dzonymaczo napisał(a):Jak to rejestrować sobie moge ? Na A2 ? Czy chodzi , że moge na A2 a jezdzić nie moge bo nie kumam :d
Rejestrować na A2? A pokaż Ty mi, gdzie w DR jest kategoria prawa jazdy
.
Rejestrujesz moto, w dowodzie masz, moc, wagę, z tego można policzyć stosunek mocy do masy pojazdu. W kategorii prawa jazdy masz określone, pojazdami o jakich parametrach możesz się poruszać, masz wyszczególnioną moc i stosunek kW/kg nie problem sobie wyliczyć, że na A2 ŻADNYM sportem klasy 600 nie masz prawa się poruszać.
Żeby zarejestrować zablokowane moto, uwzględniając modyfikację parametrów w DR, czeka Cię m.in koszt blokady, hamowni, rzeczoznawcy, OSKP i wymiany samego dowodu.
Co dalej nie będzie uprawniało Cię do poruszania się pojazdem posiadając kat. A2. Wszelkie zmiany w dowodzie są adnotowane, to że dostaniesz nowy kartonik, nie oznacza, że stare dane z niego przepadły, policjanci też głupi nie są, i widząc w dowodzie 599ccm zdławione do 35kW, w sporcie stojącym przed maską radiowozu sprawdzą sobie jego przeszłość, jeżeli teraz zblokujesz moto, to nawet na stronie CEPiK-u [historiapojazdu.gov.pl] będzie to odnotowane. Już pomijam fakt, że powodując wypadek takim sprzętem, nie posiadając na niego uprawnień, a uwierz mi że firmy ubezpieczeniowe i rzeczoznawcy są lepsi niż detektywi, a nie trzeba być Sherlockiem, żeby wiedzieć, że sportowa 600-ka nijak ma się do kat. A2, spierdzielisz sobie papiery do końca życia, i Twoje tylko będzie w tym szczęście, jeżeli obejdzie się bez hospitalizacji bo nie wypłacisz się do końca życia z czegoś takiego. Jeżeli sam będziesz miał wypadek, nie będąc winnym jego spowodowania, jeżeli rzeczoznawca dogrzebie się, że poruszałeś się bez uprawnień, też będziesz mógł zapomnieć o ubezpieczeniu. Oczywiście, możesz ryzykować, ale czy to jest warte spaprania sobie życiorysu?
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"