Zobacz wątek - 1000 cm, 10 tys. zł, turystyczno-sportowy, uniwersalny
NAS Analytics TAG

1000 cm, 10 tys. zł, turystyczno-sportowy, uniwersalny

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

1000 cm, 10 tys. zł, turystyczno-sportowy, uniwersalny

Postprzez Pioto » 4/9/2014, 13:29

Witam,

Może coś mi doradzicie, bo mam mały mętlik w głowie.
Mam 35 lat, 70 kg i 175cm.
Jeżdżę na moto 7 lat, (1 moto TDM850 93', od roku Aprilia RSV1000 99'), przejechałem około 60 tys. km.
Preferuję motocykle uniwersalne, trochę sportowe.
Styl jazdy dynamiczny, ale bez szaleństw (koło, palenie gumy, 200 po mieście, itp.), choć czasami pociągnąć lubię. Jeżdżę w 95% sam, raczej na krótkie wypady, ale zdarza się ładować kufer czy torbę na bak na 2 dni.
Chciałbym zmienić moto na jakiś tańszy w utrzymaniu, nowszy i nie tak bezkompromisowy.
Zatem kryteria:
1) cena - do 10 tys. zł,
2) rocznik - jak najmłodszy, ale raczej nie więcej niż 10 lat,
3) pojemność - około 1000 cm3, raczej nie chciałbym nic poniżej 750 i powyżej 1200,
4) moc - około 100 KM, ale może być i 160 :)
5) ekonomia - spalanie (raczej silnik R4 niż V2), utrzymanie (koszt części, popularność modelu, skomplikowanie techniczne). Obecnie ponad 8/100 to trochę dużo.
6) niezawodność - raczej wtrysk, konstrukcja sprawdzona, nie wynalazki,

http://otomoto.pl/motocykle-i-quady//// ... zny?p=8&fq[price][to]=10000&fq[cubic_capacity][from]=750
takie mniej więcej kryteria.

Moje dotychczasowe typy to:
- Yamaha FZS 1000 Fazer - (prawie ideał, ale gaźniki),
- Honda Hornet 900 (popularny, niezawodny, wystarczająco mocny, - brak owiewek)
- Bandit 1200 (popularny, niezawodny, prosty, choć trochę słaby),
- VFR800 (bliski ideału, ale cena),
- może Kawa Z750 / Z1000?
- podoba mi się też CBR954, albo R1, czy GSX-R, ale może być problem ceny i stanu technicznego.

Jakbyście mieli jakiś pomysł, to byłbym wdzięczny.
Honda CB 900 2004r.
Pioto
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 16/7/2014, 07:19
Lokalizacja: Gdynia


Postprzez miki1406 » 4/9/2014, 13:38

Bandit 1200 dość niska moc... Ok, ale jaki moment... Ten silnik jak na rząd zapewnia genialny dół... Możesz poprawić moc stosując wałki od GSXRa, DynoJet'y, K&N'a i wydech... Po strojeniu da się ululać 135K-140KM

Warto jednak abyś przejechał się serią... Na prawdę wdzięczny moto...

Druga sprawa - musisz się określić! Naked, czy sport... Od z750 do 954 to przepaść...

Miałeś V2... Miałeś Aprilię... Może Tuono będzie dobrym wyborem... Możesz pooglądać SV1000...
Nie wiem czy po RSV rząd będzie dla ciebie tak ekscytujący...
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice


Postprzez Rolnik62 » 4/9/2014, 14:45

Triumph Sprint ST 1050 ?
Jeżdżenie "ścigaczem" po mieście to jak bieganie po lesie w garniturze.
Avatar użytkownika
Rolnik62
Bywalec
 
Posty: 622
Dołączył(a): 2/9/2014, 22:42
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez leff » 4/9/2014, 14:50

przejechac sie B1200 zanim stwierdzi sie, ze za slaby
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4443
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez Pioto » 4/9/2014, 22:45

OK faktycznie spróbuję B1200. Modyfikacje silnika będą kosztowały więcej niż kupno mocniejszego moto. Może faktycznie przesadzam, ale fajne w Apce 1000 jest to, że powyżej 200 dalej przyspiesza :)
Nad Triumphem myślałem, ale obawiam się, że nie będzie spełniał warunku dostępności części, popularności i łatwości naprawy.
Aprilia odpada, bo już mam jedną i do końca produkcji V2 nie wyeliminowali wad fabrycznych. SV1000 ma też wadę - wysokie spalanie, zresztą jak Honda VTR 1000. Może nie jeżdżę dużo, ale po co przepłacać?
W 1000 podnieca mnie to, że nie muszę kręcić powyżej powiedzmy 6 tys. obr./min. Jadę spokojnie, a jak potrzeba, to jest moc.
Też z drugiej strony, na Thundercacie 600 czułem się jak ryba w wodzie. Bez niespodzianek mogłem odkręcać bez strachu. Ale jak ma się trwałość do kręcenia? Na RSV1000 boję się do 100, ale za to powyżej to jedzie.
Nie mniej faktycznie sprubuję B1200, choć na Hondzie Varadero 1000 2004' miałem poczucie emeryta :)
Honda CB 900 2004r.
Pioto
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 16/7/2014, 07:19
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez miki1406 » 5/9/2014, 07:41

Pioto napisał(a):(...)W 1000 podnieca mnie to, że nie muszę kręcić powyżej powiedzmy 6 tys. obr./min. Jadę spokojnie, a jak potrzeba, to jest moc. (...)


No i tutaj tak... w V2 się z tobą zgodzę, w R4 zabawa zaczyna się od 6-7tyś w górę... To podstawowa różnica silników V i R. V ma dół, R ma górę...

Co prawda producenci walczą o moc dołu w R4 - zawory w wydechach (EXUP) i inne takie...
Ale przyładowania od dołu, takiego jak w Vce, w rzędzie ciężko będzie szukać...

Pewnymi "złotymi środkami" są R1 na bigbang'u, która teoretycznie ma dzięki innemu wykorbieniu wału połączyć zalety V i R... Trzeba by dorwać kogoś kto jeździł i tym i Vką i podpytać...

Innym jest VTR z VTEC'iem... Tu z kolei dostajesz dalej Vkę z mocnym dołem, bardziej uniwersalne moto, no i VTEC, który ma pomóc w górnym zakresie obrotów...
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez leff » 5/9/2014, 11:19

B1250 nie musze krecic powyzej 5 krpm
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4443
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez DominWK » 6/9/2014, 22:05

Pioto polecam mojego sprzęta, jestem znany na forum Fazera, jest tam kawał historii tej maszyny
Co do ceny myślę że się dogadamy...

http://olx.pl/oferta/yamaha-fzs-1000-fa ... 6YvOz.html
DominWK
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 4/9/2014, 21:40
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Pan Jasiek » 6/9/2014, 22:27

I tak kupisz Fazera...

Co do 954, to świetny sprzęt, sport z walorami turystycznymi (wygodny, manetki dość wysoko), szczerze polecam.
Ja tam za dobrze się nie znam, ale jak ktoś twierdzi, że jakikolwiek litr R4 ma słaby dół, to chyba na żadnym nie siedział. Fajerem można spokojnie jechać 80 km/h na szóstym i odwinąć, momentu jest pod dostatkiem.

VFR 800 VTEC to druga strona barykady - turystyk z walorami sportowymi, elastyczności i osiągów nie ma co porównywać z 954, ale sprzęt ogólnie przyjemny.
Avatar użytkownika
Pan Jasiek
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 17/3/2011, 14:32

Postprzez jaroaro » 6/9/2014, 22:58

Nie jeździłem FZ1 ale widziałem dane odnośnie elastyczności i nie był dużo lepszy od mojej 600, a od litra można wymagać chyba trochę więcej.
Triumph Street Triple
jaroaro
Bywalec
 
Posty: 758
Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
Lokalizacja: się biorą wszy

Postprzez DominWK » 6/9/2014, 23:12

jaroaro tak się składa że kolega ma FZ6 a ja FZS 1000 i powiem ci że jest bardzo duża różnica, jak wsiadłem na jego 600 to czułem się jakbym na skuterze jechał, a on po zejściu z mojego tydzień się zachwycał ;)
jak to mówią punkt widzenia, zależy od punktu siedzenia
DominWK
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 4/9/2014, 21:40
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez jaroaro » 6/9/2014, 23:15

Ale ja nie mówię że mam FZS6 ; ) Fazery raczej nie słyną z dobrej elastyczności.
Triumph Street Triple
jaroaro
Bywalec
 
Posty: 758
Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
Lokalizacja: się biorą wszy

Postprzez DominWK » 6/9/2014, 23:49

Tylko widzisz twój Triumph to zupełnie inna półka cenowa, nowszy rocznik, wtrysk i różne nie potrzebne bajery.
A jeżeli twierdzisz że którakolwiek 600 jest bardziej elastyczna od litrowego fazera zapraszam na przejażdżkę ;)
DominWK
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 4/9/2014, 21:40
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez jaroaro » 6/9/2014, 23:58

Nie napisałem że jest bardziej elastyczna, tylko 600 ma niewiele gorszą elastyczność od litra. Na tle innych litrów fazer raczej słabo wypada(takie moje zdanie). Co to niepotrzebnych bajerów to ja ich chyba nie posiadam bo z elektroniki mam tylko wtrysk. Ale nie ma sensu drążyć tego tematu ; )
Triumph Street Triple
jaroaro
Bywalec
 
Posty: 758
Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
Lokalizacja: się biorą wszy

Postprzez Pioto » 7/9/2014, 00:12

Faktycznie ciekawa oferta z tym Fazerem, ale na razie jeszcze czekam na kasę. Odezwę się za jakiś czas, może jeszcze będzie aktualne.
Fazer ma gaźniki, a mi już się nie chce bawić z tym. W TDM były dwa i mi wystarczyło. Co prawda masz po regulacji, ale ja raczej nie kupuję sprzęta na 1 sezon.
Też kwestia spalania. Na szprycy moto raczej mniej palą, choć to nie reguła. Mi Aprilia RSV 1000 (wtrysk) paliła około 7-8 przy dość delikatnej jeździe (głównie trasa, przelotowa 140, ekspresówki pod 200).
Co do elastyczności Fazera 1000 to się nie obawiam. Łagodnie rozwija moc, nie wyrywa rąk i nie niszczy łańcucha i opon. Mi to odpowiada. Charakterystyka CBR 954 też mi odpowiadała.
Honda CB 900 2004r.
Pioto
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 16/7/2014, 07:19
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez DominWK » 7/9/2014, 00:15

Co do spalania obok mojego Fazera w garażu stoi wujka VTR 1000 i tutaj jest śmiesznie bo jak nie poleci to łyka 10l/100km, kosmos to mało powiedziane :)

Co do gaźników sam nie byłem przekonany ale powiem ci szczerze - ciężko w tych pieniądzach dostać coś lepszego, takie moje zdanie ot co
DominWK
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 4/9/2014, 21:40
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Pioto » 7/9/2014, 07:22

Masz rację co do kryteriów, że ciężko coś dostać za te pieniądze. W okolicy jest jedna oferta - Honda Hornet 900 2003. Prawie spełnia wszystkie kryteria, ale jest to naked.
Nie mniej przy okazji pojadę zobaczyć.

O VTR też czytałem, że łykają strasznie dużo.
Honda CB 900 2004r.
Pioto
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 16/7/2014, 07:19
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez DominWK » 7/9/2014, 13:14

Jak nic nie znajdziesz ciekawego to zapraszam do Stolicy obejrzeć mojego Fazerka, nie spieszy mi się ze sprzedażą

Tutaj masz paczkę zdjęć:

https://plus.google.com/photos/10464166 ... 6313755521
DominWK
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 4/9/2014, 21:40
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez leff » 7/9/2014, 19:49

jeszcze jeden post z reklama sprzedazy Twojego sprzetu to wyrwiesz warna
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4443
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez setup » 7/9/2014, 21:40

CBF 1000
Ciut poza budżetem ale powoli się kończy sezon więc może uda się nabyć w cenie "zimowej".
prawie 100 KM na pokładzie, stosunkowo mocny dół, sporo części zamiennych z cbf 600 (zwłaszcza body natomiast silnik pochodzi z baldego).
Niska awaryjność - no może prócz nie szczęsnego alternatora ale temat znany i rozpracowany.
Sam motocykl prowadzi się jak po sznurku, ergonomia bardzo dobra.
Avatar użytkownika
setup
Świeżak
 
Posty: 225
Dołączył(a): 30/10/2012, 10:08
Lokalizacja: Ruda śląska

Następna strona


Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr