Zobacz wÄ…tek - sx 450
NAS Analytics TAG

sx 450

Enduro, Cross
_________

sx 450

Postprzez silomax » 15/9/2014, 18:45

Witam, chciałbym się dowiedzieć coś o KTM sx 450.

Mam kilka pytań , czytałem już o nim na forach jednakże nie jestem w stu procentach pewien tego co wyczytałem i chciałbym dostać jeszcze pare informacji.

1.
Jak powinien brzmieć silnik - ten który chce kupić wydaje charakterystyczny dzwiek takiego jak by cykania , z tego co wiem to sprzeglo w tych sx jest głośne ale tamten dzwiek nie pochodzi od sprzegla.

2.
Ile mth przejedzie sie do kolejnego remontu - aktualnie nabite jest 40 mth a z tego co wyczytalem z serwisówki to po 90mth powinno sprawdzic sie tłok ,ktm nie podal czasu wymiany wiec jak jest ? Sx'a bede uzywal do jazdy po żawirowni czasem jakis tor no i las - nie mogę wybrać exc ze względu na to ze sx jest tanszy o parę tysięcy, a i bardziej mi odpowiada.
Nie chce wybrać też 250 2 4t ponieważ serwis jest droższy no i jakoś mi nie odpowiada.

3.
Kolejna rzecz to cena, moze ktos sie orientuje po ile chodza roczniki 2006 tak orientacyjnie.

4.
Czy podczas wbijania jedynki powinien byc slyszalny dosyc glosny zgrzyt ?

5.
O co chodzi dokladniej z zaworami gdzies czytalem ze wymienia sie je po90 mth a gdzie indziej ze 200 mth mozna spokojnie latać na komplecie.

6.
Jeżeli jezdze tylko w weekendy tygodniowo okolo 4 godzin to przelatam bez remontu z dwa lata ? Oczywiscie wymiana płynów napędu itp się w to nie wlicza. Wiem ze wszystko sie moze zdarzyc, ale gdyby bylo wszystko ok ?


Ogólnie chciałbym się też dowiedzieć czy te motocykle nie mają jakiś wad wrodzonych i ogólnie na co najbardziej zwrócić przy nich uwagę. Z racji tego ze nie znam się na 4t ponieważ zawsze jezdzilem 2t (125 i przez miesiąc 250 ) chcialbym dostać jakieś wskazówki.
Avatar użytkownika
silomax
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 22/9/2013, 14:44


Postprzez henio12323 » 15/9/2014, 19:02

1) pytanie kompletnie bez sensu, jak ma pracować silnik tututututututut o tak ;D odpowiedź godna pytania.... a tak bardziej serio to co mam Ci napisac, ma cykać bo to 4T ale nie moze cykać z niewłąsciwych miejsc, tak czy siak mógłbym ci rozpisac ale to Ci nic nie da, bo póki nie posłuchałes kilku sprawnych i uszkodzonych silników to nie bedziesz miał pojęcia o czym pisze. weź ze soba kogos kto ma ogarniecie to ci sprawdzi chociaz troche

2) policz sobie ze EXC w krótkim czasie bedzie tansze w eksploatacji o te pare tysiecy ;D ale twoja decyzja. około 100-120 mth i zajrzeć do silnika warto, zalezy jak sie jeździ jak sie uzywa niewłasciwie to czasami wychodzi cos częsciej. czasami jazda po niewłasciwym terenie jest nie zdrowa dla silnika, w SXie np nie masz termostatu wiec czasami silnik jest za zimny, a w trudnym terenie łatwo go przegrzać i tak mozna rózne rzeczy wypisywac ;P ale jak pisałem twoja decyzja

3) nie wiem, allegro.pl olx.pl rynek wytycza cene, jak jest zapotrzebowanie a nie ma duzo sztuk to ceny ptorafią rosnąc, i odwrotnie jak sie rzuci 50 sztuk w jednym czasie to kazdy szybko z ceny schodzi aby sprzedać. wiec kolejne bez sensu pytanie

4) costam bedzie słychac ale bez przesady, jak szarpie aż sprzetem to jest kiepsko, oczywiscie pierwsze wbicie czasem tak bywa, dłuzej postoi sprzegło sie poklei itp, ale na ciepłym silniku powinno ładnie wskakiwac

5) to zalezy od zuzycia, stanu głowicy itp itd, 90 raczej przesada 200 bardziej realne, ale to widac jak zawory zaczną wpadać to szybko traca luzy, i z regulacji na regulacje mozna praktycznie wywnioskować ich stan. oczywiscie o ile kontrolujesz je od nowosci.

2006 to najpancerniejsze roczniki jeżeli mowa o RFSach czyli tych produkowanych do 2006 roku, nowsze miały troche wad, brały nadmiernie olej, napinacz rozrządu kiepski, ale kupujac uzywke praktycznie zawsze te wady są wyeliminowane
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez silomax » 15/9/2014, 19:20

Dziękuję Ci bardzo za tak wyczerpującą odpowiedź , 120 mth i warto zajrzeć ale jezeli bedzie wszystko ok kompresja i tłoczek nie bedzie zmeczony to co mozna dalej latać z tym ze sprawdzać stan czesciej ? Korba chyba powinna wytrzymać chociaż dwa tłoki tak myślę wiec teraz po generalce teoretycznie remont bedzie mniej kosztowny - no chyba ze bede mial pecha.
Bardzo dbam o maszyny i nie lubie jezeli cos jest nie tak- od razu to naprawiam bo opiekujÄ™ siÄ™ jak dzieckiem.
No ten akurat stoi za 8800 i nie wiem czy cena nie jest zbytnio przesadzona.
Exc pewnie wyjdzie taniej w eksploatacji ale myślę ze jednak zostanę przy sx chociaz jezeli trafila by sie jakas fajna exc to nie pogardzę. W takim razie remonty 4t az tak drogie nie beda bo w sezon 100 mth na pewno nie nabije -mysle okolo 40 - 50 :D
Avatar użytkownika
silomax
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 22/9/2013, 14:44

Postprzez henio12323 » 15/9/2014, 20:08

1) serwisówka nie przewiduje co ile wymieniac tłok bo to jest mocno rozbieżna sprawa ale podaje co ile sie tłok sprawdza, akurat przy SXach wychodzi często, nie wiem ile ale krótkie interwały, ale jak co jakies 100 mth zajrzysz to bedzie aż zbytnie dbalstwo ;P w sumie koszt nie duzy tylko uszczelka pod cylinder jakies 25 zł chyba kosztowała jak pamietam. plus troche roboty, jezeli tłok jest ok, trzyma wymiary itp itd to spoko mozna latać dalej. ja w sumie wychodze z załozenia że jak cokolwiek zaczyna brać olej to sie biore za remont.

róznie moja nie wytrzymała dwóch tłoków, wytrzymała jeden tłok a drugi moze niecałe 100 godzin ;D ale miała przebieg pewnie z 500 mth. bo pierwszy tłok był masakrycznie długo trzymany :D
jak sie bardzo dbra to koszta są spore, ja mam EXC wiec sprzet teoretycznie tanszy w utrzymaniu, a prowadze sobie zapiski z wydatkami i mam na jakies 17 tysiecy przez 4 sezony wydatków.

ja sezonowo robie róznie rekord to ponad 150 mth raz wyszło ale maszyna nie stygła. normalnie 80-120
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez silomax » 15/9/2014, 20:15

No tak zawsze lepiej zaplacic za uszczelke grosze niz czekac az silnik sam się otworzy - ale wtedy bedzie juz za późno :D W takim razie jestem spokojny o serwisowanie. Gdzies wlasnie czytalem o tym twoim 525 ze az zdziwienie mnie zlapalo ze tak malo byl wyeksploatowany po takim czasie :D 17 tysiecy to na same czescie eksploatacyjne czy razem z paliwem i motocyklem ? :D Nie powiem jezeli chodzilo by o same czesci eksploatacyjne to suma duża jak na 4 sezony :D

Ja zazwyczaj mam malo czasu na latanie ze wzgledu na nauke, takze zazwyczaj jezdze tylko weekendy :D
Avatar użytkownika
silomax
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 22/9/2013, 14:44

Postprzez henio12323 » 15/9/2014, 20:34

hehe same częsci, serwisuje sam praktycznie wiec w tym kosztów robocizny jest znikomy %, no fakt że podliczałem rózne bajery których nie musisz kupować typu amortyzator skrętu czy wydech akrapa ( ja akurat takie rzeczy nie kupuje na gwałt tylko jak sie trafi na prawde dobra okazja wiec to dorwałem za grosze mozna powiedziec )

ja do szkoły nim przez pewien czas dojeżdzałem wiec przebiegi rosły kosmicznie szybko :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez silomax » 15/9/2014, 21:15

No to w takim razie mnie tyle na pewno nie wyniesie. Tak myślę ze generalka bedzie wychodziła raz na 2-3 sezony, ja do szkoly nie bede nim latał bo zaraz za plecami miałbym pół komisariatu :D Z tego co liczyłem to koszt generalki z robocizna to jakies plus minus 3500 zł liczylem stalowe zawory bo róznica mala a wytrzymalosc i cena bardziej atrakcyjna :P
Avatar użytkownika
silomax
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 22/9/2013, 14:44



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na górê
cron