ależ na off wyszedł
wracając do zadanych w pierwszym poście pytań:
1. Czy łatwo jest się nauczyć jeździć na motorze?
Odp. Jedni Å‚apiÄ… to szybko, a inni nigdy siÄ™ tego nie nauczÄ… - czyli jak ze wszystkim.
2. Jak to jest, przypomina chociaż trochę od strony techniki, jazdę na rowerze? (sorry jeśli kompletnie głupie pytanie)
Nie jest to głupie pytanie. Niestety dużo osób myśli, że jak jeździsz rowerem to dasz sobie radę i na motocyklu. Doświadczenie pokazuje jednak, że zdarzają się osoby które jeżdżąc po wiele godzin czy profesjonalnie rowerem mają bardzo duże problem z utrzymaniem równowagi. Bierze się to min. z tego że tutaj musisz siedzieć spokojnie, a na rowerze pedałujesz i bujasz całym rowerem na prawo i lewo.
Odp. Jazda motocyklem nie przypomina jazdy rowerem.
3. Czy powinnam zacząć od kategorii A1 czy od A2 tak na przyszłość już? (różnica w cenie ok. 400zł planuję jeździć za granicą, więc jazda bez uprawnień nie wchodzi w grę)
Biorąc pod uwagę, że kompletnie nie miałaś z tym styczności, nie wiedząc jakich jesteś gabarytów i nie mając pojęcia jak Ci może to wszystko iść, oraz widząc różnice w Polsce między motocyklami na A1 i A2 oraz biorąc pod uwagę fakt, że masz na zrobienie prawka 2 miesiące to zachęcam Cię jednak do kat. A1.
Odp. Powinnaś zacząć od A1.
4. Czy dużo trudniej jest zdać egzamin A2 od A1? Czy jest sens zaczynać od A2 gdy nigdy nie siedziało się na motorze?
Teoretycznie w Polsce jest tak, że mając 24 lata już można swoją pierwszą przygodę z motocyklem zacząć od klasy 600. Praktyka pokazuje jednak, że o wiele lepiej zaczynać od małych pojemności typu 50, 125, 250, potem 500 i dopiero słabe 600.
W Polsce na kat. A2 są takie same motocykle jak na pełne A (pojemność 600), tylko o trochę ograniczonej mocy. Niestety gabarytowo to nadal dla wielu wielka krowa, w związku z czym różnica w zdaniu A2 czy A jest praktycznie znikoma. Kat. A1 to zaledwie pojemność 125 czyli olbrzymia przepaść. Motocykl jest bardzo słaby i bardzo lekki (porównując do 600tki).
Odp. Przebieg egzaminu jest identyczny. Różnica tkwi tylko albo aż w mocy, momencie obrotowym i gabarytach motocykla. Dla niektórych osób (tych małych i drobnych) będzie o wiele trudniej zdać na A2 niż na A1.
5. Czy w ogóle jest łatwo zdać egzamin, tzn porównywalnie do B?
Odp. Egzamin teoretyczny podobna trudność, egzamin praktyczny powiedziałbym, że również podobnie. Patrząc tylko na % zdawalności to na motocykle więcej osób zdaje za 1 razem niż na samochód.
_________________________________________
Zwróć uwagę, że pierwsze co to musisz sobie wyrobić PKK, potem zapisać się na kurs, zrobić teorię, potem dopiero praktykę. Następnie egzamin wewnętrzny, zapisać się na egzamin państwowy teoretyczny (zazwyczaj czeka się kilka dni). Zdać teorię, zapisać się na praktykę ( czeka się czasami kilka dni a czasami 2-3 tygodnie) i zdać praktykę również za 1 razem.
Czy uda Ci się zrobić to wszystko w 2 miesiące ? Prawdopodobnie NIE, ale warto popytać wcześniej i pewne rzeczy już teraz zacząć załatwiać, to może się uda. Spróbuj w takim ośrodku gdzie można kurs teoretyczny zrobić przez internet, tzw. e-learning.