Fazer 600 1998- Obrotomierz i wskaźnik poziomu paliwa
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Fazer 600 1998- Obrotomierz i wskaźnik poziomu paliwa
Witam, kolejny mój post - proszę o wyrozumiałość dopiero zaczynam przygodę z jednośladem
Otóż problem wygląda tak:
Obrotomierz - przy kreceniu na postoju do odcinki wyskakuje o dobre 2 centymetry poza skalÄ™.
Wskaźnik paliwa - zalany motor po korek, wskazówka leży na dnie poniżej dolnej kreski a rezerwa nie świeci / po 200 przejechanych kilometrach dolewam do maxa i wskazówka podnosi się do góry ponad skalę / dodatkowo czasem po wyłączeniu zapłonu zawiesza się w połowie skali
co robic? od czego zaczac? zegary? jedno z drugim bedzie mialo cos wspolnego, czy to osobna bajka?
co do wskaznika znalazlem podobne tematy - plywak/czujnik, ale w polaczeniu z obrotomierzem nie wystepowal ten problem
Otóż problem wygląda tak:
Obrotomierz - przy kreceniu na postoju do odcinki wyskakuje o dobre 2 centymetry poza skalÄ™.
Wskaźnik paliwa - zalany motor po korek, wskazówka leży na dnie poniżej dolnej kreski a rezerwa nie świeci / po 200 przejechanych kilometrach dolewam do maxa i wskazówka podnosi się do góry ponad skalę / dodatkowo czasem po wyłączeniu zapłonu zawiesza się w połowie skali
co robic? od czego zaczac? zegary? jedno z drugim bedzie mialo cos wspolnego, czy to osobna bajka?
co do wskaznika znalazlem podobne tematy - plywak/czujnik, ale w polaczeniu z obrotomierzem nie wystepowal ten problem
- onlajnok
- Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 23/4/2014, 14:32
Siemka!
Mam identyczny problem ze wskaźnikiem paliwa, nie ważne ile zaleje paliwa to wskazówka leży na samym dole. O dziwo, kontrolka rezerwy działa prawidłowo, jak jest mało paliwa to się zapala. Sprawdzałem Omomierzem już pływak w zbiorniku i działa prawidłowo, styki, kostki też wydają się ok. Jakieś nowe pomysły?
Liczniki część druga:
Nie działa prędkościomierz, nieraz tylko podniesie się kawałek i zaraz spadnie do 0. Obrotomierz działa prawidłowo, lecz pokazuje nieraz błąd 4tys. To chyba błąd od ślimaka prędkościomierza tylko, że ślimak wydaje się dobry. Ten licznik popsuł się jak miałem mały wypadek, znaczy od tego czasu zaczął się psuć i w końcu całkiem wysiadł, czy to może być od tego?
Mam identyczny problem ze wskaźnikiem paliwa, nie ważne ile zaleje paliwa to wskazówka leży na samym dole. O dziwo, kontrolka rezerwy działa prawidłowo, jak jest mało paliwa to się zapala. Sprawdzałem Omomierzem już pływak w zbiorniku i działa prawidłowo, styki, kostki też wydają się ok. Jakieś nowe pomysły?
Liczniki część druga:
Nie działa prędkościomierz, nieraz tylko podniesie się kawałek i zaraz spadnie do 0. Obrotomierz działa prawidłowo, lecz pokazuje nieraz błąd 4tys. To chyba błąd od ślimaka prędkościomierza tylko, że ślimak wydaje się dobry. Ten licznik popsuł się jak miałem mały wypadek, znaczy od tego czasu zaczął się psuć i w końcu całkiem wysiadł, czy to może być od tego?
Fazer 600
-
daniel9970 - Świeżak
- Posty: 90
- Dołączył(a): 3/10/2010, 19:31
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Fazer 600 1998- Obrotomierz i wskaźnik poziomu paliwa
onlajnok napisał(a):Obrotomierz - przy kreceniu na postoju do odcinki wyskakuje o dobre 2 centymetry poza skalę
Widocznie jest jakiś problem z obrotomierzem, są to oryginalne zegary? Były zmieniane tarcze, wskazówki ?
onlajnok napisał(a):Wskaźnik paliwa - zalany motor po korek, wskazówka leży na dnie poniżej dolnej kreski a rezerwa nie świeci
Również coś jest nie w porządku, w moim FZS wskaźnik może nie jest perfekcyjny, ale na pewno po zatankowaniu do pełna pokazuje pełen zbiornik. Dioda informująca o rezerwie działa niezależnie od położenia wskazówki i tu nie trzeba się przejmować, jeżeli się pali to faktycznie kończy się paliwo bez znaczenia w jakim położeniu jest wskazówka.
Niektóre chwile, zapomina się przez całe życie
-
power_bit - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1258
- Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
- Lokalizacja: Września
-
daniel9970 - Świeżak
- Posty: 90
- Dołączył(a): 3/10/2010, 19:31
- Lokalizacja: Bydgoszcz
a powiedźcie mi koledzy (sorki, może to głupie pytanie, ale dopiero zaczynam przygodę z jednośladem) czy jak podjade do jakiegoś serwisu to oni są w stanie mi na szybko sprawdzić wolne obroty? w sensie, by sprawdzić o ile i czy na pewno obrotomierz przekłamuje? tak bez wykręcania i podmieniania go na inny?
- onlajnok
- Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 23/4/2014, 14:32
Heja,
Odnośnie wskazówki pokazujacej poziom paliwa, to ja bym sprawdzil czy scieżka po której porusza się ramię z pływakiem w baku nie jest gdzies przewrana.
U mnie wprawdzie nie byla przerwana, ale ramie mialo spore luzy i nie zawsze dokladnie przylegalo do sciezki. Delikatne podgiecie i usuniecie luzu sprawilo ze wskazowka zaczela ponownie poprawnie dzialac.
Tak jak juz ktos napisal wskazowka i kontrolka z tego co pamietam dzialaja niezaleznie...
Odnosnie predkosciomierza sprawdz czy czujnk obrotow w przednim kole (zwykly okrÄ…gly magnez) jest w calosci....
Mi niestety kiedys rozpadl sie na kawalki i musialem kupic nowy.
Kod bledu na obrotomierzu pokazujacy 4 tys obr to rzeczywiscie blad czujnika predkosciomierza.
Pozdro,
Tomek
Odnośnie wskazówki pokazujacej poziom paliwa, to ja bym sprawdzil czy scieżka po której porusza się ramię z pływakiem w baku nie jest gdzies przewrana.
U mnie wprawdzie nie byla przerwana, ale ramie mialo spore luzy i nie zawsze dokladnie przylegalo do sciezki. Delikatne podgiecie i usuniecie luzu sprawilo ze wskazowka zaczela ponownie poprawnie dzialac.
Tak jak juz ktos napisal wskazowka i kontrolka z tego co pamietam dzialaja niezaleznie...
Odnosnie predkosciomierza sprawdz czy czujnk obrotow w przednim kole (zwykly okrÄ…gly magnez) jest w calosci....
Mi niestety kiedys rozpadl sie na kawalki i musialem kupic nowy.
Kod bledu na obrotomierzu pokazujacy 4 tys obr to rzeczywiscie blad czujnika predkosciomierza.
Pozdro,
Tomek
- homer24
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 27/6/2007, 15:19
No więc zabrałem się za ten obrotomierz. Poczyszczone styki, przejrzane kabelki - wygląda wszystko ok.
Na wolnych jak miał 1200-1300 obrotów to ledwo dyszał, podkręciłem do 2500-2700 jest ok. Tak samo z powolną jazdą na jedynce, przy "prawidłowych" obrotach według obrotomierza skakał jak kangur
Przy prędkości 100km/h mam 6500 obrotów, podczas gdy inni w tych modelach mają 5000.
Odcina grubo ponad skalÄ™ - 2 albo i nawet 3 cm.
Więc chyba w ciemno mozna zamawiac zegary..bo nic innego nie przychodzi mi do głowy
Na wolnych jak miał 1200-1300 obrotów to ledwo dyszał, podkręciłem do 2500-2700 jest ok. Tak samo z powolną jazdą na jedynce, przy "prawidłowych" obrotach według obrotomierza skakał jak kangur
Przy prędkości 100km/h mam 6500 obrotów, podczas gdy inni w tych modelach mają 5000.
Odcina grubo ponad skalÄ™ - 2 albo i nawet 3 cm.
Więc chyba w ciemno mozna zamawiac zegary..bo nic innego nie przychodzi mi do głowy
- onlajnok
- Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 23/4/2014, 14:32
a więc walcze z tym dalej. dziś będe rozbierał i ustawiał wskazówki.
odłączyłem TPS i wywala mi na obrotomierzu błąd 0 do 5000 a powinno chyba 0 do 3000 tak? czyli z tego wynika, ze obrotek zawyza o 2000. dobrze wnioskuje?
odłączyłem TPS i wywala mi na obrotomierzu błąd 0 do 5000 a powinno chyba 0 do 3000 tak? czyli z tego wynika, ze obrotek zawyza o 2000. dobrze wnioskuje?
- onlajnok
- Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 23/4/2014, 14:32
Grzebał ktoś przy wskazówkach i są źle ustawione. Sam zmieniałem tarcze w swoim FZS na białe i początkowo miałem podobny efekt gdy źle ustawiłem wskazówki. Zobacz na zdjęciu jak to wygląda u mnie, wskazówki opadły samoczynnie po wyciągnięciu ograniczników.
Niektóre chwile, zapomina się przez całe życie
-
power_bit - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1258
- Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
- Lokalizacja: Września
a więc rozebrałem wszystko.
wskazówka prędkościomierza ok, ustawia się tam, gdzie chcę.
co do obrotka. to wskazówka ta chodzi bardzo "topornie" nie zawsze ustawia się w miejscu, w którym jej to wyznaczyłem, a jak się ustawia to przemieszcza się tam w tempie ślimaka, tak jakby coś ją blokowało na jakimś łożysku.
wycyrklowałem ją na 3 tys. po odłączeniu tpsa i skacze mi tak 0 - 3 tys - 1 tys i w kółko. czyli nadal źle, bo skąd na wyłączonym silniku pojawia sie 1 000.
jest sens coś grzebać samemu z tą wskazówką albo dać do naprawy? czy raczej szukać zegarów
htp://imageshack.dk/?img=11398853324.JPG (otwórz link)
wskazówka prędkościomierza ok, ustawia się tam, gdzie chcę.
co do obrotka. to wskazówka ta chodzi bardzo "topornie" nie zawsze ustawia się w miejscu, w którym jej to wyznaczyłem, a jak się ustawia to przemieszcza się tam w tempie ślimaka, tak jakby coś ją blokowało na jakimś łożysku.
wycyrklowałem ją na 3 tys. po odłączeniu tpsa i skacze mi tak 0 - 3 tys - 1 tys i w kółko. czyli nadal źle, bo skąd na wyłączonym silniku pojawia sie 1 000.
jest sens coś grzebać samemu z tą wskazówką albo dać do naprawy? czy raczej szukać zegarów
htp://imageshack.dk/?img=11398853324.JPG (otwórz link)
- onlajnok
- Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 23/4/2014, 14:32
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości