Zobacz wątek - Jaki dać tłok, o ile większy? Kawałek odprysku nicasil,rs125
NAS Analytics TAG

Jaki dać tłok, o ile większy? Kawałek odprysku nicasil,rs125

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Jaki dać tłok, o ile większy? Kawałek odprysku nicasil,rs125

Postprzez bartox555 » 4/6/2014, 18:44

Hejo, tak się składa że rozwaliło mi się łożysko na korbie i tłok jest ewidentnie do wymiany, zajechany jak rajtuzy grodzkiego :) jednak cylinder nie ucierpiał (oprócz jednego mankamentu), tylko małe ryski niewyczuwalne pod palcem które zejdą pewnie jak nowy tłok wyrówna nicasil - pytanie, skoro miałem teraz 53,58 dać 53,99 czy 54 ? Drugie pytanie, jedynie co się stało w cylindrze to kawałek nicasilu "odpadło" przy kanale, tam nie tworzy się kompresja, też nie na zamknięciu pierścieni, wygląda to następująco:
http://iv.pl/images/61251168525649510227.jpg
http://iv.pl/images/09882345961047177565.jpg
mój pomysł to wyrównać krawędzie papierkiem żeby było gładko i już?
bartox555
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 5/6/2012, 23:50


Postprzez henio12323 » 4/6/2014, 21:45

ja bym to wygładził jakims papierkiem albo dremelkiem żeby przypadkiem sie pierscienie nie haczyły i mozna próbowac to uzytkować. ten nicasil to też juz na wykonczeniu

przede wszystkim oddał bym też do honowania bo albo takie dziwne ujęcia albo tam w ogóle rysek nie ma.
potem niech ktos ci to zmierzy i dopiero wtedy bedzie wiadomo jaki tłok dobrac


teraz to czysta loteria czy 58 czy 99 czy 54 równo

swojÄ… drogÄ… duzy skok miedzy 58 a 99 ;D wiekszy niz warstwa nicasilu. wiec to pewnie juz jakies nadwymiary
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez bartox555 » 4/6/2014, 23:38

dzięki za odpowiedź, oczywiście mi się pomyliło tam miało być 53,98 a tłok który zamówiłem to 53,99 wossnera, powinien być ok? :) cylek przed zajechaniem tłoka miał dobrą komprechę :)
bartox555
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 5/6/2012, 23:50

Postprzez Kirgeron » 5/6/2014, 08:33

Stary nie rób partyzantki. :D Ten nicasil to już ładnie nie wygląda. Ja bym zrobił tak: wbijają mi tuleję żeliwną i dostaje dopasowany tłok - całość takiej przyjemności to 700 zł. I potem masz spokój, jak przytrzesz znowu to jedynie szlif cylka i tłok. Chociaż możesz spróbować po swojemu to zrobić tak jak napisałeś i zmierz kompresję, powinno być coś koło 12.5 bara.
Avatar użytkownika
Kirgeron
Świeżak
 
Posty: 436
Dołączył(a): 1/7/2010, 00:01

Postprzez henio12323 » 5/6/2014, 08:40

to co wyzej to akurat większa głupota :P bo póki ma jeszcze nicasil który jest 10X lepszy od tuleji to niech go zostawi.

kompresji nie zmierzy bo taka nie jest miarodajna to nie 4T.

a ty kolego kupiłes tłok na pałe. nie wiadomo czy bedzie za luźno czy za ciasno. zrobisz za ciasno to sie w każdej chwili moze wszystko zatrzeć :D ale twoja wola :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez miki1406 » 5/6/2014, 11:09

henio12323 napisał(a):to co wyzej to akurat większa głupota :P bo póki ma jeszcze nicasil który jest 10X lepszy od tuleji to niech go zostawi. (...)


Nie o to chodzi, że jest lepszy... Chodzi o to, że odprowadza ciepło, a nie jak żeliwo, magazynuje.

Często dochodzi to puchnięcia topienia tłoka po takich przeróbkach
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez Kirgeron » 5/6/2014, 12:03

Racja Panowie, ale wydaje mi się, że zwracałbym uwagę na to (czy nicasil czy tuleja) jakbym miał jakieś wyżyłowane enduro czy tam crossa. Nicasil to taka jednorazówka, bo przytrzesz cylka i już jest lipa, bo albo nowa powłoka nicasilu (900 zł~ z tego co się orientuje) albo nowy cylek (1500 zł). A tak to wbijasz tuleję, trochę więcej mieszanki i masz spokój, a w razie kolejnej awarii - tańsza naprawa. RS 125 to przecież nie 50 konna Yamaha w dwusuwie. :D Dużo osób tak po zatarciu cylka z nicasilem robiło taką przeróbkę i każdy chwalił (też robiłem w Motor-Tech Katowice).

A teraz lekko przytarł, spoleruje i dobierze tłok na pałę. Będzie albo za ciasny albo za luźny i albo mu kompresja spadnie albo przytrze cylinder bo za ciasno.
Avatar użytkownika
Kirgeron
Świeżak
 
Posty: 436
Dołączył(a): 1/7/2010, 00:01

Postprzez bartox555 » 5/6/2014, 13:18

niby "tylko" 700 zł, a mimo tego to dużo, w porównaniu do tego że jeszcze wychodzi mi wydatek na korbę, przebicie, karter, łożyska :) tłok jest 1/10mm większy, kompresja na tamtym wynosiła ok, 7bar, więc podejrzewam że na tym będzie dostatecznie dobra, w końcu warstwa nicasilu się ściera :) bardziej chodziło mi o odpowiedzi na temat tego odprysku, czy nic się nie powinno stać, czy mogę to spolerować żeby nie było takie "ostre" ?
bartox555
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 5/6/2012, 23:50

Postprzez henio12323 » 5/6/2014, 17:36

nie tylko w tulei chodzi o ciepło, ale to nie o tym temat więc troche to pomine..

co do uszkodzenia - napisałem wyzej, dremelem mozesz lekko to podpiłowac i oddaj cylinder do honowania wtedy smiało mozna załozyc nowy tłok i jeździc.

7 bar to niewiele... choc jak pisałem takie pomiary mozna sobie w tyłek wsadzic :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości




na górê