Głośny 5 (piąty) bieg Yamaha XJ 600 diversion
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Głośny 5 (piąty) bieg Yamaha XJ 600 diversion
Drodzy forumowicze,
Posiadam od roku Yamahę XJ 600 Diversion 2002r.
W zeszłym tygodniu oddałem ją na serwis po zimie (praktycznie nie jeździłem od wiosny).
Panowie powymieniali filtry, olej, wyregulowali zawory i zsynchronizowali gaźniki.
Po wyjechaniu z serwisu w piątek udałem się na wycieczkę na weekend.
Okazało się, że 5 bieg pracuje bardzo głośno, dodatkowo wprawia motocykl w wibracje.
XJ'tki mają to do siebie, że mocno wibrują w okolicach 4-5tys. obrotów, ale praca na 5-tym biegu jest głośnia przez cały zakres obrotów.
Przy wrzuceniu 6-tki moto zachowuje się już normalnie.
Przed serwisem 5 bieg pracował normalnie.
Byłem dziś u majstrów, ale powiedzieli, że zawory i gaźniki nie mają na to wpływu, do skrzyni biegów nie zaglądali przy robocie, więc i trudno żeby coś popsuli.
Co ciekawe - na centralce jak się wrzuca 5 bieg, to przez cały zakres obrotów pracuje normalnie - a więc problem jest tylko podczas jazdy z obciążeniem (mną).
Czy wie ktoś gdzie może być problem? Czy może to ignorować i jeździć dalej?
Nie ukrywam, że przez całą wycieczkę omijałem ten bieg (wrzucałem z 4 od razu 6 i odwrotnie), bo bałem się, że może to spowodować dalsze rewolucje w skrzyni.
Dopiero wydałem kasę na cały ten serwis, a wiem że rozkręcanie skrzyni biegów to kompletny demontaż silnika = jeszcze więcej pieniędzy...
Dzięki za pomoc
Posiadam od roku Yamahę XJ 600 Diversion 2002r.
W zeszłym tygodniu oddałem ją na serwis po zimie (praktycznie nie jeździłem od wiosny).
Panowie powymieniali filtry, olej, wyregulowali zawory i zsynchronizowali gaźniki.
Po wyjechaniu z serwisu w piątek udałem się na wycieczkę na weekend.
Okazało się, że 5 bieg pracuje bardzo głośno, dodatkowo wprawia motocykl w wibracje.
XJ'tki mają to do siebie, że mocno wibrują w okolicach 4-5tys. obrotów, ale praca na 5-tym biegu jest głośnia przez cały zakres obrotów.
Przy wrzuceniu 6-tki moto zachowuje się już normalnie.
Przed serwisem 5 bieg pracował normalnie.
Byłem dziś u majstrów, ale powiedzieli, że zawory i gaźniki nie mają na to wpływu, do skrzyni biegów nie zaglądali przy robocie, więc i trudno żeby coś popsuli.
Co ciekawe - na centralce jak się wrzuca 5 bieg, to przez cały zakres obrotów pracuje normalnie - a więc problem jest tylko podczas jazdy z obciążeniem (mną).
Czy wie ktoś gdzie może być problem? Czy może to ignorować i jeździć dalej?
Nie ukrywam, że przez całą wycieczkę omijałem ten bieg (wrzucałem z 4 od razu 6 i odwrotnie), bo bałem się, że może to spowodować dalsze rewolucje w skrzyni.
Dopiero wydałem kasę na cały ten serwis, a wiem że rozkręcanie skrzyni biegów to kompletny demontaż silnika = jeszcze więcej pieniędzy...
Dzięki za pomoc
- groobson
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 2/6/2014, 16:37
Według mnie mogłeś mieć uszkodzony ten bieg, a konkretnie współpracującą parę kół zębatych wcześniej. Przy sprzedaży mogli nalać gęstego oleju żeby wyciszył pracę skrzyni, po wymianie na standardowy stukot wrócił do normy.
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
Nie, to raczej nie to.
Ściślej mówiąc, XJ'tkę kupiłem na koniec sezonu 2012, chwilę po kupnie odstawiłem na zimowanie.
Na wiosnę 2013 robiłem kompletny przegląd/serwis z wymianą oleju włącznie i wszystko chodziło tak jak trzeba przez cały zeszły rok.
W tym sezonie od wiosny zrobiłem może z 500km zanim oddałem go na serwis.
Nagle po wizycie w serwisie tydzień temu, piąty bieg zaczął wyć...
Olej zmienili na ten sam co był, półsyntetyk 10W40, a wydaje mi się, że gaźniki i zawory raczej mało mają wspólnego z takim incydentem?
Ściślej mówiąc, XJ'tkę kupiłem na koniec sezonu 2012, chwilę po kupnie odstawiłem na zimowanie.
Na wiosnę 2013 robiłem kompletny przegląd/serwis z wymianą oleju włącznie i wszystko chodziło tak jak trzeba przez cały zeszły rok.
W tym sezonie od wiosny zrobiłem może z 500km zanim oddałem go na serwis.
Nagle po wizycie w serwisie tydzień temu, piąty bieg zaczął wyć...
Olej zmienili na ten sam co był, półsyntetyk 10W40, a wydaje mi się, że gaźniki i zawory raczej mało mają wspólnego z takim incydentem?
- groobson
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 2/6/2014, 16:37
Dobrze Ci się wydaje. Masz możliwość nagrania pracy skrzyni? Może to być równie dobrze ułożyskowanie, jak i zjechane zęby.
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
na nizszych biegach moze byc albo za niska prędkosc, a przy przyspieszaniu duzy moment obrotowy na tych czesciach i czasami tego aż tak nie słychac, podobnie w aucie czasami póki sie przyspiesza łozyusk nie słychac, a wbijesz na luz i sie toczysz to huczy głosniej, tez tak słuchac rózne stuki w silniku przy róznych obrotach je słychac przy innych nie. zobacz z ciekawosci jeszcze czy nie masz luzu na wałku zdawczym
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
witam! posiadam też yamahę XJ 600 z 2001r. z przebiegiem 33 tys. km( jeżeli jest prawdziwy) i mam ten sam problem czyli głośną pracę na 5 biegu tylko że przy większej prędkości jest słyszalne tak jak by wycie. Też się zastanawiam co jest powodem. Na pozostałych biegach jest ok. Mam prośbę do Ciebie jak byś coś się dowiedział na ten temat to proszę o podpowiedź.
- bwojtas33
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 9/9/2014, 09:19
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 65 gości