Zobacz wÄ…tek - pierwszy moto do 7k
NAS Analytics TAG

pierwszy moto do 7k

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
ModerujÄ…: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

pierwszy moto do 7k

Postprzez Markuzo » 24/7/2014, 20:42

cześć,
tak, wiem...temat był wałkowany i wałkowany i wałkowany...ale kilka opinii więcej może pomóc :)
Po kolei...
- Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie),
Kurs na Gladiusie, więc w sali 1-10...0,5.
- Wiek, waga, wzrost,
30l, 88kg, 183cm
- Do jakich celów chcesz używać motocykla
Miasto 80%, czasem wypad poza (tak do 200km). ale nie wiem czy w trakcie proporcje siÄ™ nie zmieniÄ…
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
Pojęcia nie mam...
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
ok 7000pln, na ciuchy osobny budżet
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
Ile będzie trzeba, mam nadzieję że w 1500/sezon się zmieszczę :) (oczywiście poza benzyną, ubezpieczeniem)
- Jakie motocykle Ci siÄ™ podobajÄ… - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
Optymalnie na poczÄ…tek, czyli naked-turystyk

- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
Oczywiście Bandit, ale mocno zastanawiam się nad sv650...tylko sam już nie wiem czy nada się na początek czy nie koniecznie.. :) ewentualnie mniejszy kawa er5. Fazera i Horneta jednak odpuściłem
Zapewne gdybym poczekał do kolejnego sezonu budżet byłby większy i myślałbym o CBF600..ale kurcze..nie chcę czekać i chętnie pojeżdżę jeszcze w tym roku :)

z góry dziękuję za wszelkie opinie
pozdrawiam!
m
Markuzo
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 13/7/2014, 13:52
Lokalizacja: W-wa


Postprzez gumis » 24/7/2014, 21:12

SV to też moja pierwsza maszyna i jak na razie mnie nie zabiła...

Chcesz golasa ale do turystyki? Brak owiewki z przodu to poważny problem podczas szybszych przelotów. Nie mówię, że się nie da, ale przy prędkościach 120+ to już nie jest przyjemność a męczarnia.

Ale za 7 tyś do dostaniesz dobrze utrzymaną przedliftową wersję czyli do 2002. Jak chcesz wtrysk to tak 1-2 trzeba dołożyć.
SV 650N...bo golasy som najfffajniejsze! | | https://www.youtube.com/channel/UCDq_gh ... aEDrqGNkDg
Avatar użytkownika
gumis
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2866
Dołączył(a): 10/9/2006, 13:08
Lokalizacja: Ruda Śląska/Chorzów


Postprzez Marsjanin » 24/7/2014, 21:27

Również jeżdżę SVką i żyję. Uważam, że to doskonały motocykl z odpowiednim wygarem, żeby nastraszyć, ale i żeby dać się okiełznać. Jeździłeś na kursie Gladiusem, który jest wygładzony w porównaniu do sv, ale wiesz jak mniej więcej zachowuje się silnik V2. Najlepiej zrób jazdę próbną zarówno Banditem i SV, zobaczysz, które bardziej Ci odpowiada. Do miasta zwinniejsza będzie SVka, która jest lżejsza i węższa, a w dodatku ciągnie z dołu, więc sprawnie można się poruszać nie ciągnąc obrotów. Bandit to wygodny klocuszek, w trasę z owiewką lepsza propozycja niż SVka, chociaż ja nie narzekam przy dłuższych wypadach, no może troszkę tyłek boli od siedzenia. Średnie spalanie SV to około 5,5l/100km.
MT-07
Avatar użytkownika
Marsjanin
Bywalec
 
Posty: 797
Dołączył(a): 7/12/2012, 23:48

Postprzez Markuzo » 24/7/2014, 22:07

hej,
dzięki za odpowiedź. Faktycznie biorę pod uwagę raczej wersje z owiewką, coby poza miastem mieć trochę więcej komfortu. Co do Gladiusa to fakt, nie wydawał się trudny do okiełznania, a i w deszczu obeszło się bez kłopotów, więc może faktycznie SVka będzie całkiem sensownym wyborem (oczywiście zachowując pewną granicę bezpieczeństwa, zwłaszcza podczas pierwszych miesięcy)
pozdr
M
Markuzo
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 13/7/2014, 13:52
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Marsjanin » 24/7/2014, 22:40

Tylko SVka w wersji S będzie mało wygodna w porównaniu do Bandita. Pozycja jest bardziej sportowa. Ja mam kierownicę z eNki w eSce i powiem szczerze, że jest całkiem wygodnie. Przejedź się i daj znać ;)
MT-07
Avatar użytkownika
Marsjanin
Bywalec
 
Posty: 797
Dołączył(a): 7/12/2012, 23:48

Postprzez Glenroy » 24/7/2014, 22:48

Jeżeli bierzesz pod uwagę owiewkę, biorąc pod uwagę SV, przymierz się najpierw do moto, bo między nakedem a S-ką, jest kolosalna różnica w pozycji, wersja "S" czyli z półowiewką ma clip-ony zamiast klasycznej kierownicy, jak ma to miejsce w nakedzie, przez co przybierasz bardziej sportową pozycję. W sumie SV to taki swego rodzaju unikat pod tym względem :). Ale do miasta bajka, jest wąski, leciutki, ciągnie jak głupi, w mieście nie jeden sportowy motocykl spuchnie z SV-ką :).

Bandit też nie każdemu pasuje bo to kawał klocka, wygląda na dużego, jest duży i waży dużo, ale jest też liniowy, szybko ogarniesz charakterystykę silnika i będziesz wiedział, czego się po nim spodziewać.

Hornet, pierwszy minus, pali jak smok, w sumie to chyba jedyny minus :). Ale znowu Hornet nie jest dobrym pomysłem na początek, w końcu to w zasadzie CBR bez owiewek.
Fazer podobnie, chcąc nie chcąc posiada silnik ze sporta i mimo pewnych modyfikacji jest za dziki na pierwszy sprzęt, chodzi głównie o jego charakterystykę, gdzie do pewnego zakresu obrotów nie istnieje coś takiego jak elastyczność i moc, ale przekroczysz te 6-7 tys obrotów, i wstępuje w niego coś co ciężko opisać, bo w w dosłownie ułamku sekundy otwiera się stadnina koni i niutonków, moto zaczyna bardzo agresywnie reagować na gaz i może zrobić się dość nieprzewidywalny, co w połączeniu z brakiem doświadczenia może się różnie skończyć.
Kawasaki ER5 nie hamuje, przód bardziej zwalnia niż hamuje, tył jest kompletnie niedozowalny, jak jadąc samemu jeszcze nie wywołuje to palpitacji serca, tak mając na plecach pasażera zaczyna się robić już nieciekawie. Zdecydowanie lepszym wyborem była by Honda CB500, która jest dużo lżejsza i poręczniejsza od Bandita a różnice w osiągach to dosłownie dziesiąte sekundy, no i z racji dwóch cylindrów mniej, będzie też tańsza w utrzymaniu i zdecydowanie węższa, podobnie do SV, z resztą dwa cylindry w rzędzie będą miały na prawdę bardzo podobną charakterystykę jak gladius.
Co od siebie jeszcze bym dorzucił...po schemacie, Yamaha XJ600 Diversion, podrzucił bym też kawasaki ZR7, ale to podobnie jak bandit, kawał klocka.
Nie myślałeś może o czymś pokroju Hondy Transalp?
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2835
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez Markuzo » 25/7/2014, 07:17

hej,
dzięki za wyczerpującą odpowiedź :-) Translap to już raczej nie ta bajka. ok, to czeka mnie trudne zadanie.. Ale nikt nie mówił że będzie lekko :-)
pozdr!
M
Markuzo
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 13/7/2014, 13:52
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Markuzo » 30/8/2014, 15:52

Kupione. SV650S rocznik 2000. Mechanior stwierdził że o dziwo nie ma zbyt o co się przyczepić więc kupiłem :) wcześniej przejechałem się wersją n i Hondą CBF (żaden ciekawy bandit się nie nawinął) i o dziwo pozycja w SV S na prawdę mi odpowiada :) (ciekawe na jak długo :))
Markuzo
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 13/7/2014, 13:52
Lokalizacja: W-wa

Postprzez sivoo » 5/9/2014, 11:28

Aż będziesz jechał z plecaczkiem. Też mam sv650S i samemu jest mi wygodnie ale już z plecaczkiem to inna jazda. Plecak zjeżdża na ciebie co jest miłe przez pierwsze 50km a potem ręce bolą.
sivoo
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 14/1/2014, 22:55

Postprzez leff » 5/9/2014, 11:34

zacznij zapierac sie udami o zbiornik a nie rekami o kierownice
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4443
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez lagiboy » 5/9/2014, 20:58

jeździłem z kilkoma plecaczkami i powiem tylko że od razu czuć kto juz kiedyś jeździł... po 5 km z plecaczkiem bez pojęcia jest średnio, trzyma się jak koala i spada na Ciebie i gniecie Cię udami. Z kolei plecak z pojęciem jest praktycznie niewyczuwalny poza drobnymi dotknięciami przy hamowaniu. Naucz plecaczka jak ma jeździć, będzie z korzyścią dla obojga.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez Piach » 8/9/2014, 09:12

Narzekacie na plecaczki - wezcie sobie takie, ktore napierajac udami beda sprawiac przyjemnosc, podobnie jak piersi rozgniatane na plecach :)
Lepiej ze sie trzyma jak koala niz bez przerwy zjezdza przy kazdym hamowaniu.
Avatar użytkownika
Piach
Świeżak
 
Posty: 189
Dołączył(a): 2/9/2011, 13:44
Lokalizacja: Bruksela

Postprzez jasnoksieznik » 8/9/2014, 11:21

Faktem jest, ze jak jezdze z moim osobistym plecaczkiem, to dziwne rzeczy sie w zakretach dzieja, a jak z kumplem motocyklista jechalem, to czasem dalo sie zapomniec, ze mam na moto dodatkowe 80kg.

Plecaczek trzeba uczyc!
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez Markuzo » 8/9/2014, 21:54

potencjalny plecaczek także kupiła SV, tylko nowszą, więc problem odpada...:D
Markuzo
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 13/7/2014, 13:52
Lokalizacja: W-wa

Postprzez miki1406 » 9/9/2014, 10:30

albo kufer centralny i problem z bani... Oparcie jest :)
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice



Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na górê