Zobacz wątek - Jak zmieniać biegi?
NAS Analytics TAG

Jak zmieniać biegi?

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Jak zmieniać biegi?

Postprzez makus » 7/9/2005, 13:18

No dobra pomyślałem, że i ja o coś zapytam: jak uważacie, czy efetywniej jest zmieniać biego ze sprzęgłem, czy bez? Są motocykle w których skrzynia dużo lepiej, ciszej i gładziej chodzi bez sprzęgła (np.Buell, Bandit 650). Ale czy wbijając biegi bez sprzęgła nie traci się wtedy zbyt dużo na odejściu, bo trzeba przymykać gaz, a jak się używa sprzęgła to nie jest to konieczne... Jakie są wasze opinie?
Avatar użytkownika
makus
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 2/9/2005, 08:27
Lokalizacja: z ulicy


Postprzez Richie » 7/9/2005, 14:11

ja nie przymykam gazu wiecej bez sprzegla niz robiac to ze sprzeglem normalnie, poza tym zmieniam bez sprzegla w 90% przypadkow, bo w R6 chodzi mi wtedy skrzynia lepiej
<a href="http://www.v10.pl">V10.pl</a>, <a href="http://www.wroom.pl">Wroom.pl</a>
Były: GS500, SV650S, Yamaha R6, Yamaha Bulldog 1100
Avatar użytkownika
Richie
Administrator
 
Posty: 250
Dołączył(a): 23/8/2005, 19:49


Postprzez Jarzabek » 8/9/2005, 12:21

..ja w sradzie ostatnio tez coraz czesciej wbijam biegi bez sprzegła(nie mowiac juz o wbijaniu 2jki na kole..),, naprawde mozna uzyskac o wiele lepsze przyspieszenia bez niz ze sprzegłem :D ,nie wiem tylko czy ma to jakis wpływ na stan techniczny skrzyni.. :?(narazie wszystko ok) ..Evil jak to jest?,moze cos paść?
weed,sex and wheelie...,..dont trust nobady on hundred %...
Jarzabek
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 8/9/2005, 11:52
Lokalizacja: Augustów

Postprzez Jarzabek » 8/9/2005, 22:17

..no to dowaliłeś dla yamahy! :D ..Evil czy ty nie faworyzujesz buły za mocno? :wink:
weed,sex and wheelie...,..dont trust nobady on hundred %...
Jarzabek
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 8/9/2005, 11:52
Lokalizacja: Augustów

Postprzez makus » 9/9/2005, 01:29

No skrzynia w bule jest ciekawa... Jedyna na jakiej jeździłem, na tórej można redukować bez sprzęgła gładko i bez szarpania. Zupełnie jak z quick shifterem... Do sprzęgła to bym się przyczepił, ale do skrzyni to nie za bardzo... (no może za ciężko chodzi...)
Avatar użytkownika
makus
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 2/9/2005, 08:27
Lokalizacja: z ulicy

Postprzez balth » 21/9/2005, 17:30

evil napisał(a): poszły pierścienie zabezpieczające, czyli taka część, która w np. Yamasze sypie się w standardze podczas jazdy na ulicy :lol: :lol: :lol:


skrzynia mojej 25-letniej xj650 przetrwała w stanie oryginalnym do dzisiaj i nawet ostatnio (wczoraj) sprawdzałem czy da się w niej zmieniać biegi bez sprzęgła. dało się bezboleśnie - cichutko i szybciutko :D :lol:
balth

XJR1300 (głównie)
balth
Świeżak
 
Posty: 98
Dołączył(a): 25/8/2005, 06:07
Lokalizacja: DC

Postprzez mOOd.o » 25/9/2005, 17:46

Słuchajcie, jestem nowy, jeździłem sporo ale na automatach. Chciałbym Was prosić o szybki kurs jak zmieniać biegi (najlepiej ze zdjęciami). Biegi chyba zmienia się tak samo we wszystkich :> (zwłaszcza chodzi mi o Honde NSR 125, Yamahe TZR 125 i Aprilie RS 80) :> pozdrawiam
Moje marzenie: Aprilla RS / Yamaha TZR 125 / Honda NSR 125R
Chciałbym posiadać jeden z nich. Niech każdy użytkownik złoży się po stówce! :)
Avatar użytkownika
mOOd.o
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 24/9/2005, 13:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez PajÄ…k » 25/9/2005, 19:45

no biegi zmienia siÄ™ w bajecznie prosty sposub
wciskasz spżęgło to jest wajche po lewej stronie jesli jezdziles automatem to pamiętaj ze niema tam hamulca tylko spżęgło no więc jak masz wcisnięte spżęgło to pierwszy bieg wzuca sie wciskając wajche po lewej stronie w duł (ta po prawej to tylni hamulec ) następne biegi wżuca sie tak samo z tym ze tzeba uwazac na gaz zeby silnik nie whodziła na gigantyczne obroty a i wajcha józ nie w dul tylko w góre
powodzenia i milej zabawy
Avatar użytkownika
PajÄ…k
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 704
Dołączył(a): 16/9/2005, 22:54
Lokalizacja: Warszawa Gocław

Postprzez mOOd.o » 25/9/2005, 19:50

nie nie. z tym to mam pojęcie. jeździłem na simsonie. tam biegi sie wrzuca tak ze wajcha w dół = jedynka, potem 2x w góre = dwójka, w góre = trójka :)

ale jak jest w ścigaczach? :D
Moje marzenie: Aprilla RS / Yamaha TZR 125 / Honda NSR 125R
Chciałbym posiadać jeden z nich. Niech każdy użytkownik złoży się po stówce! :)
Avatar użytkownika
mOOd.o
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 24/9/2005, 13:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez PajÄ…k » 25/9/2005, 19:55

Tak samo
tylko tzeba uwazac na gaz zeby po wcisnieciu spzegla obroty niewystzelily w gore bo jak wystrzela to biegu niezapniesz
Avatar użytkownika
PajÄ…k
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 704
Dołączył(a): 16/9/2005, 22:54
Lokalizacja: Warszawa Gocław

Postprzez mOOd.o » 25/9/2005, 19:56

hehehehe opisz mi to w bardziej obrazowy sposob :) co mam zrobic po nacisnieciu sprzegla? zmniejszyc gaz na nizsze obroty i po wskoczeniu biegu wrocic? :>
Moje marzenie: Aprilla RS / Yamaha TZR 125 / Honda NSR 125R
Chciałbym posiadać jeden z nich. Niech każdy użytkownik złoży się po stówce! :)
Avatar użytkownika
mOOd.o
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 24/9/2005, 13:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez PajÄ…k » 25/9/2005, 20:03

obrotów nie tzeba specjalnie zmniejszac tak wlasciwie moga pozostac takie jakie byly zresztą na kazdej sztuce dziala to troche innaczej ale po kilku prubach nabiezesz wprawy a jesli nie zmnieszasz obrotów to zmieniaj biegi w dość żwawym tępie zeby motocykl nie zwalnial mozesz tez sprubowac zmieniac biegi bez spżęgła ale musisz pamietac zeby w czasie kiedy bedziesz zmienial bieg juz niepzyspieszac powyzsze informacje dotycza biegów w góre a biegi w dół koniecznie ze spżęgłem i najlepiej jeszcze z międzygazem
Avatar użytkownika
PajÄ…k
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 704
Dołączył(a): 16/9/2005, 22:54
Lokalizacja: Warszawa Gocław

Postprzez mOOd.o » 25/9/2005, 20:05

ok rozumiem, powiedz mi jeszcze co to 'międzygaz' :D
Moje marzenie: Aprilla RS / Yamaha TZR 125 / Honda NSR 125R
Chciałbym posiadać jeden z nich. Niech każdy użytkownik złoży się po stówce! :)
Avatar użytkownika
mOOd.o
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 24/9/2005, 13:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez PajÄ…k » 25/9/2005, 20:17

jest to pzegazuwka w czasie gdy masz wcisnięte spżęgło ułatwia zapiąć niższy bieg np na 3 biegu pzy 120 km/h masz powiedzmy 3 tysiące obrotów a
na 2 biegu pzy 120km/h masz 6 tysięcy pzegazówka jest po to by zniwelować te różnice
Avatar użytkownika
PajÄ…k
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 704
Dołączył(a): 16/9/2005, 22:54
Lokalizacja: Warszawa Gocław

Postprzez mOOd.o » 25/9/2005, 20:22

powiedziales mi po co, ale jak to sie robi ?:D
Moje marzenie: Aprilla RS / Yamaha TZR 125 / Honda NSR 125R
Chciałbym posiadać jeden z nich. Niech każdy użytkownik złoży się po stówce! :)
Avatar użytkownika
mOOd.o
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 24/9/2005, 13:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez PajÄ…k » 25/9/2005, 20:27

kręcąc rolgazem manetka rączką tym czyms co powoduje zwiększenie głąśności jak sie kręci :wink:
Avatar użytkownika
PajÄ…k
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 704
Dołączył(a): 16/9/2005, 22:54
Lokalizacja: Warszawa Gocław

Postprzez mOOd.o » 25/9/2005, 20:33

wiec analogicznie zeby nie zatrzec redukujac trzeba zwolnic tak? :D
Moje marzenie: Aprilla RS / Yamaha TZR 125 / Honda NSR 125R
Chciałbym posiadać jeden z nich. Niech każdy użytkownik złoży się po stówce! :)
Avatar użytkownika
mOOd.o
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 24/9/2005, 13:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez MaroÅ„ » 25/9/2005, 21:15

- Pająk chyba będziesz musiał przedstawić to na wykresie, tudzież wspomódz swoją pracę
dydaktyczną środkami audio - video,
lub zastosować pokaz praktyczny,
z ewntualnym wskazaniem na metodę prób i błędów...
amator trakcji
Maroń
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 22/9/2005, 21:24
Lokalizacja: Polska c

Postprzez PajÄ…k » 25/9/2005, 21:57

Ja jóż niemam siły zwolnienie nic nieda
pżykład obroty z głowy i wogóle niemają nic wspólnego z żeczywistością

prędkość 50 km/h
1-bieg 10.000 rmp
2-bieg 6.000 rmp
3-bieg 4.000 rmp
analogicznie pży 100 km/h
1-bieg 20.000 rmp
2-bieg 12.000 rmp
3-bieg 8.000 rmp

jak widać mimo zmiany prędkości różnica obrotów silnika na różnych biegach jest zawsze proporcjonalna i niezmienia się wraz ze zmianą prędkości więc niema znaczenia czy zwolnisz czy nie i tak tzeba niwelować tę różnice więc lepiej zeby robił to kierowca zwiększając obroty iż zeby robił to motocykl trąc zębatkami co z pewnością pżyśpieszy żywot skrzyni biegów
Avatar użytkownika
PajÄ…k
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 704
Dołączył(a): 16/9/2005, 22:54
Lokalizacja: Warszawa Gocław

Postprzez PajÄ…k » 26/9/2005, 09:12

Sory :oops: pżyzwyczajenia z jazdy gruchotami ale chyba każdy powinien wiedzieć jak jeździć na każdym spżęcie jaki sie trafi , a robienie pżegazuwek jeszcze nikomu niezaszkodziło :wink:
Avatar użytkownika
PajÄ…k
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 704
Dołączył(a): 16/9/2005, 22:54
Lokalizacja: Warszawa Gocław

Następna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê