Tuning ustawieniem zaworów?
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Tuning ustawieniem zaworów?
Rozebrałem dzisiaj swoją Yamahe FZR1000 96r. (zaczęła z boku pociekać)
Ku mojemu zaskoczeniu wałki rozrządu nie są ustawione do końca tak jak by mi się wydawało:
oczka na zębatkach wałków rozrządu nie są oba równo w gorze, ale wydechowy jest przesunięty o 1-2 ząbki do przodu a popychacze IN oraz EX nie są stanowią równoległego odbicia ale również są przesunięte na EX trochę do przodu.
Spotkałem się z opinią że takie przesuniecie powoduje wzrost mocy (jestem po kilku, więc może mi się mylić które było do przodu , ale tak właśnie mi się wydaje. Profesjonaliści dopuszczają się takich kombinacji.
Potwierdzicie ? Czy może lepiej to przestawić? Moto ma kopa jak nie wiem - trochę ręce urywa, ale nie mam też porównania, bo to moje pierwsze.
Tylko błagam bez odsyłania do serwisówek itp. Nie znasz odpowiedzi, to nie mówi gdzie jej szukać.
Dla smaczku zdjęcie
Ku mojemu zaskoczeniu wałki rozrządu nie są ustawione do końca tak jak by mi się wydawało:
oczka na zębatkach wałków rozrządu nie są oba równo w gorze, ale wydechowy jest przesunięty o 1-2 ząbki do przodu a popychacze IN oraz EX nie są stanowią równoległego odbicia ale również są przesunięte na EX trochę do przodu.
Spotkałem się z opinią że takie przesuniecie powoduje wzrost mocy (jestem po kilku, więc może mi się mylić które było do przodu , ale tak właśnie mi się wydaje. Profesjonaliści dopuszczają się takich kombinacji.
Potwierdzicie ? Czy może lepiej to przestawić? Moto ma kopa jak nie wiem - trochę ręce urywa, ale nie mam też porównania, bo to moje pierwsze.
Tylko błagam bez odsyłania do serwisówek itp. Nie znasz odpowiedzi, to nie mówi gdzie jej szukać.
Dla smaczku zdjęcie
Yamaha FZR 1000
- vardana
- Świeżak
- Posty: 113
- Dołączył(a): 31/3/2014, 20:32
- Lokalizacja: Warszawa - bielany
Daruj sobie ten wiejski tuning - nie po to grupa japonskich inzynierow projektowala piec, zeby Hanio-Mechanik przy nim w stodole kombinowal. W najgorszym wypadku rozwalisz piec. Zmieniajac ustawienie walkow wzgledem siebie zmieniasz tylko moment otwarcia zaworow, nie zmieniasz jego czasu - zysk (jesli w ogole bedzie) porusza sie w rzedzie wielkosci tolerancji z jaka wychodza silniki z fabryki (pare kucy).
Jesli chcesz tuningowac, to zrob to porzadnie - wymien walki na ostrzejsze, wymien zawory + sprezyny, zastanow sie nad innymi tlokami, ........, a na koniec zestroj calosc. Pytanie tylko czy gra warta jest przyrostu mocy o 10..15%.
Jesli chcesz tuningowac, to zrob to porzadnie - wymien walki na ostrzejsze, wymien zawory + sprezyny, zastanow sie nad innymi tlokami, ........, a na koniec zestroj calosc. Pytanie tylko czy gra warta jest przyrostu mocy o 10..15%.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Omg, zapomniałem że kolega lubi dział mechanika, ale jak zwykle nic rozumie pytania...
Także Fugu, również sobie daruj - rozrząd już był w ten sposób ustawiony, a ja go nie rozpinałem, moto w ten sposób jeździ i nie widać na tym ustawieniu żadnego uszczerbku, a prawdopobodnie został tak ustawiony ze trzy lata temu.
Słowa tunning użyłem dla lepszego brzmienia tematu, bo nie chodzi mi żeby tu coś jeszcze usprawniać, tylko czy jest to jeden z dopuszczalnym trybów pracy.
Czekam na dalsze opinie. A chodzi o to, czy warto to jednak rozebrać i ustawić idealnie zgodnie ze znakami. Może tak na prawdę przy przesunięciu o ząbek lub dwa nie będzie szczególnej róznicy?
Także Fugu, również sobie daruj - rozrząd już był w ten sposób ustawiony, a ja go nie rozpinałem, moto w ten sposób jeździ i nie widać na tym ustawieniu żadnego uszczerbku, a prawdopobodnie został tak ustawiony ze trzy lata temu.
Słowa tunning użyłem dla lepszego brzmienia tematu, bo nie chodzi mi żeby tu coś jeszcze usprawniać, tylko czy jest to jeden z dopuszczalnym trybów pracy.
Czekam na dalsze opinie. A chodzi o to, czy warto to jednak rozebrać i ustawić idealnie zgodnie ze znakami. Może tak na prawdę przy przesunięciu o ząbek lub dwa nie będzie szczególnej róznicy?
Yamaha FZR 1000
- vardana
- Świeżak
- Posty: 113
- Dołączył(a): 31/3/2014, 20:32
- Lokalizacja: Warszawa - bielany
vardana napisał(a):Omg, zapomniałem że kolega lubi dział mechanika, ale jak zwykle nic rozumie pytania...
Nie, to ty nie zrozumiales odpowiedzi. Przeczytaj jeszcze raz uwaznie i ze zrozumieniem - to wcale nie jest trudne, jak sie tylko chce.
vardana napisał(a):A chodzi o to, czy warto to jednak rozebrać i ustawić idealnie zgodnie ze znakami. Może tak na prawdę przy przesunięciu o ząbek lub dwa nie będzie szczególnej róznicy?
Napisalem Ci w poprzednim poscie - te przesuniecie niewiele daje jesli chodzi o przyrost mocy, najbezpieczniej jest wrocic do takiego jakie ma byc w.g. producenta.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Wiesz, co, po prostu jak czytam twoje posty to może sie do Ciebie uprzedziłem i aż mnie głowa zaczyna boleć. Jesli nikt Ci za to nie płaci, to nie odpowiadaj na moje posty, są po prostu adresowane z pomienięciem Ciebie, nie proszę chyba o nic trudnego, nie ? (a jednak myślę ze nie dasz rady, i od tego się własnie słabo robi) Dzięki.
A kolegów którzy dłubią w silnikach proszę o kilka opini, dzisiaj w nocy wprawdzie złożyłem już większość ale mam w planie rozebrać go jeszcze za jakiś tydzień.
A kolegów którzy dłubią w silnikach proszę o kilka opini, dzisiaj w nocy wprawdzie złożyłem już większość ale mam w planie rozebrać go jeszcze za jakiś tydzień.
Yamaha FZR 1000
- vardana
- Świeżak
- Posty: 113
- Dołączył(a): 31/3/2014, 20:32
- Lokalizacja: Warszawa - bielany
Vardana, spotkalem sie juz z taka sytuacja kilkakrotnie.
Otoz mialem do czynienia wlasnie z kilkoma modelami Yamahy(m.in Fz750 I tez FZR 1000) ktore to wlasnie mialy taka sama sytuacje z rozrzadem.
Wszystkie te maszyny -nie wiem czy to jakas regula-pochodzily za Szwajcarii.
Nie mam pojecia dlaczego wlasnie tak ten rozrzad byl ustawiony, ale po powrocie do standardowych ustawien motory nabieraly innego charakteru-byly lagodniejsze.
Byc moze to jakis ciekawy patent
Tyle co moge powiedziec.
Otoz mialem do czynienia wlasnie z kilkoma modelami Yamahy(m.in Fz750 I tez FZR 1000) ktore to wlasnie mialy taka sama sytuacje z rozrzadem.
Wszystkie te maszyny -nie wiem czy to jakas regula-pochodzily za Szwajcarii.
Nie mam pojecia dlaczego wlasnie tak ten rozrzad byl ustawiony, ale po powrocie do standardowych ustawien motory nabieraly innego charakteru-byly lagodniejsze.
Byc moze to jakis ciekawy patent
Tyle co moge powiedziec.
Motocykle to nie styl zycia, to stan umyslu...
- motomc
- Świeżak
- Posty: 137
- Dołączył(a): 6/11/2009, 16:15
Dzięki, to bardzo cenne co mówisz. Spotkałem własnie z podobnym zdaniem człowieka, którego wprawdzie nie znam, ale zdaje się że jest zawodowcem w tej sprawie, a mówił własnie o takiej opcji. Na się na silnikach spalinowych znam mało, dlatego potrzebuje kilku niezależnych opinii.
Mam wersje 3GM która nigdy nie była blokowana, króćce, gaźniki itd w oryginale duże jak trzeba, formalnie z Holandii, ale kto wie gdzie była składana w całość po swoim życiowym dzwonie. Szwajcaria ma inne nry seryjne, więc nie była to seria robiona na ten kraj.
Mam wersje 3GM która nigdy nie była blokowana, króćce, gaźniki itd w oryginale duże jak trzeba, formalnie z Holandii, ale kto wie gdzie była składana w całość po swoim życiowym dzwonie. Szwajcaria ma inne nry seryjne, więc nie była to seria robiona na ten kraj.
Yamaha FZR 1000
- vardana
- Świeżak
- Posty: 113
- Dołączył(a): 31/3/2014, 20:32
- Lokalizacja: Warszawa - bielany
niestety nikt za darmo ci tego nie hamuje ewentualnie możesz podziękować tuskowi za ceny i zarobki w kraju przepraszam za polityczne poglądy ale mam iq ze 120 a nie 90 i coś kumam z ekonomi
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
normy hałasu i emisji spalin przykład rn22 panie kolego
zdrowie twoje o 12 w gardło moje
sie ten tego wiec popije jezu napisze ahhaha
przyklad gsxr 600 pierwszego, euro 3 spalin a nie euro 2 to byl k6 ? chlopaki testowali oba czyli k5 i k6 euro 2 i euro 3 i nowszy model mniej koni niestety normy
ps. obecnie przerabiam swoja hayabuse i musiałem wywalić 300 wężyków niepotrzebnych - dopalacz spalin i jakieś klapki w filtrze powietrza - efekt zobaczymy narazie skladam
pozdrawiam piękne panie
zdrowie twoje o 12 w gardło moje
sie ten tego wiec popije jezu napisze ahhaha
przyklad gsxr 600 pierwszego, euro 3 spalin a nie euro 2 to byl k6 ? chlopaki testowali oba czyli k5 i k6 euro 2 i euro 3 i nowszy model mniej koni niestety normy
ps. obecnie przerabiam swoja hayabuse i musiałem wywalić 300 wężyków niepotrzebnych - dopalacz spalin i jakieś klapki w filtrze powietrza - efekt zobaczymy narazie skladam
pozdrawiam piękne panie
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
RUTRA.RD napisał(a):(...)
ps. obecnie przerabiam swoja hayabuse i musiałem wywalić 300 wężyków niepotrzebnych - dopalacz spalin i jakieś klapki w filtrze powietrza - efekt zobaczymy narazie skladam
pozdrawiam piękne panie
Ogarnialiśmy takie egzotyczne patenty w zzr600
Suuuuppper system Zbiera opary z gaźników i zbiornika, magazynuje w węglowym filtrze i przy sprzyjających obrotach wpuszcza do komory spalania...
Wynalazki jego mać
Imbrola faza - "Detailing"
-
miki1406 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2846
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
dobrze ze chociaż jest z kim obgadać problem
ogólnie u mnie nie jest źle i az tak dziwnych rzeczy nie ma, kwestia tylko czy jak odpalę to mi jakieś F1 nie wywali :0 ale to sie okażę
miki1406
ile realnie dają mapy pod sprzęt ??
ogólnie u mnie nie jest źle i az tak dziwnych rzeczy nie ma, kwestia tylko czy jak odpalę to mi jakieś F1 nie wywali :0 ale to sie okażę
miki1406
ile realnie dają mapy pod sprzęt ??
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości