doradzcie co kupić na pierwsze moto 125cc (kat B)?
Posty: 10
• Strona 1 z 1
doradzcie co kupić na pierwsze moto 125cc (kat B)?
Witam. Takich jak ja i z takimi pytaniami będzie (albo już jest) teraz zapewne na pęczki
* ZERO doświadczenia na 2 kółkach (za to 15 lat z kategorią B), jako, że już nie jestem (chyba) młodym wariatem to przed kupnem obowiązkowo wykupię kilka godzin u instruktora
* 33 lata, 80kg, 185cm
* jazda po mieście, czasem krótkiej (40km) trasie, weekendowe latanie dla rozrywki
* przebiegi roczne minimalne (powiedzmy max 1000km oczywiście tylko w dobrą pogodę)
* z racji braku doświadczenia na motocykl chcę wydać na razie jak najmniej, powiedzmy do 4-5tys zł, o ciuchy będę pytać jak kupię już moto
* koszt utrzymania chyba nie dorównują kosztom utrzymania auta? chciałbym motor mało awaryjny, łatwy w obsłudze dla mnie i dla przeciętnego serwisu
* co mi się podoba? raczej sportowe ale po kolei:
Szukam oczywiście 125cc (z wbitymi 11kW ale oczywiście odblokowane czyli o większej mocy) trochę już czytałem i najbardziej mi wpadły w oko KTM Duke oraz Yamaha YZF-R ale uważam, że szkoda takiego sprzętu dla początkującego, który się może wyłożyć i szkoda kasy.
Honda CBR - wygląda jak motorower, chyba głównie przez tą oponę z tyłu co też ją chyba dyskwalifikuje.
Aprilia 125RS - niby fajna ale jakoś nie przypadła mi do gustu, chyba, że mnie przekonacie bo wyczytałem w opiniach wielu osób, że jest lepsza, szybsza i bardziej ekonomiczna niż...
Honda NSR - wizualnie mój nr 1, nie wiem jakie ma wady i czy warto się pchać w na pewno mocno wyeksploatowany, ponad dziesięcioletni motor?
ewentualnie trochę topornie wyglądająca ale pewnie znacznie wygodniejsza Honda Varadero
Jeszcze jakieś inne sensowne 125, na których dorosły i w miarę wysoki facet nie będzie śmiesznie wyglądać?
I jak dziecku - o co chodzi z silnikami tzn tymi 4-suwami, V2 itd? Co jest co, czym się różni i charakteryzuje i które 125 nie będzie klekotać jak kosiarka? (NSR niestety ale z tego co widzę na filmach to raczej klekocze)
* ZERO doświadczenia na 2 kółkach (za to 15 lat z kategorią B), jako, że już nie jestem (chyba) młodym wariatem to przed kupnem obowiązkowo wykupię kilka godzin u instruktora
* 33 lata, 80kg, 185cm
* jazda po mieście, czasem krótkiej (40km) trasie, weekendowe latanie dla rozrywki
* przebiegi roczne minimalne (powiedzmy max 1000km oczywiście tylko w dobrą pogodę)
* z racji braku doświadczenia na motocykl chcę wydać na razie jak najmniej, powiedzmy do 4-5tys zł, o ciuchy będę pytać jak kupię już moto
* koszt utrzymania chyba nie dorównują kosztom utrzymania auta? chciałbym motor mało awaryjny, łatwy w obsłudze dla mnie i dla przeciętnego serwisu
* co mi się podoba? raczej sportowe ale po kolei:
Szukam oczywiście 125cc (z wbitymi 11kW ale oczywiście odblokowane czyli o większej mocy) trochę już czytałem i najbardziej mi wpadły w oko KTM Duke oraz Yamaha YZF-R ale uważam, że szkoda takiego sprzętu dla początkującego, który się może wyłożyć i szkoda kasy.
Honda CBR - wygląda jak motorower, chyba głównie przez tą oponę z tyłu co też ją chyba dyskwalifikuje.
Aprilia 125RS - niby fajna ale jakoś nie przypadła mi do gustu, chyba, że mnie przekonacie bo wyczytałem w opiniach wielu osób, że jest lepsza, szybsza i bardziej ekonomiczna niż...
Honda NSR - wizualnie mój nr 1, nie wiem jakie ma wady i czy warto się pchać w na pewno mocno wyeksploatowany, ponad dziesięcioletni motor?
ewentualnie trochę topornie wyglądająca ale pewnie znacznie wygodniejsza Honda Varadero
Jeszcze jakieś inne sensowne 125, na których dorosły i w miarę wysoki facet nie będzie śmiesznie wyglądać?
I jak dziecku - o co chodzi z silnikami tzn tymi 4-suwami, V2 itd? Co jest co, czym się różni i charakteryzuje i które 125 nie będzie klekotać jak kosiarka? (NSR niestety ale z tego co widzę na filmach to raczej klekocze)
-
Gregory840 - Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 6/8/2014, 23:23
- Lokalizacja: Kołobrzeg, Mielenko
2T = kosiarka, żywiołowość lepsze osiągi, częstsze remonty
4T= kultura pracy, mniejsze spalanie
Tak z grubsza.
Tak naprawdę cholernie ciężko Ci dobrać motocykl bo Ty nigdy nie jeździłeś i sam nie wiesz czego szukasz. Moja rada- udaj się do obojętnie jakiego salonu i zobacz jakie są typy motocykli, nie koniecznie 125 nawet. Wtedy będziesz miał już chociaż jakiś pogląd. Zobaczysz jak siedzi się na sporcie, a jak na innych sprzętach.
4T= kultura pracy, mniejsze spalanie
Tak z grubsza.
Tak naprawdę cholernie ciężko Ci dobrać motocykl bo Ty nigdy nie jeździłeś i sam nie wiesz czego szukasz. Moja rada- udaj się do obojętnie jakiego salonu i zobacz jakie są typy motocykli, nie koniecznie 125 nawet. Wtedy będziesz miał już chociaż jakiś pogląd. Zobaczysz jak siedzi się na sporcie, a jak na innych sprzętach.
-
Movi - Moderator
- Posty: 2276
- Dołączył(a): 23/2/2008, 00:10
- Lokalizacja: Łódź/ 3city
OK, oczywiście że tak zrobię i się przymierzę
A gdyby porównać te trzy: RS, NSR i Varadero to który i dlaczego powinienem wybrać a który odpuścić?
Chcę się ukierunkować konkretnie na jakiś model albo coś odrzucić tylko nie znam argumentów za i przeciw.
A gdyby porównać te trzy: RS, NSR i Varadero to który i dlaczego powinienem wybrać a który odpuścić?
Chcę się ukierunkować konkretnie na jakiś model albo coś odrzucić tylko nie znam argumentów za i przeciw.
-
Gregory840 - Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 6/8/2014, 23:23
- Lokalizacja: Kołobrzeg, Mielenko
RS i NSR od razu musisz odpuścić latanie po drogach szutrowych. Raczej tylko asfalt. Motocykle z założenia sportowe. Lepsze osiągi kosztek kosiarkowej pracy i częstych remontów.
Virago - konstrukcja akceptująca różne warunki szosa szuter, a przy odpowiednich oponach nawet lekki teren. Osiągi też dobre, ale jednak słabsze... Za to praktycznie bezawaryjny i oszczędny...
Virago - konstrukcja akceptująca różne warunki szosa szuter, a przy odpowiednich oponach nawet lekki teren. Osiągi też dobre, ale jednak słabsze... Za to praktycznie bezawaryjny i oszczędny...
Jak fenix z popiołów
-
miki1406 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2847
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
Witam.
W odpowiedzi na Twoje zapytanie co do nsr, rs i varedero to tak:
nsrka - sam mam, i jeżdzę - moto w 2T czyli duży potencjał mocy (są 2 wersje- zablokowana - 15KM i odblokowana - 28KM) - tanie części i remonty co ok 20-30tys km - jak sie dba. bo i możesz przelatać 10 tys i mieć remont. Moto dynamiczne. Co do dźwięku to kwestia gustu ale są nsrki z wydechem arrow lub innego tego typu które poprawiają dźwięk - chodź wiadomo ze nie uzuska sie efektu takiego jak w 4T.
Aprilia rs - są wersje nawet 40-42KM, które z założenia ma więcej mocy ale również i wieksze spalanie. remonty tak jak w nsr lecz droższe części bo włoskie.
a varedero ma 15KM i jeśli chcesz cos dynamicznego to napewno odpada bo to ledwo jedzie. dosyć duża masa i te 15KM, 5 stopniowa skrzynia - efekt - vmax 120km/h z gorki - przelotowa predkośc 80 gdzie przy nsr i apce to ok 100-110km/h jest przelotową. części drogie bo młode moto.
Sam mam na sprzedaż NSRke - 2002r. - 28KM - odblokowana - po remoncie więc jeden problem z głowy. Zapraszam do obejrzenia i jazdy próbnej - miejscowość: Łódź
link do aukcji: http://olx.pl/oferta/honda-nsr-125-2t-a ... 69WNJ.html
W odpowiedzi na Twoje zapytanie co do nsr, rs i varedero to tak:
nsrka - sam mam, i jeżdzę - moto w 2T czyli duży potencjał mocy (są 2 wersje- zablokowana - 15KM i odblokowana - 28KM) - tanie części i remonty co ok 20-30tys km - jak sie dba. bo i możesz przelatać 10 tys i mieć remont. Moto dynamiczne. Co do dźwięku to kwestia gustu ale są nsrki z wydechem arrow lub innego tego typu które poprawiają dźwięk - chodź wiadomo ze nie uzuska sie efektu takiego jak w 4T.
Aprilia rs - są wersje nawet 40-42KM, które z założenia ma więcej mocy ale również i wieksze spalanie. remonty tak jak w nsr lecz droższe części bo włoskie.
a varedero ma 15KM i jeśli chcesz cos dynamicznego to napewno odpada bo to ledwo jedzie. dosyć duża masa i te 15KM, 5 stopniowa skrzynia - efekt - vmax 120km/h z gorki - przelotowa predkośc 80 gdzie przy nsr i apce to ok 100-110km/h jest przelotową. części drogie bo młode moto.
Sam mam na sprzedaż NSRke - 2002r. - 28KM - odblokowana - po remoncie więc jeden problem z głowy. Zapraszam do obejrzenia i jazdy próbnej - miejscowość: Łódź
link do aukcji: http://olx.pl/oferta/honda-nsr-125-2t-a ... 69WNJ.html
<<<Łuki...>>>
- lukahn
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 28/11/2011, 18:57
- Lokalizacja: łodź
A ja polece Varadero - mam wieksze gabaryty niz Ty (130kg i 195cm) i wiaderko zbiera sie ze mna baaardzo fajnie (v2 robi swoje) i 120kmh ci na poczatek wystarczy szczegolnie ze nie miales kontaktu ze sprzetem. Jezeli jednak dla Ciebie to za malo wiem ze sa zestawy tuningowe na ebay i mozna zwiekszyc pojemnosc i moc (nie polecam na poczatek). Czesci jest masa (nawet w intercarsie kupisz takie graty jak tarcze czy klocki) a na allegro spory wybor podzespolow (nawet silnik za 600-700pln kupisz). Silnik w Varadero jest niedo zabicia. Przy zerowym doswiadczeniu nie pchaj sie w trudne sprzety a niektore nawet nie mieszcza sie w ramach ustawy (np. wspomniana aprilia - pies tez czlowiek i glupi nie jest - pozatym na niej bedziesz wygladal jak niedzwiedz na trojkolowym rowerku). Minusem jest to ze teraz varaderki ciezko dostac.
Jak ogaraniasz troche angielski to polecam https://www.youtube.com/watch?v=LViwhIQLSPc
a po polsku do poczytania http://szlif.net/honda_xl125v_varadero,6.html
Jak ogaraniasz troche angielski to polecam https://www.youtube.com/watch?v=LViwhIQLSPc
a po polsku do poczytania http://szlif.net/honda_xl125v_varadero,6.html
Honda Varadero XL125 2001r https://www.youtube.com/watch?v=8SNUFKAmj34 | http://varadero125.com.pl - portal o małym Varadero
-
darth80 - Świeżak
- Posty: 202
- Dołączył(a): 11/6/2014, 21:24
- Lokalizacja: Warszawa
A ja Ci zaproponuję wybrać się najpierw do jakiejkolwiek szkoły i pojeździć sobie parę lekcji z wyjazdem na jakąś szybsza drogę, żeby doświadczyć jak jeździ 125 4t bo takie właśnie będą do dyspozycji na naukach. jak już się nauczysz ruszać, zatrzymywać, skręcać i jechać tam gdzie chcesz. To wtedy zbierz swoje doświadczenia do kupy i wróć do tego tematu, poproś żeby Ci go nie zamknęli, odkop i daję głowę, że będziesz mniej więcej wiedział czego chcesz. Moja rada, jak już będziesz jeździł po mieście to weź dwie godziny ciągiem, da Ci to do myślenia co się męczy przy dłuższej jeździe.
2-suwy np. trabant, syrenka, WSK, simson,
rodzaj silnika spalinowego zasilanego mieszanką benzyny i oleju, brzmi charakterystycznie, specyficznie dymi i specyficznie pachnie. Chodzi o to że na pełby cykl pracy silnika są tylko 2 suwy tłoka. Stąd nazwa
http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_dwusuwowy (otwórz link)
4-suwy, wszystkie nowoczesne silniki, 4 suwy tłoka na pełen cykl pracy.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_czterosuwowy (otwórz link)
Silnik V, w układzie widlastym, V2 (tzw, Twin) dwucylindrowy np Harley, suzuki SV, Gladius, Ducati Monster
V4- 4 cylindry w układzie V np honda VFR
V6 - audi, alfa romeo, VW, Honda Gold wing
V8 - ford mustang, większość amerykańców,
itd http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_widlasty (otwórz link)
Silnik rzędowy, jak w większości samochodów o pojemności do 2,5L
R2- dwa cylindry np. Kawasaki ER-6, Honda CB 500,
R3- trzy cylindry np. Triumph street triple, Yamaha MT-09
R4- większość motocykli o pojemności 600+
http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_rz%C4%99dowy (otwórz link)
2-suwy np. trabant, syrenka, WSK, simson,
rodzaj silnika spalinowego zasilanego mieszanką benzyny i oleju, brzmi charakterystycznie, specyficznie dymi i specyficznie pachnie. Chodzi o to że na pełby cykl pracy silnika są tylko 2 suwy tłoka. Stąd nazwa
http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_dwusuwowy (otwórz link)
4-suwy, wszystkie nowoczesne silniki, 4 suwy tłoka na pełen cykl pracy.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_czterosuwowy (otwórz link)
Silnik V, w układzie widlastym, V2 (tzw, Twin) dwucylindrowy np Harley, suzuki SV, Gladius, Ducati Monster
V4- 4 cylindry w układzie V np honda VFR
V6 - audi, alfa romeo, VW, Honda Gold wing
V8 - ford mustang, większość amerykańców,
itd http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_widlasty (otwórz link)
Silnik rzędowy, jak w większości samochodów o pojemności do 2,5L
R2- dwa cylindry np. Kawasaki ER-6, Honda CB 500,
R3- trzy cylindry np. Triumph street triple, Yamaha MT-09
R4- większość motocykli o pojemności 600+
http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_rz%C4%99dowy (otwórz link)
Ostatnio edytowano 7/8/2014, 21:24 przez lagiboy, łącznie edytowano 2 razy
black matt=grey (color by honda)
-
lagiboy - Moderator
- Posty: 2690
- Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35
Czyli mniej więcej tak: odpuszczam włoszczyznę a na polu bitwy zostają dwie Hondy: NSR i Varadero (filmy, testy, recenzje itd oczywiście, że widziałem) ale tak jak napisałem i jak radzi kolega wyżej - najpierw trochę lekcji praktycznych. Wielkie dzięki za sensowne podpowiedzi!
BMW E31 840
Volvo XC70 2.5T
Honda Varadero XL125 (na początek)
Volvo XC70 2.5T
Honda Varadero XL125 (na początek)
-
Gregory840 - Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 6/8/2014, 23:23
- Lokalizacja: Kołobrzeg, Mielenko
-
Gregory840 - Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 6/8/2014, 23:23
- Lokalizacja: Kołobrzeg, Mielenko
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości