Zobacz wątek - Shell v-power racing / BP Ultimate
NAS Analytics TAG

Shell v-power racing / BP Ultimate

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Shell v-power racing / BP Ultimate

Postprzez WRP » 5/9/2014, 12:48

Siema.
Wiem, że temat paliw to temat rzeka. Ostatnio jednak poświęciłem dość dużo czasu czytając informacje na różnych forach. Jednak są to informacje rozwiązłe...

Mam do Was pytanie. Co sądzicie o laniu paliwa wysoko-oktanowego (98 / 100) do motocykli?
Domyślam się, że nie ma powalającego przyrostu mocy i prędkości, ale chodzi mi, czy np. silnik będzie płynniej pracował?

Mam też drugie pytanie. Czy tankowanie wysoko-oktanowego paliwa do motocykli 250cc na wtrysku nie zaszkodzi dla silnika? Konkretnie chodzi mi o Kawasaki Ninja 250R na wtrysku z końca 2008 roku.

Obecnie tankuję w BP paliwo 95 oktanowe, ale jeżeli według Was dla silnika nie będzie szkodziło paliwo 98 lub 100 oktanowe, to będę lał paliwo wysoko-oktanowe.

Pozdrawiam i lewa! :)
Avatar użytkownika
WRP
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 3/8/2013, 18:45


Postprzez Brekekeks » 5/9/2014, 18:43

Przyrostu mocy nie masz żadnego, jedyne na co liczba oktanów ma wpływ to spalanie stukowe. Natomiast warto lać to paliwo, a to z tego względu, że w paliwach premium z reguły nie ma biododatków.
Growing old is mandatory. Growing up is optional.
Brekekeks
Świeżak
 
Posty: 457
Dołączył(a): 14/10/2010, 17:10
Lokalizacja: Kielce


Postprzez Invi » 5/9/2014, 19:59

Jak zwiększysz stopień sprężania to warto :D W innym przypadku to pieniądze w błoto :P
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez SpeedyGonzales » 5/9/2014, 20:39

Ja nie leję i nie zamierzam, ale sam odczułem różnicę w jakości paliwa. Zwykle tankuję na Shellu bo mam po drodze ale jak nie mam czasu a potrzebuję oktanu jadę na miejscowy AgroTank, przy malutkiej pojemności 125 i niby jednakowej 95 czuć różnicę na korzyść Shella, co ciekawe paliwo to jest tańsze.
Lepsze paliwo nie tylko nie zaszkodzi ale i utrzyma w lepszym stanie układ wtryskowy.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez henio12323 » 5/9/2014, 21:44

sprawdzasz jakie paliwko zaleca producent i takie lej, ja czasami spotykałem sie z zalecanymi wartosciami oktanowymi poniżej 90 oktanów ( 89 chyba ) wiec 95tka nawet to i tak wiecej niz oczekuje producent :D chyba że, masz mocny tuning u potrzebujesz tego, by uchronic przed spalaniem stukowym.


podobno wyżej oktanowe paliwo ma lepsze własciwosci czyszczace, i czasami zaleje żeby przedmuchało lepiej wszystko :D ale nie wiem jak to jest realnie. w każdym bądź razie leje 95tke bo kasa w bloto na jakies super turbo paliwa.

wieksza uwage bym skupiał na miejscu zakupu paliwa, są czasami stacje gdzie lejesz paliwo z wodą, :D albo innymi cudami to jest gorsze dla silnika :D wiec zamiast lac z taniej stacji 98 czy 100 oktanów, lepiej podjechac na cos sprawdzonego.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez WRP » 6/9/2014, 11:22

Ja tankuje tylko w BP i w Shell, a nie w jakiś stacjach krzak xd Dziękuję za odpowiedzi :)
Avatar użytkownika
WRP
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 3/8/2013, 18:45

Postprzez Movi » 6/9/2014, 11:40

Niektóre pojazdy wymagają paliwa wysokooktanowego, ale w innych przypadkach chyba bez sensu.
Avatar użytkownika
Movi
Moderator
 
Posty: 2276
Dołączył(a): 23/2/2008, 00:10
Lokalizacja: Łódź/ 3city

Postprzez Brekekeks » 7/9/2014, 08:18

@henio - te niskie wartości oktanowe są podane dla moto na rynek USA chyba, oni tam inaczej trochę liczbę oktanową przeliczają, ale nie jestem do końca tego pewien.

Paliwo typu premium jest o tyle fajne, że nie masz po nim syfu w gaźnikach, ja w swojej 250tce zrobiłem 9000km i po wyjęciu gaźników mechanik stwierdził, że tak czystych to w życiu nie widział. Także jeśli chodzi o moto, to ja jestem zdania, że zawsze wysokooktanówka. Poza tym, biododatek w zwykłem 95 to etanol, a on poza zostawianiem syfu w układzie ma jeszcze jedną upierdliwą cechę - wchłania wilgoć z powietrza. Po zimowaniu masz w zbiorniku kilka dodatkowych kropel wody. Niby nic, ale ja tam wolę jej nie mieć.
Growing old is mandatory. Growing up is optional.
Brekekeks
Świeżak
 
Posty: 457
Dołączył(a): 14/10/2010, 17:10
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Invi » 7/9/2014, 14:59

Tak samo przeliczają, tylko mogą kupić benzynę z mniejszą liczbą oktanów niż 95, zresztą, to raczej polski wymysł niż amerykański, na wschodzie i na zachodzie, na luzie kupisz nawet i 85, a i 75 kiedyś była.

Po 9000 to nawet na paliwie z przemytu nie powinno być syfu w gaźniku ;)

Wodę w benzynie to i tak masz xD Kilka kropel nie zrobi najmniejszej różnicy.

Zwykła 98 to nie żaden premium.


Liczba oktanów nie ma nic do jakości paliwa, tylko przy odpowiednio wysilonych silnikach, trzeba lać paliwo "stabilniejsze", przy zdrowych uturbieniach, albo przy ostro zwiększonym stopniu sprężania, 98 to za mało, ale jak producent zaprojektował silnik pod 95, albo 89, to "lepsza", jest mu do niczego nie potrzebna.

Inna sprawa że 98 zazwyczaj dłużej czeka w zbiornikach, co też takie dobre dla niej nie jest.


Ale wiadomo, Polandia, droższe = lepsze :D
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12



Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości




na gr