Podświetlenie zegarów RGB - rozbiórka
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Podświetlenie zegarów RGB - rozbiórka
Witam, ostatnio przeglądając znany portal aukcyjny trafiłem na paski led RGB, do których jest sterownik oraz pilot i można zmieniać ich kolory.
Od razu pomyślałem o zegarach w motocyklu
Jeżeli ktoś nie wiem o czy mowa to załączam zdjęcie
http://diody.com.pl/p/2014/07/tasma-rgb-led-5m-300-diod-pilot-zasilacz-sterownik-4448128303.jpg (otwórz link)
Pytanie teraz, czy da się jakoś upchnąć te paski wewnątrz zegarów?
Sterownik oczywiście na zewnątrz, aby można było w każdej chwili zmienić kolor podświetlenia.
Trochę w temat się zagłębiłem i znalazłem tematy na forach jak ludzie zakładali to do zegarów samochodowych, ale przy motocyklu tego nie znalazłem.
Nigdy nie rozbierałem zegarów, bo też i nie było takiego powodu.
Da radę to zrobić nie uszkadzając ich?
Ktoś coś może takiego widział gdzieś w internecie przy motocyklu? Bo ja nie mogę znaleźć...
Albo może ktoś kiedyś rozbierał zegary motocyklowe i powie mi czy jest z tym ciężko czy nie?
Motocykl to Yamaha FZR 600.
Poniżej zdjęcie jak podświetlenie wygląda w chwili obecnej.
http://sendfile.pl/123748/view/20140629_203951.jpg (otwórz link)
Czekam na jakieś porady, co w ogóle o tym myślicie?
Od razu pomyślałem o zegarach w motocyklu
Jeżeli ktoś nie wiem o czy mowa to załączam zdjęcie
http://diody.com.pl/p/2014/07/tasma-rgb-led-5m-300-diod-pilot-zasilacz-sterownik-4448128303.jpg (otwórz link)
Pytanie teraz, czy da się jakoś upchnąć te paski wewnątrz zegarów?
Sterownik oczywiście na zewnątrz, aby można było w każdej chwili zmienić kolor podświetlenia.
Trochę w temat się zagłębiłem i znalazłem tematy na forach jak ludzie zakładali to do zegarów samochodowych, ale przy motocyklu tego nie znalazłem.
Nigdy nie rozbierałem zegarów, bo też i nie było takiego powodu.
Da radę to zrobić nie uszkadzając ich?
Ktoś coś może takiego widział gdzieś w internecie przy motocyklu? Bo ja nie mogę znaleźć...
Albo może ktoś kiedyś rozbierał zegary motocyklowe i powie mi czy jest z tym ciężko czy nie?
Motocykl to Yamaha FZR 600.
Poniżej zdjęcie jak podświetlenie wygląda w chwili obecnej.
http://sendfile.pl/123748/view/20140629_203951.jpg (otwórz link)
Czekam na jakieś porady, co w ogóle o tym myślicie?
- rafal1730
- Świeżak
- Posty: 74
- Dołączył(a): 10/10/2009, 08:53
- Lokalizacja: Warszawa
A po co Ci RGB? Będziesz zmieniał kolory? Pewnie z 5 razy w roku tego użyjesz o ile wcześniej Ci się ta rzeźba nie rozpadnie.
Jak nie podobają Ci się obecne to wymień żarówki/diody na inny kolor i nie dokładaj takich klamotów do moto.
Jak nie podobają Ci się obecne to wymień żarówki/diody na inny kolor i nie dokładaj takich klamotów do moto.
-
Vergon - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 3302
- Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
- Lokalizacja: Warszawa
Nie polecam rozbierania zegarow - rozszczelnisz i sie bedzie wilgoc zbierala. Dioda tak daje dosc ostre punktowe swiatlo - mozesz miec problem z rownomiernym oswietleniem. Polecam tez sprawdzic, czy nie bedzie za jasna w nocy - moze razic w oczy.
Kwestie choinki/jarmarku/cyrku/wiochy pozostawiam do indywidualnego rozpatrzenia
EDIT: Zapomnialem dodac, ze te tasmy maja jednostki kilku kolorowych diod obok siebie - z malych odleglosci (ok. 1m) juz widac poszczegolne kolory.
Kwestie choinki/jarmarku/cyrku/wiochy pozostawiam do indywidualnego rozpatrzenia
EDIT: Zapomnialem dodac, ze te tasmy maja jednostki kilku kolorowych diod obok siebie - z malych odleglosci (ok. 1m) juz widac poszczegolne kolory.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Hmm jak kolega wyżej wspomniał zegary mają oświetlenie oparte na odbiciu strumienia wiązki świetlnej, a diod dają światło skupione pod innym kątem. Przykład, gdybyś żarówkę H4 w reflektorze zamienił na diodę, światło nie odbijało by się od odbłyśnika tylko leciało do przodu. Ale pomysł ciekawy.
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
jasnoksieznik napisał(a):Dioda tak daje dosc ostre punktowe swiatlo - mozesz miec problem z rownomiernym oswietleniem. Polecam tez sprawdzic, czy nie bedzie za jasna w nocy - moze razic w oczy.
Standardowa SMD tak, walą punktowo i z tak małej odległości jaka jest pomiędzy diodą a tarczą licznika nie zda to egzaminu w ogóle bo będą oświetlone tylko malutkie punkciki.
Do takich rzeczy są diody z soczewką rozpraszającą [szerokokątne], bodajże kąt świecenia wynosi 120*, nie wiem czy znajdziesz takie do moto, ja wymieniałem sobie oświetlenie w samochodzie bo padła mi żaróweczka, wsadziłem dobie tak owe diody i świeci do bardzo dobrze . Tyle, że nie wiem jak jest w moto, ja po prostu wykręcałem żaróweczki ze zintegrowaną oprawką i wkręcałem diody z taką samą zintegrowaną oprawką, nie wiem jak wygląda to w motocyklu bo nigdy nie rozkręcałem zegarów, ale będę w końcu musiał bo troszkę zaczynają od środka parować
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Rosiboj napisał(a):A zegary maja jeszcze zaroweczki?
Te 15 letnie jeszcze tak . W nowszych, sprzętach przypuszczam, że wszystko jest już na SMD.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości