Zobacz wątek - virago vs gs500
NAS Analytics TAG

virago vs gs500

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

virago vs gs500

Postprzez Łyszka_green » 16/3/2014, 11:59

Witam, czaję się na swój pierwszy w życiu motocykl. Mam 18 lat, 180/2cm wzrostu. Nie będę się opisywał, gdyż mam swoich pretendentów. Musi być to przedmiot uniwersalny, muszę nim pojechać do kiosku, do znajomego, na miasto, do szkoły, ale też trasy dłuższe, i krótsze. Tak, żeby przy trasie do 400-600km nie było zbyt niewygodnie. Który według was motocykl będzie lepiej spełniał moje wymagania?
Yamaha Virago czy Suzuki GS 500 ?
I like a smoke.
Łyszka_green
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 16/3/2014, 11:48
Lokalizacja: Lublin


Postprzez Boshi » 16/3/2014, 12:02

A jakiś budżet?
Zastrzeżenia na PW.
Avatar użytkownika
Boshi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2349
Dołączył(a): 22/7/2010, 16:21


Postprzez Łyszka_green » 16/3/2014, 12:14

Chciałbym się zamknąć w 7 tysiącach, ale wiem, że z Virago w tej cenie nie jest łatwo. Myślę, że rodzina mnie wspomoże ; >

Bardziej przyciąga mnie GS, chciałbym jeszcze poznać waszą opinię na temat obu motocykli i zrobić porównanie.
I like a smoke.
Łyszka_green
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 16/3/2014, 11:48
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Boshi » 16/3/2014, 12:41

Budżet z ubraniami?
Zastrzeżenia na PW.
Avatar użytkownika
Boshi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2349
Dołączył(a): 22/7/2010, 16:21

Postprzez jasnoksieznik » 16/3/2014, 13:07

@boczo: jest taki fajny, podwieszony topic: viewtopic.php?t=49590
Nie lepiej wyslac Lyszke tam, zamiast jak psu z gardla wyciagac wazne dane? ;)
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez Łyszka_green » 16/3/2014, 13:11

jasnoksieznik napisał(a):@boczo: jest taki fajny, podwieszony topic: viewtopic.php?t=49590
Nie lepiej wyslac Lyszke tam, zamiast jak psu z gardla wyciagac wazne dane? ;)


Widzę, że ani jeden, ani drugi mnie nie rozumie. Napisałem "Nie będę się opisywał, gdyż mam swoich pretendentów." Zależy mi na tym, aby poznać zdanie na temat GSa i Virago, i który z nich się lepiej nada do codziennego użytku, nic więcej. Na ubrania mam, wszystko jest przewidziane.
I like a smoke.
Łyszka_green
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 16/3/2014, 11:48
Lokalizacja: Lublin

Postprzez R6_Rider » 16/3/2014, 13:44

Gdybyś chciał Virago to kolega ma do sprzedania. Fajny sprzęt chociaż to nie mój typ. Możesz podjechać jak byś chciał obejrzeć przejechać się i zobaczyć czy Ci pasuje. Jeździłem nim kawałek i całkiem przyjemnie się śmiga. GSem nie jeździłem więc nie mam porównania.
R6_Rider
Świeżak
 
Posty: 107
Dołączył(a): 10/6/2013, 16:49
Lokalizacja: WWA

Postprzez jasnoksieznik » 16/3/2014, 15:39

Łyszka_green - a skad my mamy wiedziec, "ze masz", "ze przewidziane"? Jesli tego nie napiszesz, to musimy cos zalozyc, np. 7tys. na virago i ciuchy - to juz problem. A jakbys mial 17tys. na sam motocykl, to wiadomo, ze GS500, bo znacznie nowszy.
Jezdzisz sam, czy z plecaczkiem?
Masz mozliwosci i chec dlubania przy moto?
Bedziesz je chial przerabiac?
Zalezy Ci na spalaniu?
Badziej kreci Cie v_max, czy wygoda?
Przez ile sezonow chcesz uzywac tego moto?
Ile wazysz?

Oba te motocykle sa znane z tego, ze sa (w ramach mozliwosci) przyjazne i wszechstronne, wiec odpowiedz na zadne z tych pytan nie bedzie eliminowala ktoregos moto.

W przypadku tak roznych optycznie motocykli, musisz sie zapytac samego siebie, ktory Ci bardziej pasuje. Jak przystepowalem do kursu, myslalem, ze bede chopperzyl. Podczas kursu zastanawialem sie, po co robia moto o poj. wiekszej niz 250ccm, a aktualnie jezdze streetem 800tka.

Stad tez kolejne pytanie - jakie masz doswiadczenie? Jezdziles juz tymi (takimi) motocyklami?

Z tymi trasami, tez bym sie nie napalal. Wiekszosc motocykli, w tym twoje typy, to nie sa maszyny na autostrady. Jazda po dwu/trzypasmowce na moto nie jest specjalnie porywajaca - wg. mnie fajniej jest na drogach lokalnych, pagorkach, winklach itp. To z kolei oznacza, ze bedziesz jechal w sumie wolniej (miasteczka, ciezarowki, zakazy wyprzedzania, brudna nawierzchnia itd.), wiec trase 400km bedziesz jechal 8h (w tym co najmniej jedno tankowanie). To juz duzo, a tanie, stare motocykle dla poczatkujacych nie sa specjalnie wygodne. CO nie oznacza, ze wszystykie nowe sa ;)
Z Twoim wzrostem do Virago musisz sie przymierzyc - o ile pamietam mozna zalozyc przedluzenie podnozkow, to podobno pomaga. Moj brat ma 183cm i mowi, ze dla niego Virago byloby za male, ale on ma ponad 100kg wagi, wiec to troche zmienia.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez Łyszka_green » 16/3/2014, 15:59

Jezdzisz sam, czy z plecaczkiem?
Mam zamiar jeździć solo.

Masz mozliwosci i chec dlubania przy moto?
Mam bardzo dobre warunki, i myślę, że ewentualne usterki będę robił indywidualnie.

Bedziesz je chial przerabiac?
Nie, po co przerabiać motocykl, który fabrycznie wygląda ładnie i jest odpowiedni technicznie :)

Zalezy Ci na spalaniu?
Czym mniejsze, tym lepsze - wiadomo, ale motocykle same w sobie nie spalają potwornie dużo.

Badziej kreci Cie v_max, czy wygoda?
Tutaj oba te motocykle się kłócą troszkę. I to i to dobrze mieć pod sobą ;)

Przez ile sezonow chcesz uzywac tego moto?
Myślę, że 2 lata i nowy sprzęt.

Ile wazysz?
72, ale robię masę! :D

Oczywiście taką jazdę miałem na myśli, jak mówisz. Wioski i takie tam, bardziej kręci mnie oglądanie krajobrazów, poznawanie miejsc, niż jazda ciągle prosto.
I like a smoke.
Łyszka_green
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 16/3/2014, 11:48
Lokalizacja: Lublin

Postprzez madcap » 17/3/2014, 20:23

1. obydwa to małe sprzęty. różne kierunki. jedno coś co ma być armaturą, drugie projektowane jako UJM. ale to akurat wiesz.
2. obydwa nie grzeszą dynamiką i hamulcami.
3. jeśli wskazaniem ma być uniwersalność oraz porównanie dynamiki spośród tych 2 to lepszą dynamike i hamulce ma GS.
4. obydwa nie mają wystarczająco komfortu na jednorazowe trasy 400 - 600 km, ale jak ktoś chce to i na kurze będzie mu w miarę wygodnie.
5. jeśli rozpatrywać codzienną poręczność to GS będzie dużo bardziej poręczny.
6. nastawiłeś się na te 2 konkretne typy, to przymierz się do jednego i do drugiego i sam wybierz.
7. sugeruję by jednak się otworzyć na inne propozycje. w zaplanowanym budżecie można znaleźć też inne - lepsze i młodsze konstrukcje, które też będą nadawały się na 1. moto.
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez jasnoksieznik » 17/3/2014, 21:10

Pisal, ze tylko te dwa modele wchodza w rachube, wiec nic o ER-5 nie pisalem ;)
Chociaz po 300km na ER-5 juz lapki troche beda swiezbic od drgan.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez Łyszka_green » 17/3/2014, 21:10

Chcę kupić motocykl gotowy do zarejestrowania na kategorię A2.

@UP: Wcześniej nawet nie znalazłem ER-5.
I like a smoke.
Łyszka_green
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 16/3/2014, 11:48
Lokalizacja: Lublin

Postprzez gumis » 17/3/2014, 22:10

Słabo szukałeś.
SV 650N...bo golasy som najfffajniejsze! | | https://www.youtube.com/channel/UCDq_gh ... aEDrqGNkDg
Avatar użytkownika
gumis
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2866
Dołączył(a): 10/9/2006, 13:08
Lokalizacja: Ruda Śląska/Chorzów

Postprzez leff » 17/3/2014, 22:13

no to powodzenia w szukaniu gotowca na A2, nawet niektore GS maja wpisane w dowod 35 kW z malym okladem .........
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4443
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez Łyszka_green » 18/3/2014, 07:08

Każdy z was zbacza z tematu, zatem proponuję go zamknąć, bo jak się nic nie dowiedziałem, tak się nadal nic nie dowiem.
I like a smoke.
Łyszka_green
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 16/3/2014, 11:48
Lokalizacja: Lublin

Postprzez SkoQ » 18/3/2014, 07:40

Ja chyba tradycyjnie i nikogo nie zaskoczę. Bierz GS'a motocykl wygodny poręczny, dziewczyna nie będzie na ciebie wieczorem obrażona po małej trasie i nie powie, że ją tyłek boli ;) A to akurat bardzo znaczący czynnik (uwierz na słowo ;/)
Naprawy robi się w garażu, to typowy motocykl użytkowy, mało pali mało kosztuje, choć mniej koni niż ER-5 na przykład to są one jakby żwawsze, hamulce + zawieszenie też są na wyższym poziomie. Kanapami się nie interesuję, jeździłem czymś tego typu może ze dwa razy i to kompletnie nie moja działka, w ciasnych korkach, przy małych prędkościach nie liczył bym na poręczność czegoś takiego. To bardziej motocykl na przejażdżkę w niedzielę w słoneczku, niż moto które ma dostawać po garach, przeciskać przez korki i ogólnie służyć do ulicznej walki :D Chcesz wojownika, bierz GS'a ;)
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez jasnoksieznik » 18/3/2014, 10:34

@Łyszka_green zanim strzelisz focha: http://rtfm.killfile.pl

Jesli nie slyszales o ER-5, to faktycznie nie odrobiles pracy domowej, np. nie zanalazles tego artykulu:
http://www.scigacz.pl/Pierwszy,motocykl ... 13809.html

ER-5 sugeruje, bo tam, gdzie ma najwieksze slabosci (zawias tyl + hamulce) nie bedziesz moto szczegolnie wysilal. Daj nam szanse i wyraz sie dlaczego i ktore moto tak, a ktore nie, bo skad my mamy wiedziec, co Ci sie podoba, a co nie?
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez Łyszka_green » 19/3/2014, 08:05

Dałem te dwa modele do porównania. Osobiście bardzo podobają mi się i choppery i turystyki, i ciężko mi się zdecydować na ten konkretny. Spotykam się z masą pozytywnych opinii na temat GS500, i to niezmiernie mnie do niego przyciąga, poza tym jeszcze większy v-max. Virago jest również ładnym motocyklem, i na pewno wygodniejszym. Kolejnym jego plusem jest silnik V, to sprawia, że motocykl daje wrażenie dużej mocy na każdym biegu. W chwili obecnej głównie rozglądam się za GS'ami, bo to chyba właśnie on zostanie moim faworytem.

btw. Mam porównanie chopperów i turystyków, miałem przyjemność jeździć XJ600 i R1200C.
I like a smoke.
Łyszka_green
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 16/3/2014, 11:48
Lokalizacja: Lublin



Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na gr