Zobacz wÄ…tek - No i co dalej ???
NAS Analytics TAG

No i co dalej ???

Enduro, Cross
_________

No i co dalej ???

Postprzez Przemo.0 » 24/7/2014, 23:23

Witam,
Jestem po dwóch sezonach jazdy na Kawie 500ER. Co raz bardziej sklamiam się do zakupu motocykla enduro. Jest to rodzaj eksperymentu, wiec nie chcialbym wydawac zbyt wiele kasy. Powiedzmy, ze moj budżet to ok. 4500zł. Zrobilem research i w oko wpadly mi dwa modele, tj.
RIEJU SMX 125, oraz ZIPP Tracker 250. Nie mam totalnie zadnego doswiadczenia w jezdzie w terenie, zastanawia mnie, ktory motocykl bedzie dla mnie odowiedzniejszy, praktyczniejszy i dostarczy wiecej frajdy z jazdy. Jakie sa roznice w kosztach eksplatacji (spalanie, OC ?) Nie przewiduje raczej morderczej jazdy na przednim kole po Kilimandzaro, szukam czegos na szutry, troche do lasu, ale rowniez na asfalt. Czy roznica w pojemnosci w obu motoycklach jest drastycznie odczuwalna ? Ktory ma lepsze wlasciwosci jezdne ? Czy Rieju ze wzgledu na swoja niewielką moc nadaje się do jazdy po asfalcie ? Nigdy nie jezdzilem 125cc, a przypominam, ze przesiadam sie z 500cc. Osobą, które skreslają ZIPPa jedynie ze wzgledu na swoje pochodzenie, od razu dziekuje, przeczytalem wiele dobrego o tym sprzecie. Z góry dziekuje za pomoc
Przemo.0
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 26/3/2012, 11:47


Postprzez kris514 » 25/7/2014, 08:09

Nie tylko za pochodzenie go skreślamy, ogólnie posiada on około 20km co nie jest zbyt wiele. Czytales o zaletach tego sprzętu lecz osoby to piszące nie mają porównania z motocyklami firmowymi (tak miałem pare chińskich sprzętów) i o ile spalanie było bajeczne to cała reszta zostawiała wiele do życzenia, z mojej strony polecę dt 125 lub dr 350 bo drz w tych pieniądzach nie dostaniesz, nie chce mi się kolejny raz wypisywać co w tych chińskich sprzętach jest wadliwe i co mi się uszkodziło chcesz jeździć na oszczędnym kołku kupuj chinola chcesz zobaczyc co fajnego jest w jeździe w terenie kupuj coś firmowego
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce


Postprzez Artur_ » 25/7/2014, 08:29

j/w
Jeździłeś japonią, podjedź gdzieś pomacać chinkę i z miejsca Ci się odechce, a przy pierwszym serwisie łapy opadną do samej ziemi. Kup na początek coś uniwersalnego, co zarówno zastąpi ERkę, jak i pozwoli postawić pierwsze kroki w terenie. Z takich nieznisczalnych, prostych konstrukcji masz suzuki DR350SE (raczej nie kupisz w tych pieniądzach, więc pozostają wersję bez rozrusznika), czy nieco cięższe jak yamaha XT600, czy kawasaki KLR650. Takim sprzętem pogonisz z motocyklami szosowymi, wjedziesz w lekki teren (polne drogi, szutry itp) i wyjedziesz daleko na wyprawę. Niektórzy przez lata się z nimi nie rozstają, np. zakręcony yeuop ( http://www.yeuop.pl/ ) nakręcił już ponad 170tys.km, znajomy dawno przekroczył 350tys.km http://blog.podrozemotocyklowe.com/ - zresztą XTka kupił również swojej drugiej połówce.
Obrazek
Artur_
Świeżak
 
Posty: 358
Dołączył(a): 30/5/2008, 06:23
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez Przemo.0 » 25/7/2014, 10:58

Wyczytalem, ze Rieju jest bardzo blisko yamahy, jesli chodzi o podzespoly. Jesli moge dostać duzy swiezszy motocykl w tej samej cenie, to moze jednak warto sie zastanowić nad Rieju. Z tego co wyczytalem jest to konstrukcja hiszpanska i generalnie jest "dobrze spasowany". Ktos ma doswiadczenia z tym moto ? Starczy mu mocy ?
Przemo.0
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 26/3/2012, 11:47

Postprzez Artur_ » 25/7/2014, 11:52

Umów się na jakąś jazdę testową i będziesz wiedział. Po ERce na 100% poczujesz mocny niesmak. Ja stałem przed podobnym dylematem, gdy szukałem czegoś lżejszego w lekki off dla żony - na tablicy długo był tracker 250, ale jedne spotkanie "serwisowe" z tą marką wybiło mi go z głowy. Takie Rieju odrzuciłbym ze względu na moc - nawet jeśli się jakoś rozkula do 110-120, to nie sposób bym wyprzedzić ciężarówki. No i weź jeszcze pod uwagę, że kupić łatwo, a sprzedać już niekoniecznie, choć po ostatniej nowelizacji przepisów z 125-tką chyba nie będzie aż tak źle.
Artur_
Świeżak
 
Posty: 358
Dołączył(a): 30/5/2008, 06:23
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez henio12323 » 25/7/2014, 19:51

ja miałem kiedys brać rjeju, sprzet w porównaniu typowo z chiną, jest lepszy..... ale byle yamaha DT jest duzo lepsza ;P

twój wybór widze że się uparłeś na wynalazek - i powiem Ci tak, gdyby to coś miało sens to by takie sprzety były spotykane w terenie a nie są!
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Przemo.0 » 26/7/2014, 13:01

Moze to, ze sprzetu w terenie jest mało jest sprawą uprzedzeń ? Argument, ze yamah DT jest duzo, nie przemawia do mnie. Nie upieram się przy ZIPPie, opierajac sie jedynie na oponiach uzytkownkow, uwazam, ze jest to maszyna godna zainteresowania prezentujaca dobry bilans jakosci do ceny. Zna ktos parametry obu motocykli, tj. przyspieszenie, spalania etc ?
Przemo.0
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 26/3/2012, 11:47

Postprzez papek23 » 26/7/2014, 16:30

odpusć sobie zipa ja kupiłem klx z 96 i sąsiad zipa i jak widze jak to sie wlece to masakra :/ i moze na okres gwarancji wszystko ok ale zaraz po to zaczyna sie wszystko sypac o niebo lepszym rozwiązaniem jest np xt225 lub dt albo klx :)
--->Klx 250 ---> CRF450R
papek23
Świeżak
 
Posty: 474
Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
Lokalizacja: Skrudzina / Nowy SÄ…cz

Postprzez henio12323 » 26/7/2014, 16:56

hehe a w jakiej jednostce podać ci przyspieszenie ? :P

nie dlatego że są uprzedzenia tylko dlatego że to padaki. to sie nadaje tak o gdzies popyrkać, ale w teren taki sprzet nie ma racji bytu...
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Przemo.0 » 26/7/2014, 19:11

Papek piszesz o modelach, napisz proszÄ™ jakie pojemnosci miales na mysli ?
Przemo.0
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 26/3/2012, 11:47



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości




na górê