Zobacz wątek - Szarpie na niskich obrotach
NAS Analytics TAG

Szarpie na niskich obrotach

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Szarpie na niskich obrotach

Postprzez Adek89 » 9/9/2014, 07:47

Witam. Od jakiegos czasu mojej Rf-ce cos dolega, mianowicie ma dziwne drgania w zakresie 1.500 -4.500 obrotow pozniej to zanika. Podczasz gdy jade w tym zakresie i trzymam gaz tak zeby utrzymac jedna predkosc albo gdy powolutku wkrecasz w obroty. Zachowuje sie jak by chcial by wyrywac sie ale tylko na sekunde i tak co chwile. Jak odkrece mu gaz to musze sie dobrze trzymac ze az milo aczkolwiek delikatnie mozna odczuc takie jego zawachania. Oljej i filtr nowy, swiece nowe, gazniki wyregulowane na moich oczach, czyszczone ladnie pracuje, obroty na jalowym nie skacza odpala na dotyk, naped w tamtym roku wymieniany na dida przejechal moze ze 1tys km. Co to moze byc ?
Avatar użytkownika
Adek89
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 4/8/2012, 06:42


Postprzez SpeedyGonzales » 12/9/2014, 20:47

Silnik masz dobrze przymocowany do ramy? Nie piłujesz go na zimno? Miałeś ostatnio jakieś przygody typu wywrotka bądź pozyczyłeś komuś moto?
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG


Postprzez miki1406 » 13/9/2014, 07:54

Hamulce nie trzymają?? Łożysko główki ramy całe?? Łożyska w kołach całe?? Jak tam zabierak zębatki (gumy między flaszą zębatki a felgą)??

Posprawdzaj toto :)
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez Adek89 » 13/9/2014, 09:40

Speedy w tamtym roku byla niewielka kolizja. Dostaly troszke lagi i plastiki. Od chlodnicy w tyl wszystko gra, troszeczke tlumik jest zgnieciony i tyle. A reszte pospraedzam posprawdzam
Avatar użytkownika
Adek89
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 4/8/2012, 06:42

Postprzez miki1406 » 13/9/2014, 10:58

Dodatkowo sprawdź, czy łańcuch jest prawidłowo naciągnięty i nasmarowany
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez Adek89 » 13/9/2014, 11:10

czyściłem go i smarowałem chemią do łańcuchów. Napięcie około 3-4cm książkowo...
Avatar użytkownika
Adek89
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 4/8/2012, 06:42

Postprzez Adek89 » 13/9/2014, 11:13

hamulce wpozadku bo spokojnie schodzi z obrotów i nie zwalnia sam gwałtownie. Z łożysk nic nie hałasuje nie odczuwam luzów. Gumy z tyłu w dobrym stanie ładnie spasowane z zębatką
Avatar użytkownika
Adek89
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 4/8/2012, 06:42

Postprzez miki1406 » 13/9/2014, 12:58

a sprawdź jeszcze łożyska wahacza i kiwadło od amora tylnego
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez Adek89 » 13/9/2014, 14:30

ale czy łożysko czy kiwadło dało by ten efekt ? takiej ala turo dziury ?
Avatar użytkownika
Adek89
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 4/8/2012, 06:42

Postprzez Adek89 » 13/9/2014, 14:32

zastanawiam się nad zaworami
Avatar użytkownika
Adek89
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 4/8/2012, 06:42

Postprzez SpeedyGonzales » 13/9/2014, 20:36

Tak, to to może być łożysko. Zawory nie powodują wibracje, co innego elementy wirujące jak wałek rozrządu. Ważne pytanie, tak masz na postoju czy tylko podczas jazdy?
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez Adek89 » 14/9/2014, 06:55

No dobra dziś zobacze czy tak sie dzieje a co z tym brakiem mocy i szarpaniem ?
Avatar użytkownika
Adek89
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 4/8/2012, 06:42

Postprzez Adek89 » 15/9/2014, 20:24

Drgania są też na postoju8
Avatar użytkownika
Adek89
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 4/8/2012, 06:42

Postprzez SpeedyGonzales » 15/9/2014, 21:22

Zatem napęd czy łożyska kół odpadają.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez Adek89 » 16/9/2014, 09:29

Poczytalem troche o podobnych problemach. Sruby(gumy) mocujace silnik, kosz sprzegla i mozliwe jest tlumik zamocowany bez tlumika drgan. To mam do sprawdzenia, jakies podpowiedzi przy sprawdzaniu ?
Avatar użytkownika
Adek89
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 4/8/2012, 06:42

Postprzez SpeedyGonzales » 16/9/2014, 12:57

Zacznij od tych najprostszych, żeby niepotrzebnie nie odkręcić dekla. Jeśli do tego dojdzie, to możesz podeprzeć motocykl na boku bez konieczności spuszczania oleju. Zwróć uwagę, czy gumy nie są popękane bo silnik wtedy delikatnie się krzywi, może masz nie zabezpieczone nakrętki o popuszczają? Niestety nie widziałem tego motocykla bo bym może coś jeszcze doradził.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości




na gr