Zobacz wątek - Do wymiany zębatka czy zestaw ?
NAS Analytics TAG

Do wymiany zębatka czy zestaw ?

Enduro, Cross
_________

Do wymiany zębatka czy zestaw ?

Postprzez mf24 » 13/10/2014, 13:20

Witam,
w ostatnim czasie zauważyłem, że przy próbie ruszenia bardziej agresywnie, przeskakuje mi łańcuch na przedniej zębatce. Domyślam się, że to jej wina, jednak pytanie moje brzmi: Czy mogę wymienić samą przednią zębatkę (~60zl), czy raczej wymienia się cały napęd (~300zł) ?
Jak oceniacie stan poszczególnych elementów ?
Pozdrawiam



Zdjęcia:
<a href=http://zapodaj.net/a0c477be445b2.jpg.html>20140926_135623.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg</a>
<a href=http://zapodaj.net/ffb2261d686ff.jpg.html>20141004_123031.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg</a>
<a href=http://zapodaj.net/80bb28e7429b7.jpg.html>20141004_123045.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg</a>
<a href=http://zapodaj.net/c3ef79c5261cd.jpg.html>20141004_123103.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg</a>
<a href=http://zapodaj.net/2ab14a97feb58.jpg.html>20141004_123113.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg</a>
mf24
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1/8/2009, 18:21


Postprzez MJR128 » 13/10/2014, 14:33

Agonalny.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków


Postprzez mf24 » 13/10/2014, 15:39

tzn wszystko ? powinienem zamowic caly napęd ? czy moze tylko zębatka przód ? jakieś konkretne polecacie ?
mf24
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1/8/2009, 18:21

Postprzez Rolnik62 » 13/10/2014, 16:06

Zawsze się wymienia cały zestaw. Strasznie ten przód jest zajechany. Ja bym się bał tak jeździć ;)
Jeżdżenie "ścigaczem" po mieście to jak bieganie po lesie w garniturze.
Avatar użytkownika
Rolnik62
Bywalec
 
Posty: 622
Dołączył(a): 2/9/2014, 22:42
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez dawidsx » 13/10/2014, 16:16

Ja tam bym wymienił sam przód i zobaczył jak to będzie,najwyżej domówisz tylna i łańcuch.
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23

Postprzez henio12323 » 13/10/2014, 16:26

do wymiany wszystko. jak juz przednią zębatke tak przeciągnęło to nie bez powodu - łancuch jest za luźny i przeciąga zęby. dasz nową zębatke to po kilkunastu km może podobnie wyglądac. wymieniaj komplet
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez punk891 » 13/10/2014, 18:35

Po czym poznać zużycie łańcucha? Oczywiście oprócz tego, że się wyciąga.
KTM EXC 125
punk891
Świeżak
 
Posty: 132
Dołączył(a): 11/9/2011, 10:46
Lokalizacja: SÅ‚upsk

Postprzez henio12323 » 13/10/2014, 18:41

wyciągniecie mierzysz mierząc odpowiednia ilosc ogniw ( od nita to nita np na 15 ogniwach ma dać np 24.5 cm w serwisówce to opisane )

2 zuzycie, to powycieranie tulejek, zaleznie od łancucha, zazwyczaj na początku zaczynają dzwonić, i robic sie łuki na nich. aż zaczynają pekac. niektóre są zawijane z blachy i potrafia pekac na łączeniu. ale to raczej te gorsze.

łancuch też jest zuzyty jak jest zatarty - w sensie w niektórych miejscach nie chce sie "zawijać" wtedy przeskakuje na zebatce co nawet czuc podczas jazdy.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez mf24 » 13/10/2014, 19:14

Odkąd mi pierwszy raz przeskoczyło zrobiłem ~10 km i moto stoi. :wink:

Obecny zestaw ma CONAJMNIEJ 2,5 roku, bo tyle mam motor.
A opcja nowa zębatka przód + naciągnięcie łańcucha ?

Jeśli jednak komplet to jaki polecacie ? I gdzie najtaniej kupić ?
Na allegro widzę ceny od 200zl(SFR)- 330zł(DID), nie ukrywam, że wolałbym tą pierwszą cenę, jednak jeśli odbiłoby się to w znacznym stopniu na żywotności tych części to wolę doinwestować.
Mój motor to Honda Crm125 - jakie rozmiary zębatek byłyby najlepsze?
Jeżdżę głównie po lasach/polach/drogach polnych, czasem jakieś piaski. W sezonie robię ~1000km więc chyba nie jest to dużo, wiem ze istotniejsza jest tu ilosc motogodzin, jednak nie jestem w stanie tego oszacowac.
mf24
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1/8/2009, 18:21

Postprzez hondacr1989 » 13/10/2014, 23:19

Ja kiedys czytalem ze na jeden lancuch i tylna zebatke przypadaja 3 male zebatki , ja osobiscie wymienilem u siebie przednia zebatke juz przeciagnieta (mialem jeszcze naciag w lancuchu ) i jest wszystko ok , ale takze tylnia byla w lepszym stanie jak u Ciebie, na 100 musisz wymienic mala bo tragicznie wyglada a co do reszty sam zdecyduj (kiedys myslalem o napedzie lancuchu cz)
hondacr1989
Świeżak
 
Posty: 182
Dołączył(a): 30/10/2011, 21:43

Postprzez henio12323 » 14/10/2014, 07:47

zalezy wszystko od zestawu. kup sobie tani łancuch, tania tylną zębatke a na przód zebatke IRONMAN to zjesz 2 łancuchy pewnie tanie na niej.

albo wrzuc ironmana z tyłu to zarżniesz kilka łancuchów nawet.


kolego - czytaj ze zrozumieniem. łancuch masz rozciągnięty jak dasz nową zębatke to on nie bedzie trafiał między zęby. jedno ogniwko wejdzie a nastepne bedzie "leżało" i napierało na ząb krzywiąc go. i tak kilkanascie km bedziesz krzywił zebatke i poleci. szkoda kasy i czasu. zmieniaj komplet

nie ma czegos takiego jak najlepszy rozmiar zebatek. kazdy dopasowuje pod siebie. ocen sam czy dobrze Ci sie jeździ czy nie. co bys zmienił, chciał lepsze przyspieszenie, i wiecej odczuwalnej "mocy" z dołu, czy wolisz szybciej jechac na poszczególnych biegach,
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez mf24 » 14/10/2014, 08:54

Ok dzięki za odpowiedź. Więc kupuję całość. Wolę moc a nie prędkość. Lepiejj kupić zestaw czy każda część osobno? Allegro, czy może są jakieś sklepy online gdzie jest szansa takiej kupić? Co sądzicie o tych zestawach co pisałem z allegro?
mf24
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1/8/2009, 18:21

Postprzez henio12323 » 14/10/2014, 13:52

zalezy, czasami tanio mozna kupic zestaw, a czasami jak sie dobrze poszuka moze wyjsc taniej kupic na sztuki.

ja trafiłem np na stronke italyracing.pl ( czy jakos tak wpisz sobie w google to znajdziesz) kiedys mieli bardzo dobre ceny na łancuchy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez mf24 » 14/10/2014, 15:25

Rzeczywiście dość przystępne ceny, a jak jakość ? Jaki łańcuch wybrac? a)łańcuch, b) oringowy, c) x-oringowy ? Jak to wpływa na jego żywotność? Jestem amatorem.

Zębatki 12 przód i 38 tył to dobry wybór ??

edit.
czy ta strona jest sprawdzona ? po wpisaniu w googla opinie sa mieszane..

znalazłem podobną o tej samej szacie graficznej
http://www.sklepmotocyklowy.pl/
mf24
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1/8/2009, 18:21

Postprzez henio12323 » 15/10/2014, 08:43

bezoringowy ma najmniejsze opory, ale najmniej zywotny pod względem przyjmowanego syfu, bo łatwo wpuszcza wode i wypuszcza smar. oringowy jest niewiele droższy ale ma spore opory, do małych pojemnosci moze byc zamulaczem nieco. ale nieźle chroni. Xringowy jest najdroższy ale bardzo dobrze chroni i nie ma aż takich oporów. co wybierzesz twoja sprawa :D zalezy jaki masz budżet. mozesz kupic łancuch za 100 zł a mozesz kupic za 500 zł ( jakis tsubaki )

nie wiem czy dobry wybór zębatek - bo to również twoja sprawa, polecam tylko aby tylna była stalowa. przełozenia dobierz sobie sam, sprawdź jakie masz teraz, jak chcesz poprawic przyspieszenie, to wrzuc 1-3 zęby wiecej z tyłu. jak chcesz poprawic predkosc maksymalną to dorzuc ząb z przodu, ewentualnie odejmij cos z tyłu. ( 1 ząb z przodu to jak mniej wiecej 3 ząbki z tyłu, a 1 ząb z tyłu jest troche odczuwalny, 3 juz są zdecydowanie odczuwalne )

co do stronki - zamawiałem z niej tydzien temu napęd do suzi RMZ i wszystko przyszło błyskawicznie bezproblemowo. szata moze podobna bo może bazowana na jakiejs ogólnodostępnej grafice - nie wiem

sklepów w necie jest pełno
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez mf24 » 15/10/2014, 14:17

Ok. Dzięki za info. Zamówie więc stamtąd skoro przyszło Ci wszystko jak należy.
mf24
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1/8/2009, 18:21

Postprzez mf24 » 24/10/2014, 18:23

Witam po chwili przerwy. Zamówiłem zestaw 12/38 + DiD 520-106, i mam pytanie odnośnie łańcucha właśnie. Ponieważ dostałem do niego zapinkę a podobno lepiej używać zakuwki. Stąd moje pytanie, o co to chodzi ? Co lepiej ?
mf24
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1/8/2009, 18:21

Postprzez kris514 » 24/10/2014, 19:31

Korzystam od zawsze z zapinki i żadnych problemów z nią nie było, jedynie zapiąć w dobrą stronę
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez mf24 » 24/10/2014, 22:12

w dobrÄ… stronÄ™ tzn ? jakieÅ› instrukcje ? :)
mf24
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1/8/2009, 18:21

Postprzez henio12323 » 24/10/2014, 22:23

teoretycznie zakuwka lepsza, ale zapinka bardziej praktyczna. to nie są takie same zapinki jak kiedys teraz żeby załozyc porządną zapinke - czyli tą na wcisk ) trzeba mieć zakuwarke ( albo wiadomo młotek itp ) to jest dobra opcja bo nawet jak sie zabezpieczenie zgubi jest małe ryzyko że sie zapinka wypnie!

a co do instrukcji - zabezpieczenie idzie zamkniętą stroną do kierunku jazdy. czyli np na górze zębatki ma byc zamknięta strona po lewej stronie. C=== <- cos takiego
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości




na górê