Zobacz wątek - Zębatka na przyśpieszenie
NAS Analytics TAG

Zębatka na przyśpieszenie

i inne małe pojemności
_________

Zębatka na przyśpieszenie

Postprzez Grzybu7 » 27/5/2014, 21:18

Cześć mam do was pytanie jaką zębatkę kupić pod przyśpiesznie? Wiem że trzeba większą ale o ile zębów kupić z przodu i z tyłu? z tylu posiadam 47 bodajżę więc ile kupić? 50z wystarczy czy mniejszą? i jak z przodu powiedzmy jest 13z to kupywać większą czy zostawić? I jak już to obojętnie jaką zębatkę z 50 zębami kupie podejdzie pod Junaka 901 F? I da się sprawdzić jakoś czy moduł jest odblokowany? I gdzie on się znajudję w Junaku 901/ 901 F
Avatar użytkownika
Grzybu7
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 27/5/2014, 21:16


Postprzez SpeedyGonzales » 28/5/2014, 19:38

Moduł to pewnie jeden zespół z cewką, patrzysz od kapturka świecy przez przewód WN do cewki. Jeśli w jej pobliżu nie znajduje się połączony z nią prostokąt w obudowie z radiatorami to masz go w cewce.
Zębatki: nie wiem do czego będzie przeznaczone moto, ale zwykle są zestawy np 50z lub 55z, w teren proponuję kupić tą większą. Jeśli Ci nie spasi to tanim kosztem dokupisz przednią z ząbkiem więcej. Na drogę hm, trudniejsza sprawa. Moto do codziennej jazdy?
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG


Postprzez Grzybu7 » 28/5/2014, 19:45

Do jazdy codziennej - i a długie i krótkie trasy. Mówiąc krótkie mam na myśli 100km. min. Jest wolny i chce żeby się szybciej zbierał jak i vmax był większy. Kupiłem jak na razie kompletny tuning 72 ccm3
Avatar użytkownika
Grzybu7
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 27/5/2014, 21:16

Postprzez Grzybu7 » 29/5/2014, 14:36

ProszÄ™ o pomoc. Jestem zielony w tych sprawach :/



Na przyszłość edytuj post kolego, nie pisz jednego pod drugim

Movi
Avatar użytkownika
Grzybu7
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 27/5/2014, 21:16

Postprzez MarSen » 29/5/2014, 15:17

Jak chcesz na przyspieszenie to wziąłbym przód 13z i tył o 3-4 zęby większą niż masz teraz (nie wiem jakie są). Jak dasz takie zębatki to v-max Ci na pewno spadnie, ale będzie się nieco lepiej zbierał.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
Avatar użytkownika
MarSen
Moderator
 
Posty: 1051
Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez Grzybu7 » 29/5/2014, 16:31

Z tyłu mam 47 ale policzę dla pewności. I teraz pytanie. Mam Junaka 901 F i jak powiedzmy kupie na tył 50z to obojętne jaką tą zębatke kupie? Bo na allegro itp nie ma takiej. Więc mam coś zmierzyć czy jak?

Ok przepraszam :)
Avatar użytkownika
Grzybu7
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 27/5/2014, 21:16

Postprzez MarSen » 29/5/2014, 17:14

Musisz mieć dokładne wymiary zębatki. Konkretnie te: http://czesci-moto.pl/galerie/z/zebatka ... 3_8092.jpg To tylko przykład. Musisz znać swój rozmiar łańcucha (420 lub 428, raczej 428, bo w Bartonie Fighterze też taki mam) i te wymiary, które masz wyżej podane. Najlepiej zajechać do pobliskiego serwisu i poprosić o zębatkę tylnią do Twojego moto i powiedzą Ci ile mają zębów. Wybierzesz coś i kupisz.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
Avatar użytkownika
MarSen
Moderator
 
Posty: 1051
Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez Grzybu7 » 29/5/2014, 17:27

Ok dzięki. I powiedzmy na zębatce 50z będzie odczuwalne to żę szybciej się zbiera i osiąga ten vmax? Czy jak?
Avatar użytkownika
Grzybu7
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 27/5/2014, 21:16

Postprzez MarSen » 29/5/2014, 17:36

Tego Ci nie powiem, bo sam nie zmieniałem nigdy zębatki na inną niż rekomendowana przez producenta. Powinno być odczuwalne, ale to nie będzie jakaś duża różnica.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
Avatar użytkownika
MarSen
Moderator
 
Posty: 1051
Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez Grzybu7 » 29/5/2014, 17:48

Nawet przy 72ccm3 nie będzie tego bardzo czuć? Czyli w sumie nie opłaca się kupować zębatek a wystarczy kupić sam moduł?
Avatar użytkownika
Grzybu7
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 27/5/2014, 21:16

Postprzez MarSen » 29/5/2014, 18:41

Powiem Ci tak: Ja bym tego nie zmieniał. Fabryczne zębatki są taką równowagą między przyspieszeniem a v-maxem. Co do modułu: Do ilu kręci Ci na 4 biegu?
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
Avatar użytkownika
MarSen
Moderator
 
Posty: 1051
Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez Grzybu7 » 29/5/2014, 18:43

Na 4 biegu max jechałem 70/75km/h przy 7k obrotach max 7,5 więcej nie pójdzie nawet z góry.
Avatar użytkownika
Grzybu7
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 27/5/2014, 21:16

Postprzez MarSen » 29/5/2014, 18:46

To kup moduł odblokowany i powinien kręcić do czerwonego pola.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
Avatar użytkownika
MarSen
Moderator
 
Posty: 1051
Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez Grzybu7 » 29/5/2014, 21:32

Ok. A jak sprawdzić jaką mam pojemność w Junaka bo podobno montowali do niego 72ccm3? Da się jakoś to sprawdzić bez rozbierania silnika? Np. przez porównanie cylindra 50ccm3 i 72cmm3?
Avatar użytkownika
Grzybu7
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 27/5/2014, 21:16

Postprzez MarSen » 29/5/2014, 22:16

Pisze na nim (cylinder to jest ta czarna część silnika, chyba, że masz cały na czarno pomalowany, bo różne są). Wiesz, że jazda 72cm3 zarejestrowanym na 50cm3 jest niezgodna z prawem, a podczas jakiejkolwiek kolizji cała wina spada na Ciebie, a ubezpieczyciel nie wypłaci Ci ani grosza prawda?
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
Avatar użytkownika
MarSen
Moderator
 
Posty: 1051
Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez Grzybu7 » 30/5/2014, 06:21

Tak tak ja to wiem :) A jak nie pisze w na nim? Patrzyłem z każdej strony i pisze tylko 139FMB i TX 8 bodajże.
Avatar użytkownika
Grzybu7
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 27/5/2014, 21:16



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 5 gości




na górê