Zobacz wątek - Pierwszy motocykl dla faceta w okolicach 40 tki :) do 12.000
NAS Analytics TAG

Pierwszy motocykl dla faceta w okolicach 40 tki :) do 12.000

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Pierwszy motocykl dla faceta w okolicach 40 tki :) do 12.000

Postprzez tommylee_wroclaw » 7/5/2014, 08:16

Witajcie

nadszedł czas realizacji marzeń z młodości i kupienie sobie bike, może to i kryzys wieku średniego a może nie :)
Krótko o sobie, 38lat, 183cm i 80kg.
Szukam nakeda głównie do miasta, jakieś krótki trasy solo, bez bagaży.
Budżet to 12.000zł
Typy: Suzuki GSR600 albo Yamaha FZ6 Fazer 600.
Myślałem jeszcze o Yamaha XJ6 ale to wychodzi trochę poza budżet :)

Doświadczenie mam słabe, jeździłem jako młodzieniec WSK 175, miałem IŻ49. Takei wtedy były motorki.

Wiem, że te typy które podałem mają moc w granicach 100KM, jest to pewnie stanowczo za dużo jak na pierwszy strzał, ale jestem rozsądny i będę się starał nie odkręcać manety na max:)

Jeżeli możecie mi tylko doradzić w temacie wyboru któregoś z tych dwóch modeli będę wdzięczny.
tommylee_wroclaw
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 7/5/2014, 08:06
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez malomi » 7/5/2014, 08:42

Oj nie kłam, że nie będziesz odkręcał ;] znamy te ściemy :P
Co do tematu znajomy ma GSR i moim zdaniem śmiało ogarniesz ważne tylko żeby nie przecenić swoich umiejętności.

Pozdr.
CBR f4i sport
Avatar użytkownika
malomi
Bywalec
 
Posty: 829
Dołączył(a): 5/7/2013, 11:47


Postprzez SkoQ » 7/5/2014, 09:00

Oj, no nie wiem czy to taki dobry pomysł, ktoś tutaj dawno nie jeździł, i nie wiem czy takim bardzo dobrym planem jest wsiadać na coś co po nieopatrznym odkręceniu manetki na maksa zacznie zostawiać długie czarne krechy na asfalcie ;) Równie dobrze mógłby przecież kupić coś w stylu ER-6, albo Bandytę, całkiem przyjemne motocykle, a nie mają tak bardzo nasrane w głowie jak GSR :D
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez malomi » 7/5/2014, 09:11

różnice między bandytą a GSR jest niewielka.
GSR prawda bardziej pokręcony w górnym zakresie obrotów.
CBR f4i sport
Avatar użytkownika
malomi
Bywalec
 
Posty: 829
Dołączył(a): 5/7/2013, 11:47

Postprzez SkoQ » 7/5/2014, 09:13

No i różnica jest taka, że jeden ma 78 KM, a drugi 98...
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez tommylee_wroclaw » 7/5/2014, 09:20

no ale ok, pomijając bandita, to z tych dwóch moto co polecacie?
Czytałem trochę testów, i chyba GSR wypada lepiej w zestawieniach.
tommylee_wroclaw
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 7/5/2014, 08:06
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez SkoQ » 7/5/2014, 09:23

Zestawienia będą całkiem inaczej przez Ciebie interpretowane :) kiedy wsiądziesz i odkręcisz, to obydwa sprawią, że będziesz w szoku jak to przyspiesza ;) Moim zdaniem na obydwa masz za mało doświadczenia jeśli chodzi o jednoślady.
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez tommylee_wroclaw » 7/5/2014, 09:24

pewnie mi tu ratujecie życie odciągając mnie od pułapu 100KM, co mi pozostaje w takim razie zakres mocy 50-75KM?
tommylee_wroclaw
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 7/5/2014, 08:06
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez SkoQ » 7/5/2014, 09:32

To nie chodzi o to, że jesteś nieodpowiedzialny i tak dalej, chodzi o to żebyś to Ty prowadził maszynę, szybko połapał się, jak ona się zachowuje w jakich sytuacjach, a nie żeby ona prowadziła Ciebie i zaskakiwała Cię z każdą chwilą, bo kilka razy to jest przyjemne, ale w momencie kiedy spowoduje glebę już tak fajne to nie jest :)

Nie jesteś młodym gniewnym moim zdaniem coś w okolicach 70-80 KM powinno być ok, motocykle o takiej mocy mają też spokojniejszą charakterystykę, niż np. niewinnie wyglądający ale popierzony na swój sposób Hornet, czy właśnie GSR.

Uwierz mi, że będziesz zaskoczony jak motocykl o takiej mocy przyspiesza :)
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez tommylee_wroclaw » 7/5/2014, 09:43

a taki pomysł, aby kupić naked 100KM i zdławić go na wtrysku na te 70KM, pojeździć ze 2 sezony a potem przywrócić mu pełną moc?
Wiem, że to wariacki pomysł ale może to jakieś wyjście.
Poza tym taki bandit nie wiele różni się masą od GSR600 i pewnie gorzej się prowadzi.
tommylee_wroclaw
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 7/5/2014, 08:06
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez SkoQ » 7/5/2014, 09:47

Możesz tak zrobić jeśli rzeczywiście masz takie podejście ;) odblokuj jak Ci na prawdę zacznie brakować :) gdybyś miał 18 lat nie uwierzył bym w to co mówisz, ale tym razem mam jakoś inaczej.
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez tommylee_wroclaw » 7/5/2014, 10:01

SkoQ napisał(a):Możesz tak zrobić jeśli rzeczywiście masz takie podejście ;) odblokuj jak Ci na prawdę zacznie brakować :) gdybyś miał 18 lat nie uwierzył bym w to co mówisz, ale tym razem mam jakoś inaczej.

sam też w trochę nie wierzę ale taki jest plan :)
Przeglądam forum i mało jest o zablokowaniu moto, wszystko raczej w stronę odblokowania.
Większość pisze o wymianie ECU i magicznym kabelku nr 53. Nie wiem jak to działa w przypadku zdławienia mocy, czy da się to zrobić bez jakiś mega kosztów?
tommylee_wroclaw
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 7/5/2014, 08:06
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez jaroaro » 7/5/2014, 10:43

Nie róbmy z każdej osoby ułoma. GSR czy szerszeń to nie sportowy litr. Zawsze podoba mi się jak pisze osoba bez doświadczenia o drobnej budowie i polecacie jej GS, ER itp, ale jak kiedyś napisał koleś również bez doświadczenia tylko miał 2m, to ktoś mu nawet polecił CBR XX. Najlepiej będzie jak przejedziesz się gsr i szerszeniem, i sam zdecydujesz czy to jest to o co Ci chodziło.
Triumph Street Triple
jaroaro
Bywalec
 
Posty: 758
Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
Lokalizacja: się biorą wszy

Postprzez leff » 7/5/2014, 10:45

CBF600
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4443
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez tommylee_wroclaw » 7/5/2014, 10:47

Znalazłem na necie zestawy do tłumienia mocy dla GSR600.
Można go zdławić na 25kW lub 35kW.
Mod czysto mechaniczny, bez ingerencji w ECU.
Zdławienie dolotu i jakiś modyfikacje rollgazu.
To wydaje mi się rozsądnym wyjściem.

Co wy na to?
tommylee_wroclaw
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 7/5/2014, 08:06
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez miki1406 » 7/5/2014, 11:55

A myślałeś o SV650?? Bardzo ciekawa maszynka...
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez tommylee_wroclaw » 7/5/2014, 12:04

miki1406 napisał(a):A myślałeś o SV650?? Bardzo ciekawa maszynka...

no nie myślałem, ale bardzo zainteresował mnie ten motyw ze zdławieniem mocy i myślę jednak o GSR600 albo Yamaha Fazer 600
tommylee_wroclaw
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 7/5/2014, 08:06
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez SkoQ » 7/5/2014, 12:57

To w zasadzie o co pytasz ? :) Podałeś dwa sprzęty które Ci się podobają, a my jak podrzucamy Ci cokolwiek innego to i tak mówisz, że wolisz któryś z tamtych dwóch.
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez tommylee_wroclaw » 7/5/2014, 13:18

SkoQ napisał(a):To w zasadzie o co pytasz ? :) Podałeś dwa sprzęty które Ci się podobają, a my jak podrzucamy Ci cokolwiek innego to i tak mówisz, że wolisz któryś z tamtych dwóch.

chodzi mi o wybór między Suzuki a Yamahą
tommylee_wroclaw
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 7/5/2014, 08:06
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Movi » 7/5/2014, 13:36

Wybór jest bardzo prosty. Wsiadasz na suzuki, jeździsz. Później na Yamahę, jeździsz. Wracasz do domu idziesz spać rano podejmujesz decyzje czym się lepiej jeździło i szukasz odpowiedniej sztuki. Koniec tematu :)
Avatar użytkownika
Movi
Moderator
 
Posty: 2276
Dołączył(a): 23/2/2008, 00:10
Lokalizacja: Łódź/ 3city

Następna strona


Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości




na gr