jasnoksieznik napisał(a):Virago byly sprzedawane w czasach, gdy Niemcy mieli swoje, nieunijne kategorie prawa jazdy.
Virago bylo produkowane do 2003 roku. “Unijne” prawo jazdy weszlo w 1998 roku, z tym ze oprocz zmiany nazewnictwa i podniesienia paru kwalifikacji (n.p. z 80 ccm na 125 ccm) nie bylo wiekszych zmian.
jasnoksieznik napisał(a):Zamiast A2 bylo "warunkowe A", z ograniczeniem mocy do 34koni.
Nie do konca. Bylo dokladnie jak jest teraz, tylko kategorie sie inaczej zwaly i zamiast 35kW bylo ograniczenie do 20kW (1 –> no limit, 1a -> 20kW, 1b –> 80ccm)
Tu masz kopie prawka z tamtych czasow ( tez takie mialem):
http://home.arcor.de/dietmarfischer/Bil ... hein_1.jpgPrzejscie z 1a na 1 bylo w roznych okresach czasu roznie rozwiazywane. Gdy ja to robilem (1995 rok) wystarczaly dwa lata praktyki – podpisywales swistek ze przejechales 6000 km. Ciut pozniej trzeba bylo zdac jazde. Majac 24 lata mozna bylo od razu zrobic klase 1 (potem klase A).
jasnoksieznik napisał(a): Poczatkujacy, kobiety i dzieci kupowali takie motocykle czesto, zeby w ogole moc jezdzic.
Poczatkujacy ponizej 24 lat – tak. Kobiety jezdza na tych samych maszynach co mezczyzni (nie ma takiego podzialu jak w PL, n.p. moja koleznka ujezdza R1), dzieci nie jezdza wcale.
W tej chwili na rynku sa maszyny ograniczone do 20kW i do 35kW. Wazne jest, ze w DE nie ma zapisu, ze maszyna moze byc maksymalnie zdlawiona o 50%, wiec trzeba troche pomyslec przy zakupie. Sam process dlawienia/odblokowania to okolo 80€ za dlawik, 30€ za TÃœV, 15 € za korekte papierow. Robi sie to “od reki”, wiec ogladajac potencjalne maszyny nie warto szukac tylko zdlawionych, natomiast warto zdlawic przed wywozem do PL.