 4takta, przyjemniej sie jedzie, mniej uciązliwy dzwięk, mniej pali wiec mozna sie zazwyczaj dalej zapuszczać ) no i przy przelotach po prostej silnik sie nie zarzyna - w 2T nie wskazane jest jechac jednym tempem.

mam nadzieje, że wyjaśniłem Tobie sytuacje i wybierzesz cos odpowiedniego - bo więcej doradzić nie moge. każdy szuka czegos innego. ja jakbym miał po swoim terenie latać ( a mam same równiny ) wybrał bym zapewne DRZtke, bo jest tania pod kazdym względem. mozna sie pobawic, a mozna posadzic kogoś z tyłu i poleciec na wycieczke nawet po asfalcie. jakbym mieszkał w bardziej górzystym terenie i wiedział że sprzęt raczej opanuje, to brałbym exc 400, utrzymanie droższe ale wieksze mozliwosci zabawy ewentualnie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Motocykle od 51 do 125 ccm - kategoria A1/B



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na górê