Witam,
- Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie),
prawo jazdy A zrobione w 2011, potem rower
- Wiek, waga, wzrost,
21lat (1993), 70kg, 182cm
- Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych?
*przejazdy dom-studia tzn. Jelenia Gora - Podkowa Lesna (pod Warszawa tj. ok 500km) 2 do 10 razy czyli 1000-5000km rocznie
*fruwanie do Wawy w roznych celach (ok. 30km w jedna strone) max raz w tygodniu wiec do 240km/mies
*weekendowe wycieczki do rodziny i znajomych czasem solo, czasem z pasazerka moze raz w miesiacu jakis Poznan, Lodz itd. czyli tak do 250km czyli ok. 260km/mies.
*okoliczne przejazdki w okolicach Podkowy Lesnej, Mszczonowa, Grodziska, Pruszkowa itd. a to nie wiem ze 100-200km/mies
ciezko okreslic procenty bo to bedzie pierwsze moto, wartosci moga byc wyolbrzymione, zaleznie tez od pogody, checi, i ile zostanie mi na benzyne a takze czy wole zatankowac moto czy zjesc obiad xD
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
w wakacje raczej nie wiele bo czerwiec sesja, lipiec i sierpien praca by zarobic na kolejny rok zycia na studiach a wrzesien odpoczynek i zalatwianie spraw przed kolejnym rokiem
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
Wedlug mnie ciuchy byly wazniejsze wiec przez te 3lata skompletowalem kombi Modeka Hawking, rekawice i buty Alpinestars (smx-5 i jakies z goretexem) oraz badziewny uzywany kask AGV wiec bede chcial kupic nowy HJC/Shark s700/900 tak za 700-1000zl, na samo moto mam okolo 5k
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
Tyle ile trzeba, jednak im mniejsza awaryjnosc i zuzycie paliwa tym lepiej, do tego chce zakupic porzadna blokade na tarcze z alarmem i lancuch bo przy zmianie moto te rzeczy moge przelozyc wiec kupic raz na lata (Almax series IV 2,5m za 250funtow chce kupic bo to chyba najlepszy lancuch a blokade nie wiem jeszcze)
- Jakie motocykle Ci siÄ™ podobajÄ… - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
sportowe sa przepiekne, turystyczno sportowe ladne i wygodne, turystyczne sa wygodne, kazdy ma plusy i minusy ale stare sporty sa brzydkie, wiec z 20latkow zostaje naked/turystyk
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
Yamaha XJ600
Honda CB500 (do 1995 bo made in Japan)
GS500
cbr125/inna 125 - wiem, wiem, ale moglbym go potem z zyskiem odsprzedac o ile juz ceny nie polecialy bum do gory
Nie mam pojecia gdzie szukac, obok Jeleniej Gory / Poznania bo mam tam friendow mechanikow ktorzy mogliby pomoc mi zbadac moto
do granicy Niemieckiej mam mniej niz godzine jazdy wiec moze tam cos
albo w okolicach Warszawy bo studiuje niedaleko ale nie znam tam zadnego mechanika ktory moglby mi pomoc w okresleniu stanu moto
Czego oczekuje w moto:
- minimum 3 sezony bede nim smigac (125cc max 1 sezon xD)
- zestaw kufrow bym mogl podrozowac bez problemu nawet na jakis oboz z namiotem
- dobrego spalania (nie oczekuje 2l, ale wolalbym by palil mniej niz moj VW polo 1989 1,3)
- niskiej awaryjnosci (wiadomo, wszystko sie psuje, ale jednak sa perelki ktore psuja sie po 100kkm a nie po 10)
- dobry stan techniczny, dbany
- nie musi byc idealnie prowadzacym sie w zakretach demonem predkosci, wyrywaczem stawow
- marzy mi sie by bylo to cudo z mojego rocznika tzn 1993, moze to glupie ale jakos mialbym do niego wiekszy sentyment
- ma to byc pierwsze moto, do nauki - tak podkresle
Wpadlem na pomysl by na wstepie wymienic elementy ktore tego wymagaja (strzelam ze filtry, akumulator, przeglad, moze opona, ale moze bd w idealnym stanie) i pomalowac go krylonem (matowa farba pochlaniajaca swiatlo) jak to zrobic jeszcze nie wiem, ale nagralbym filmik jak maluje orginalny lakier by przy sprzedazy nie bylo ze byl bity to malowalem. i kupic dobry lancuch, blokade z alarmem i pokrowiec, moze w przyszlosci przerobic na LPG (wiem wiem, smiech na sali, ale za 2 lata koncze studia i w moim przyszlym zawodzie jezdzi sie sporo, 400-500zl/mies na paliwo to norma a czasem i wiecej wiec chcialbym ograniczych koszta, slyszalem o przerobkach moto i butla w kufrze, ktora mozna zawsze odlaczyc i zostawic, a gdy trzeba to podlaczyc, do tego zwiekszony zasieg na jednym tankowaniu, bo LPG i bena) i obowiazkowo instalacja gmoli/crash padow o ile ich nie ma
Czytalem o cb500 o chlodzeniu ciecza... w paradach i korkach byloby super, ale nie wiem, kazdy chwali swoje i kurcze tak ciezko sie zdecydowc ze o rany
Dziekowa
Dawid
edit: wypada dopisac ze swego czasu bardzo mi sie podobal (i nadal podoba) ninja 250r ale to juz trzeba 8k miec ktore coprawda mam, ale wtedy mniejszy budzet na inne bzdury w ciagu roku a znajomy podpowiadal ze kupujc moto musisz miec drugie tyle w zanadrzu
a ze ze 125cc myslalem o cbf125, cbr125 a cbf za 5,5k moglbym potem odsprzedac tacie lub dziadkowi ktory jak wiem z checia by posmigal po miescie sobie
zamiast standardowych kufrow spodobal mi sie taki patent
http://otomoto.pl/suzuki-intruder-suzuk ... 44375.html wraz z matowym krylonem w kolorach czerni/ piasku i zieleni...