zgasl po przegazowaniu, nie odpala
Posty: 14
• Strona 1 z 1
zgasl po przegazowaniu, nie odpala
witam mialem taki problem jezdzilem okolo 1,5 godz honda f4i w na koniec przegazowalem ja w garazu i zgasl. Wyskoczyly bledy ikonka FI zaczela mrugac, swiatla sie swiecily prad byl a rozrusznik cichy nie krecil ani nic sie nie odzywal. po jakichs 10 min chcialem nagrac te bledy ale wczesniej sprobowalem go odpalic i odpalil odrazu i bledy zniknely co to moze byc niechcial bym aby w przyszlosci mnie to spotkalo ...
pozdrawiam
pozdrawiam
- legionnaire
- Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 18/4/2013, 20:02
dzisiaj sprawdzalem moto. Motor szybko lapie temp a chlodnica zimna czy to moze byc wadliwy termostat/pompa plynu choldzacego ?
- legionnaire
- Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 18/4/2013, 20:02
Może być uszkodzony termostat, który się nie otwiera albo coś z pompą. Sprawdź czy w chłodnicy w ogóle jest płyn. Na początek wymontuj sprawdź termostat wrzucając go do gorącej wody, obserwuj czy się otwiera czy nie.
- tomek2102
- Świeżak
- Posty: 152
- Dołączył(a): 3/3/2013, 14:20
- Lokalizacja: Chełm
wydaje mi sie ze termostat byl zawieszony, po wymontowani i wmontowaniu usterka znikneła. Jeszcze mam taką dziwną przyczyne, ostatnio jarałem kapcia nawet niezle go zagrzalem i nagle zgasł musiałem poczekac aż troche ostygnie zeby odpaliłc. Rozrusznik wogule nie reagował na dotyk w czym może leżec wina ? pozdrawiam
- legionnaire
- Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 18/4/2013, 20:02
miał okolo 120 stopni C went mam na włącznik zrobiony. Jest taka mozliwosc ze z przegrzania gasnie ?. Dało by rade jezdzic bez termostatu ( bez środka ) ?
- legionnaire
- Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 18/4/2013, 20:02
zgasl mi tylko tak raz i nie mam zabiaru go sprzedawac . Zapomnialem dodac ze on sluzy do stuntu jak piec padnie to trzeba szukac innego i przekrecac wiec nie mam zamiaru go opychac chodzilo mi tylko o te objawy coto jest pozdrawiam
- legionnaire
- Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 18/4/2013, 20:02
cos bede kombinowal w kierunku termostatu moze przewierce male dziorki zeby caly czas byl maly obieg wody lub calkiem go wywale
- legionnaire
- Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 18/4/2013, 20:02
Tak siÄ™ zastanawiam....
Generalnie temp. pracy "wodniaków" oscyluje między 85-95 st. Celcjusza.
Przy górnej granicy automatycznie powinien się załączać wentylator na chłodnicy cieczy, żeby temp. nie przekroczyła 100 st. C.
120 stopni w "wodniaku" to raczej proszenie się o kłopoty (taka temp. tylko w olejaku jest dopuszczalna). Jak jeździsz na wodzie - to masz czajnik w układzie chłodzenia (woda się gotuje). Jak na mieszance -to glikol może się nie gotować - ale to nie jest "projektowa" temp. pracy tego silnika.
Z Twojej wypowiedzi wynika, że ręcznie włączasz wentylator ("went mam na włącznik zrobiony")- a nie chodzi on w automacie. To może powodować niekontrolowane przegrzewanie się silnika - i automatyka wyłącza silnik.
Wyższe obroty zwiększają wydzielanie się ciepła przez silnik i jak nie włączysz wentylatora to sama chłodnica może nie wystarczyć na odbiór ciepła (wolna jazda, palenie gumy - gdzie nie ma prędkości powodującej przepływ powietrza przez chłodnicę), silnik będzie się przegrzewał a automatyka go wyłączy.
Przy okazji - sprawdź pompę wody. Jak nie będzie miała wystarczającej wydajności (ciśnienia) to też będzie powodowała przegrzewanie się silnika.
Generalnie temp. pracy "wodniaków" oscyluje między 85-95 st. Celcjusza.
Przy górnej granicy automatycznie powinien się załączać wentylator na chłodnicy cieczy, żeby temp. nie przekroczyła 100 st. C.
120 stopni w "wodniaku" to raczej proszenie się o kłopoty (taka temp. tylko w olejaku jest dopuszczalna). Jak jeździsz na wodzie - to masz czajnik w układzie chłodzenia (woda się gotuje). Jak na mieszance -to glikol może się nie gotować - ale to nie jest "projektowa" temp. pracy tego silnika.
Z Twojej wypowiedzi wynika, że ręcznie włączasz wentylator ("went mam na włącznik zrobiony")- a nie chodzi on w automacie. To może powodować niekontrolowane przegrzewanie się silnika - i automatyka wyłącza silnik.
Wyższe obroty zwiększają wydzielanie się ciepła przez silnik i jak nie włączysz wentylatora to sama chłodnica może nie wystarczyć na odbiór ciepła (wolna jazda, palenie gumy - gdzie nie ma prędkości powodującej przepływ powietrza przez chłodnicę), silnik będzie się przegrzewał a automatyka go wyłączy.
Przy okazji - sprawdź pompę wody. Jak nie będzie miała wystarczającej wydajności (ciśnienia) to też będzie powodowała przegrzewanie się silnika.
Suzuki GSX 1200 Inazuma
http://inazuma.m4i.pl (otwórz link)
http://inazuma.m4i.pl (otwórz link)
- therminator
- Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 8/2/2013, 17:42
- Lokalizacja: Trójmiasto
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości