Pierwszy motocykl - szosowo-turystyczny do 7000 PLN
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Pierwszy motocykl - szosowo-turystyczny do 7000 PLN
Hej! Mam 23 lata i posiadam już od ponad roku prawo jazdy kat. A. Do tej pory, nie udało mi się niestety kupić motocykla z praktycznych względów - nie miałem gdzie go trzymać.
Przed egzaminem moje doświadczenie ograniczało się jedynie do 1 sezonu na Simsonie, okazyjnym korzystaniu ze skutera oraz kilku wypadach jako pasażer na PanEuropeanie. Spodobała mi się bardzo turystyka motocyklowa i chciałbym zakupić motocykl, który mi to umożliwi. Planuję bardzo rzadko przekraczać prędkość autostradową - 140 km/h. Na początek samotne wycieczki, a później (po nabraniu doświadczenia) z pasażerem. Ze względu na brak poważnego doświadczenia typuję motocykle do 80 KM. Moje warunki fizyczne to : 180 cm wzrostu, 70 kg wagi.
Chciałem zacząć od Hondy CB500S, ale zastanawiam się, czy nie byłby to zakup na 1 sezon. Mam dylemat między zmianą motocykla po sezonie, a nauką od razu na czymś, co miałoby zostać ze mną na kilka następnych sezonów.
Czuję respekt przed mocą - wiem, że nawet 50 KM potrafi przyłożyć. Samochodem pokonałem już około 80 tys. km i jestem spokojnym kierowcą.
Rozważam takie propozycje jak: Bandit, ZR-7S, XJ600 Diversion, Fazer? (100 KM). Zależy mi na wersji z owiewką. Zastanawia mnie też różnica w prowadzeniu np. CB500S, a Bandita - czy odczuwalna będzie większa masa, czy może sobie z tym poradzić "świeżak"
Do tej pory nie miałem się okazji przejechać żadnym z w/w. Myślę, że kupię coś co będzie w chwili zakupu w najlepszym stanie, ale chciałbym poznać Wasze opinie - praktyków
Kwota do wydania około 7000 PLN + osobny fundusz na odzież i kask.
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi!
Przed egzaminem moje doświadczenie ograniczało się jedynie do 1 sezonu na Simsonie, okazyjnym korzystaniu ze skutera oraz kilku wypadach jako pasażer na PanEuropeanie. Spodobała mi się bardzo turystyka motocyklowa i chciałbym zakupić motocykl, który mi to umożliwi. Planuję bardzo rzadko przekraczać prędkość autostradową - 140 km/h. Na początek samotne wycieczki, a później (po nabraniu doświadczenia) z pasażerem. Ze względu na brak poważnego doświadczenia typuję motocykle do 80 KM. Moje warunki fizyczne to : 180 cm wzrostu, 70 kg wagi.
Chciałem zacząć od Hondy CB500S, ale zastanawiam się, czy nie byłby to zakup na 1 sezon. Mam dylemat między zmianą motocykla po sezonie, a nauką od razu na czymś, co miałoby zostać ze mną na kilka następnych sezonów.
Czuję respekt przed mocą - wiem, że nawet 50 KM potrafi przyłożyć. Samochodem pokonałem już około 80 tys. km i jestem spokojnym kierowcą.
Rozważam takie propozycje jak: Bandit, ZR-7S, XJ600 Diversion, Fazer? (100 KM). Zależy mi na wersji z owiewką. Zastanawia mnie też różnica w prowadzeniu np. CB500S, a Bandita - czy odczuwalna będzie większa masa, czy może sobie z tym poradzić "świeżak"

Do tej pory nie miałem się okazji przejechać żadnym z w/w. Myślę, że kupię coś co będzie w chwili zakupu w najlepszym stanie, ale chciałbym poznać Wasze opinie - praktyków

Kwota do wydania około 7000 PLN + osobny fundusz na odzież i kask.
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi!

- fudi
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 28/4/2014, 17:06
Witaj
Wg mnie najlepszy będzie wybór pomiędzy Banditem a ZR-7S z naciskiem na Kawasaki. Jakby to określił Glenroy "Bandit to kanapowóz", z ZR jest podobnie. Owiewka pozwoli Ci na spokojne podróżowanie bez walki z wiatrem. Ale przede wszystkim zwróć uwagę na stan maszyny. Jesteś zdrowy chłop - poradzisz sobie z masą!

Wg mnie najlepszy będzie wybór pomiędzy Banditem a ZR-7S z naciskiem na Kawasaki. Jakby to określił Glenroy "Bandit to kanapowóz", z ZR jest podobnie. Owiewka pozwoli Ci na spokojne podróżowanie bez walki z wiatrem. Ale przede wszystkim zwróć uwagę na stan maszyny. Jesteś zdrowy chłop - poradzisz sobie z masą!
MT-07
-
Marsjanin - Bywalec
- Posty: 797
- Dołączył(a): 7/12/2012, 23:48
Dziękuję bardzo za opinie! Kawa mi się bardzo podoba z wyglądu - ma też ciekawostkę - wskaźnik paliwa
Jedyne co mnie martwi to czytałem opinie o regularnym serwisowaniu luzów płytek zaworowych - prawda to? Chciałbym, chyba jak każdy użytkownik, aby motocykl był bezawaryjny 


- fudi
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 28/4/2014, 17:06
Marsjanin napisał(a):Jakby to określił Glenroy "Bandit to kanapowóz", z ZR jest podobnie.
Hahah, dzięki

Obydwa to olejaki, czyli dinozaury motoryzacji, ciężkie do zabicia, proste w serwisie i te akurat są spokojne i dające się oswoić.
Fazer, hmmm, powiem tak, zupełnie na początek, lepszą opcją będzie sprzęt, który bardziej liniowo rozwija moc, tak GSF, XJ czy ZR właśnie

fudi napisał(a):Dziękuję bardzo za opinie! Kawa mi się bardzo podoba z wyglądu - ma też ciekawostkę - wskaźnik paliwaJedyne co mnie martwi to czytałem opinie o regularnym serwisowaniu luzów płytek zaworowych - prawda to? Chciałbym, chyba jak każdy użytkownik, aby motocykl był bezawaryjny
Luzy zaworowe serwisuje się w każdym motocyklu, ba, nawet w większości japońskich samochodów. Jeżeli sprzęt nie miał zaniedbywanego serwisu, to będzie właścicielowi bardzo za to wdzięczny. Jeżeli celujesz w turystykę, to tak jak pisał Marsjanin, kierował bym się w stronę ZR-ki. Może nie jest tak zrywny i bezpośredni jak Fazer, ale jest wygodny, komfortowy, łatwy w prowadzeniu, spokojny i nadwyraz opanowany

Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Bandit (oczywiście z owiewką) lub gsxf będą ciekawymi propozycjami z racji swojej żywotności.
Kawasaki czy XJ'ta też ciekawe propozycje. Tak na prawdę jeździj szukaj polataj chociaż testowo tymi sprzętami i odpowiedź wyklaruje się sama
Kawasaki czy XJ'ta też ciekawe propozycje. Tak na prawdę jeździj szukaj polataj chociaż testowo tymi sprzętami i odpowiedź wyklaruje się sama

-
Movi - Moderator
- Posty: 2276
- Dołączył(a): 23/2/2008, 00:10
- Lokalizacja: Łódź/ 3city
Dziękuję bardzo za Wasze opinie!
Pójdę za Waszą radą i będę szukać motocykla który jest po prostu w najlepszym stanie. Najgorzej jest chyba uczepić się jednego modelu i gdy już go zobaczysz na żywo, to przestajesz myśleć o techniczne mankamenty odkładasz na bok, bo jesteś zachwycony wyglądem
Więc rozważać będę ZR7S, Bandit S, XJ600S, a Fazera sobie podaruję 
Pójdę za Waszą radą i będę szukać motocykla który jest po prostu w najlepszym stanie. Najgorzej jest chyba uczepić się jednego modelu i gdy już go zobaczysz na żywo, to przestajesz myśleć o techniczne mankamenty odkładasz na bok, bo jesteś zachwycony wyglądem


- fudi
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 28/4/2014, 17:06
Nikt nie napisał o CB750 seven fifty - http://www.scigacz.pl/Uzywana,Honda,CB7 ... ,2094.html - hydrauliczna regulacja zaworów, moto praktycznie bezobsługowe nie do zabicia, jeśli nie kupisz trupa, może trochę ciężki, ale powinieneś sobie z nim poradzić. Brak owiewki, ale możesz dokupić i masz sprzęt do turystyki spokojnie na kilka lat.
- marcin620
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 29/4/2014, 12:37
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość