[YBR125] Miga "Check Engine"
Posty: 11
• Strona 1 z 1
[YBR125] Miga "Check Engine"
Witam.
Właśnie rozpocząłem swoją przygodę z motocyklami. Zakupiłem Yamahę YBR 125 z 2007r na wtrysku i niestety po przybyciu do domu zaczęło się coś złego dziać. Często mam problem z zapalaniem motorka, ponieważ miga "Check Engine". Po kilku próbach cofania kluczyka i ponownego rozruchu udaje się go odpalić. Po odpaleniu ciężko ma wejść na wyższe obroty. Przekręcam manetką to on się dusi. Jeżeli powoli zacznę nim ruszać to po ok 200-300m już zaczyna się ładnie wkręcać, tak jak powinien. Niestety w czasie jazdy przy obrotach ponad 9k. motor się dusi, miga "check engine" i samoczynnie gaśnie. Przy probie odpalenia ( jeśli i tym razem nie zacznie migać "check" ) to odpali bezbłędnie.
Pozdrawiam i liczÄ™ na waszÄ… pomoc.
Właśnie rozpocząłem swoją przygodę z motocyklami. Zakupiłem Yamahę YBR 125 z 2007r na wtrysku i niestety po przybyciu do domu zaczęło się coś złego dziać. Często mam problem z zapalaniem motorka, ponieważ miga "Check Engine". Po kilku próbach cofania kluczyka i ponownego rozruchu udaje się go odpalić. Po odpaleniu ciężko ma wejść na wyższe obroty. Przekręcam manetką to on się dusi. Jeżeli powoli zacznę nim ruszać to po ok 200-300m już zaczyna się ładnie wkręcać, tak jak powinien. Niestety w czasie jazdy przy obrotach ponad 9k. motor się dusi, miga "check engine" i samoczynnie gaśnie. Przy probie odpalenia ( jeśli i tym razem nie zacznie migać "check" ) to odpali bezbłędnie.
Pozdrawiam i liczÄ™ na waszÄ… pomoc.
-
Kaliszak11 - Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 4/11/2014, 17:51
Invi to jest wtrysk:) Poza tym gaźniki nie mają żadnego sterowania elektrycznego niż elektrozawór odcinający paliwo po wyłączeniu zapłonu, ale wiadomo nie każdy to ma. Co do tematu to przyczyn bym szukał w elektronice, przepływomierz sprawdź w pierwszej kolejności i pompę paliwa. Sonda lambda czy czujniki też powodują święcenie się kontrolki, ale aż tak nie wpływają na silnik.
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
po pierwsze to policz mrogniecia kontrolki dlugi i krotkie albo na odwrot, nie pamietam juz. wyjdzie ci liczba ktora jest kodem bledu i potem w google wpisujesz "yamaha (kod)" i ci wyskakuje co to jest, kod sa uniwersalne i takie same w kazdej yamaha (bynajmniej u mnie pasowal kod z r1 i byl poprawnie zdiagnozowany)
- kravter
- Świeżak
- Posty: 318
- Dołączył(a): 6/5/2013, 16:59
Witam. Dziękuję za szybkie odpowiedzi.
Miganie kontroli "Check Engine" wygląda tak, że tak jak długo kręcę rozrusznikiem - tak długo miga... i miga ona jednostajnie. Nie ma szybszych i wolniejszych mignięć. Tak samo jeśli chodzi o gaśnięcie maszynki w czasie jazdy. Miga tak długo dopóki nie zejdzie całkiem z obrotów i zgaśnie. Czytałem właśnie o tych błędach, że "check" miga w sposób charakterystyczny dla określonego błędu, ale chyba nie w tym przypadku. Dziś poszedłem do garażu i przepaliłem motocykl ( odpalił za trzecim podejściem. Przy kilkukrotnej próbie zgaszenia i zapalaniu już odpalał bez problemu ). Przekręciłem go kilka razy na obrotach do maksymalnych możliwości. Wsiadłem i ruszyłem. Ku zdziwieniu przy gwałtownym i dynamicznym ruszeniu motor jechał bardzo ładnie. Nie szarpał, nie zgasł.. nic nie migało na desce. Dodam, że przed zakupem sprzedający informował mnie, że motor długi czas stał nie użytkowany . Czy to prawda.. nie wiem. Wiem tyle, że sprowadzony. Przeczyszczę i sprawdzę cały układ zasilania paliwa.. może po prostu trochę syfu się zapodziało i psuje zabawę.
EDIT: Aktualizacja newsów na ten temat.
Odkręciłem klosz lampy przedniej i poprawiłem wszystkie styki/kostki kabli. Od tej pory ( 4-5 dni ) kontrolka "Check" nawet nie mignie. Wcześniej jednak pokazywała błąd 19 ale informacje wyszukane wiele nie pomogły. Puki co jest dobrze. Zmienię jeszcze paliwo z 95 na 98 to może całkiem motor odzyska wigor bo na razie ledwo 100km/h z górki łapie.
Miganie kontroli "Check Engine" wygląda tak, że tak jak długo kręcę rozrusznikiem - tak długo miga... i miga ona jednostajnie. Nie ma szybszych i wolniejszych mignięć. Tak samo jeśli chodzi o gaśnięcie maszynki w czasie jazdy. Miga tak długo dopóki nie zejdzie całkiem z obrotów i zgaśnie. Czytałem właśnie o tych błędach, że "check" miga w sposób charakterystyczny dla określonego błędu, ale chyba nie w tym przypadku. Dziś poszedłem do garażu i przepaliłem motocykl ( odpalił za trzecim podejściem. Przy kilkukrotnej próbie zgaszenia i zapalaniu już odpalał bez problemu ). Przekręciłem go kilka razy na obrotach do maksymalnych możliwości. Wsiadłem i ruszyłem. Ku zdziwieniu przy gwałtownym i dynamicznym ruszeniu motor jechał bardzo ładnie. Nie szarpał, nie zgasł.. nic nie migało na desce. Dodam, że przed zakupem sprzedający informował mnie, że motor długi czas stał nie użytkowany . Czy to prawda.. nie wiem. Wiem tyle, że sprowadzony. Przeczyszczę i sprawdzę cały układ zasilania paliwa.. może po prostu trochę syfu się zapodziało i psuje zabawę.
EDIT: Aktualizacja newsów na ten temat.
Odkręciłem klosz lampy przedniej i poprawiłem wszystkie styki/kostki kabli. Od tej pory ( 4-5 dni ) kontrolka "Check" nawet nie mignie. Wcześniej jednak pokazywała błąd 19 ale informacje wyszukane wiele nie pomogły. Puki co jest dobrze. Zmienię jeszcze paliwo z 95 na 98 to może całkiem motor odzyska wigor bo na razie ledwo 100km/h z górki łapie.
-
Kaliszak11 - Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 4/11/2014, 17:51
Więcej oktanów to mniej mocy, ale większa kultura pracy. Innymi słowy jeżeli uważasz, że będziesz miał większy v-max na 98 to jesteś w błędzie.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
-
MarSen - Moderator
- Posty: 1051
- Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
- Lokalizacja: Rybnik
-
Kaliszak11 - Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 4/11/2014, 17:51
Puki co sam próbuje dłubać ;p Denerwuje powoli ale co zrobić ;] Przeglądałem kable i dotarłem do cewki pod zbiornikiem. Okazało się, że jest luźna wsuwka. Ale to nie naprawiło problemu. Puki co mam sposób dzięki któremu odpala. Jeżeli miga "Check" Wyciągam tę wsuwkę, pokręcę chwilę rozrusznikiem, wkładam ją z powrotem i wtedy odpala od strzału. Muszę znaleźć kogoś kto sprawdzi mi czy ta cewka ma życie czy już nie.
-
Kaliszak11 - Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 4/11/2014, 17:51
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Motocykle od 51 do 125 ccm - kategoria A1/B
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość