Zobacz wątek - turystyczno-endurowato-miejskie wozidelko
NAS Analytics TAG

turystyczno-endurowato-miejskie wozidelko

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

turystyczno-endurowato-miejskie wozidelko

Postprzez ppmarian » 9/2/2007, 07:25

a wiec postanowione, bede kupowac maszyne. mysle nad KAWĄ KLE 500. Jako ze mam jakies 4 lat przewy (ostatnio w moich rekach byl GS500E) nie będę szalec i na razie pozostane poniżej magicznej granicy 100KM. Jakie sa mocne i slabe strony tego motoru. Czy rzeczywiści tak duzo pali jak na 500?

Może lepiej jakis inne moto laczace cechy:
-endurowate (glownie jazda po lesie i lekkim terenie)
-turystyczno( wypady weekendowe w 2os.)
-miejskie (dojazd do pracy - niskie spalanie, zwinnosc w korkach)

Warunek: wygodny i min 2 cylindry!!!

lepiej za ta sama kase starszego transalp'a?
a moze cos z suzuki lub yamahy?
ppmarian
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 9/2/2007, 07:19


Postprzez Genji » 9/2/2007, 09:03

Polecam Yamahę TDM 850 - rewelacyjny turystyk o sportowych osiągach... Troszkę mało w nim enduro ale z pewnością więcej niż w każdym plastiku czy też GS500 (nie obrażając GS500). Mocy pod dostatkiem, dość duża pojemność ze świetnym momentem. Super wygodna pozycja za kierą, wąski w talii - rewelacja w miejskich korkach. Reasumując - WYGODNY TURYSTYK O OSIąGACH SPORTOWCA ZARóWNO DO MIASTA JAK I NA DłUżSZą TRASę.
Polecam - sam takim jeżdżę - będziesz zadowolony :D
Aprilia RSV 1000R Tuono 2007
Play it safe or play it cool!
Avatar użytkownika
Genji
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 508
Dołączył(a): 17/1/2007, 14:10
Lokalizacja: Wrocek


Postprzez Genji » 9/2/2007, 10:12

evil napisał(a):TDM i sportowe osiągi? - w którym miejscu, przepraszam, że zapytam??? :shock:


3,5s do setki to chyba nie ślimak co??? :lol:
Aprilia RSV 1000R Tuono 2007
Play it safe or play it cool!
Avatar użytkownika
Genji
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 508
Dołączył(a): 17/1/2007, 14:10
Lokalizacja: Wrocek

Postprzez ppmarian » 9/2/2007, 10:55

motor musi miec mozliwosc jazdy po lesnych duktach i lekkim terenie (niedlugo wynosze sie z miasta na wies) a TDM malo sie do tego nadaje. poza tym budrzet jest ograniczony - max 8000PLN


czy suzuki DR 650RS i Yamaha XTZ 660 to dobra alternatywa dla KLE ? nigdy nie mialem doczynienia z singlem i troche boje sie ze niespodoba mi sie dzwiek.

z tego co wyczytalem w sieci to w KLE narzekaja na byt wysoko obr. silnik jak na turystyka-enduro i paliworzerność :(
ppmarian
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 9/2/2007, 07:19

Postprzez JamŁasica » 9/2/2007, 11:29

A ja słyszałem ze ZZR 600 jest dobrym turystykiem :) i sam myśle o zakupie czegos takiego.
God breaks me, and now I've seen the lie, who wants to see?
JamŁasica
Świeżak
 
Posty: 34
Dołączył(a): 3/2/2007, 18:19
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Postprzez Genji » 9/2/2007, 17:46

Bierz zatem Tenerę. Świetne moto! :!:
Aprilia RSV 1000R Tuono 2007
Play it safe or play it cool!
Avatar użytkownika
Genji
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 508
Dołączył(a): 17/1/2007, 14:10
Lokalizacja: Wrocek

Postprzez BarthezzR6 » 10/2/2007, 01:22

Africa Twin, możesz o tym pomyśleć. W sumie niezawodna i latami nie zmieniane prawie nic jeśli chodzi o konstrukcję. Jeśli już coś się zkrzaczy, to części są i używane i w zamiennikach.
Więcej gazu!!!
Avatar użytkownika
BarthezzR6
Świeżak
 
Posty: 32
Dołączył(a): 19/12/2006, 00:16

Postprzez polsky » 10/2/2007, 11:43

Na twoim miejscu zastanowil bym sie nad singlem.
Wlasnie nad DR650RS kolega ma i smiga nim nawet do Austri.Jak i dojezdza do pracy... wlasnie ze wzgledu na porecznosc w korkach. Jezdzilem tez zwyklym DR650 (tez kolegi)
(Koles potrafil go ciagnac na kole chyba do 3-go biegu na standardowych zebatkach :)
Ale RS jest ladniejszy i chyba bardziej odpowiedniejszy na Twe potrzeby.

JamLasica a ja slyszalem,ze ktos ma startowac na R1 na NOTJ w tym roku....

Afryka jest ciezsza od Transa i obydwa to dosc ciezkie klocki,ale dzieciak moze je prowadzic.
No moze z Africa trzeba uwazac.Ale to juz sa moto na naprawde dlugie trasy.Wiadomo o wytrzymalosci ich silnikow.

Tenere ma dosc duze spalanie.
I tez taki klocek.Bardzo dobrze sie prowadzi ale jakos nie przypadl mi do gustu.

DR800 BIG duze moto,ciekawy wyglad ale za slabe... Jesli juz to polecam starsza wersje 750BIG.Ma wiekszy bak i wydaje mi sie,ze ma lepszy silnik jak nowsze 800.

KLE500 kolega mial i mu sie toto sypalo.Ale to zalezy od egzemplaza...

Jest jeszcze KLX650. Rowniez ciekawa opcja.

Single nie takie zle ;-)
Mi sie dzwiek podoba nawet.Zwlaszcza konkretne strzaly z wydechu :)
Sa dosc lekkie,przewaznie maja wieksze skoki zawieszen,malo pala i fajny moment obrotowy.

Pozdro
Polsky:niższy gatunek ludzki,rodzaj zwierzęcia,które należy opanować,ujarzmić,tresować,które trzeba umieć trzymać.Poświęcac się temu całe życie,całą inteligencję uczucia,całą przemyślność instynktu.Stwarza nową dyscyplinę psychologiczną, pełną wskazań,norm i paragrafów.
polsky
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 582
Dołączył(a): 14/10/2006, 18:08

Postprzez koralgol44 » 10/2/2007, 20:28

A ja tu tylko wskaze na opcje ktora ja wybralem.Na poczatku jednak zaznacze,ze na dluzsze wypady daje doslownie "po dupie".Ale jak juz dupe przyzwyczaisz to OK.Zakochalem sie w moim KTM640LC4. Szczególnie zajebiscie smiga sie tym po miescie na kolach supermoto. Jest bardzo lekki, na kolo bez sprzegla bez problemu idzie, i jest w ogole najprzyjemniejsza maszyna do "walki z korkiem" jaka smigalem. Jak nawet fury ci kazda szpare zablokuja to pod kazy kraweznik bez chwili zastanowienia podjediesz migiem. Majac dwa zestay kol(supermoto i terenowe) mozesz jednym motorem sie nastawic na teren lekki czy ciezki, albo na asfalty, bez chodzenia na kompromis.
Jedynie z panna na dluzszy wypad sie nie wybierzesz bo miejsca nie za wiele. ale na weekendowy da rade jak masz zaciecie.No i kurdupli motorek ten nie toleruje.

A teraz co do singli-mi osobiscie sie dzwiek podoba najbardziej.I lubie jak jak zamkne gaz to mocne perdolniecie z wydechu od czasu do czasu,albo te czestsze mniejsze.I w ogole bum bum bum bum zajefajnie brzmi:)

A co do wibracji-coz, adrenalina pozwala o nich zapomiec.Choc raz dotarla do mnie ich obecnosc wizualnie: autostrada,korek prawie stoji w miejscu na pare kilosow i ja.Jade miedzy brykami majac w pamieci niedawne spotkanie prawej nogi z otwieranymi przez wysiadajacego pasazera drzwiami,ale i tak pewnie pukaja sie w czolo;) I nagle zdziwko: jakies 100m przede mna wibruja swiatla tylne w jakiejs bryce na maxa.Innym nie,tylko tej bejcy.Mysle sobie "co on tak sie trzesie-nowa bejca". Sie okazalo ze to te inne swiatla(diody jakies) odbieraly moje oczy inaczej przez te wibracje z singla.Skakaly mi przed oczami ze az sobie pomyslalem ze cos sie mi stalo z oczami:)No i czasem az konczyny prawie zdretwieja jak na trase tym wyjedziesz.
Ale poza tym to nawet te wibracje lubie bo masz wtedy takie wrazenie ze powor miedzy nogami na twoje rozkazy czeka:)))I jazda.I jeszcze raz mala mase na b.duzego plusa zaliczam.
Ten KLE bedzie mial przewage na trasie jedynie,ale tez trasa trasie nie rowna.Gorska pokrecona lc4 ce bardziej podpasuje.Dobra,koncze bo mnie zbanuja ze za duzo pier***.Acha,nie zgadzam sie co do malego spalania :roll:
shl, mz etz 250, kawasaki gpz 500, honda cb500, ktm 640lc4 sm, KAWASAKI ZRX1200
Avatar użytkownika
koralgol44
Świeżak
 
Posty: 82
Dołączył(a): 23/1/2007, 17:08
Lokalizacja: Z Wrocka

Postprzez Tomek. R » 10/2/2007, 21:13

No to może i ja dołożę swoje trzy grosze.

Skoro padła propozycja singli (DR) to.. NIKT TU NIE WSPOMNIAł O NX 650. Moim zdaniem ciekawsza (choc brzydsza) propozycja od DR (trwalszy silnik) i od KLE( o wieeele trwalszy silnik).
Sam takim jeżdżę i też się przesiadłem z GS-a.

Co do singla, fajnie brzęczy choc może dla tego że ja mam pojedynczy (głośniejszy) wydech Sebringa.

Jazda po między puszkami - sama przyjemnośc.

Jeśli chodzi o Trampka,Afrykę, Tdm-a i tej wielkości moto - zdecydowanie nie do lasku czy na łączkę - ZA CIĘŻKIE (ponad 200kg.) a Dominator coś ok.160kg. I jeszcze coś. Jeśli Domonatar to do 1995r. Nowsze, robione chyba we Włoszech więc...taki trochę fiat?
Pzdr.
Tomek. R
Świeżak
 
Posty: 158
Dołączył(a): 2/5/2006, 10:48
Lokalizacja: Police k. Szczecina

Postprzez polsky » 12/2/2007, 00:16

Koralgol44 nie zgadzasz sie do malego spalania...
Ale jakich moto?
Wszystkich singli i wzorujesz sie na swym KTM-e?
Polsky:niższy gatunek ludzki,rodzaj zwierzęcia,które należy opanować,ujarzmić,tresować,które trzeba umieć trzymać.Poświęcac się temu całe życie,całą inteligencję uczucia,całą przemyślność instynktu.Stwarza nową dyscyplinę psychologiczną, pełną wskazań,norm i paragrafów.
polsky
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 582
Dołączył(a): 14/10/2006, 18:08

Postprzez koralgol44 » 12/2/2007, 08:27

Polsky,
nie moge oceniac wszystkich singli bo poza pierwsza ETZ250 to mam tylko tego KTM'a.on lubi sie napic jak sie spoci;)
a moja dziewczyna powiedziala, ze nie napisalem posta tylko list milosny do KTM'a.no coz,walentynki za pasem... :P
shl, mz etz 250, kawasaki gpz 500, honda cb500, ktm 640lc4 sm, KAWASAKI ZRX1200
Avatar użytkownika
koralgol44
Świeżak
 
Posty: 82
Dołączył(a): 23/1/2007, 17:08
Lokalizacja: Z Wrocka

Postprzez polsky » 12/2/2007, 14:09

LC4 fajny sprzet i niezle kopie :)
Jednym z minusow jest wlasnie spore spalanie jak na singla. Ale jest chyba najsilniejszy :evil:
DR650 czy KLX sa ekonomiczniejsze.
Dobrze mies singla chlodzonego ciecza,jesli ktos lubi podemonić.
Polsky:niższy gatunek ludzki,rodzaj zwierzęcia,które należy opanować,ujarzmić,tresować,które trzeba umieć trzymać.Poświęcac się temu całe życie,całą inteligencję uczucia,całą przemyślność instynktu.Stwarza nową dyscyplinę psychologiczną, pełną wskazań,norm i paragrafów.
polsky
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 582
Dołączył(a): 14/10/2006, 18:08

Postprzez spwmarluk » 18/7/2007, 14:08

śmigam XTZ660 Tenere 96r. już drugi sezon. Spalanie trasa od 4,5L do nawet 6,5L w mieście (krótkie przebiegi). Plusy: nawet w upalne dni w korku rzadko włącza się wentylator (chłodzenie cieczą), a jak śmigasz powyżej 30km/h to wskaźnik temp. zawsze poniżej połowy (jakby był niedogrzany). Minusy: dosyć wysoko środek ciężkości, trzeba się nauczyć go utrzymywać jak manewrujesz prawie w miejscu. Da się śmigać w lekkim terenie, na dwójce i trójce rwie ziemie do 70km/h fajnie się śmiga i nie czuć tej masy tak bardzo. Siedzenie spoko da się jeździć w dwie osoby, nawet trasy po kilkaset kilometrów. Niestety, na trasie powyżej 120km/h nie ma co kręcić bo duży napór wiatru jest i obroty już powyżej 5tyś, ale do 150km/h idzie, dalej nie próbowałem:)
spwmarluk
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 18/7/2007, 12:24

Postprzez karskot » 19/7/2007, 07:10

tralalalalala transalp Transalp TRansalp!!!! jedyny słuszny wybór 8)
Avatar użytkownika
karskot
Świeżak
 
Posty: 126
Dołączył(a): 19/4/2007, 21:43
Lokalizacja: Friedersdorf

Postprzez jacck.d » 26/5/2008, 10:04

kle 500 kusi swoją ceną (12tys zł za 3 - 4letni motor) ale chyba z tego co czytam to nie warto ze wzgeldu na awaryjność
jacck.d
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 21/5/2008, 09:01
Lokalizacja: wrocław

Postprzez trocin » 1/7/2009, 05:51

Witam.
Mam zamiar kupic Yamahe Tenere 660 z rocznika 91-95, kolega ma mi sprawdzic ta
http://moto.allegro.pl/item675732554_ya ... oznan.html
szukam wlasnie cos w tym stylu, kasa do max. 5k, ogladalem jeszcze DR650, KLR650, NX650 i wszystkie mi pasuja, moze ktos z uzytkownikow napisac konkretnie + i - takiego moto? Jesli z ta tenera z poznania wszystko bedzie ok to ja wezme, podobno do wymiany tylko olej i tylna guma,reszta igła, sprowadzona z Wloch...
Pod uwage biore tez ta, ale daleko strasznie ode mnie....
http://moto.allegro.pl/item664297142_ya ... owany.html
trocin
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 4/4/2009, 17:50
Lokalizacja: Puławy/Poznań



Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości




na gr