Komentatorzy napisał(a):1. W tym momencie diagnosta ma prawo nie podbić przeglądu technicznego
2. Zmniejszona jest liczba zwojów gwintu mocujących zacisk do jarzma.
3. Pogorszenie odprowadzenia ciepła z zacisku do jarzma (mamy przejście ciepła przez materiał niezdefiniowany przez konstruktora
i po dwa łączenia a nie jedno)<br><hr>Inżynier<br>
Komentatorzy napisał(a):1. Nie bardzo wiem na jakiej podstawie. 2. Można spokojnie kupić odpowiednio dłuższą śrubę w każdym sklepie ze śrubami. 3. Jarzmo nie ma zadania przejmowania ciepła. Ciepło akumulują tarcze i klocki hamulcowe. 3A. Na prawdę założyłeś że dystans jest z kartonu, albo plastiku (zamiast z metalu)?<br><hr>Inżynier magister<br>
Komentatorzy napisał(a):1. Na takiej podstawie,że nie jest to wyposażenie oryginalne. Motocykl opuścił bramę fabryki z tarczami o takiej średnicy jak przewidział konstruktor. 2. Jakie dłuższe śruby śruby? w jakiej klasie? Może 4,8 w powłoce Fe/Zn? To nie są standardowe śruby z jakiegoś "gównolitu" 3. Z klocków dalej ciepło tez jest odprowadzane, bo gdyby "akumulowały" ciepło nie zachodziłoby zjawisko wrzenia płynu hamulcowego. I tarcze też ciepła nie akumulują a odprowadzają je do otoczenia. <br><hr>Inżynier<br>
Komentatorzy napisał(a):Nie więżę żeby ktoś o zdrowych zmysłach wkręcał śruby 4,8 do zacisków hamulcowych choć i takie na upartego powinny wytrzymać. Nawet kiepskie śruby będą twardsze od aluminium w które są wkręcone. Nie wierze że przez te dystanse wzrośnie cokolwiek temperatura zacisków bo temperatura przechodzi również przez śruby. Całą energie cieplna przejmują nie zaciski a tarcze i klocki które często są częściowo odizolowane blaszkami, wkładkami itp od tłoczków. Uważam że taka przeróbka znacznie podnosi bezpieczeństwo gdyż rośnie współczynnik hamowania i żaden diagnosta nie powinien mieć zastrzeżeń.<br><hr>MGR INŻ MECHANIK<br>
- Jeżeli zestaw nie ma homologacji do tego modelu motocykla, to może się przyczepić, upierdliwcy się zdarzają (praktyka). Ważne żeby na rolkach była odpowiednia siła.
- Śruba w tym połączeniu pracuje Panowie Inżynierowie na ścinanie, więc wytrzyma, cynkowana może się jedynie zapiec, ale smar grafitowy rozwiązuje ten problem. W dobrym sklepie ze śrubami dostanę dowolnej długości, dowolnie utwardzaną śrubę, zarówno Fe/Zn jak i 316L
- Ciepło sobie przejdzie, i o tym wie każdy Inżynier, bo metale mają taką głupią właściwość, że troszkę rosną pod wpływem ciepła. Zasadniczo głównie będzie grzać się tarcza i klocki, ale reszta będzie miała w stresie koło 100-150stopni, standard.<br><hr>technik