Co do wymiany po kupnie Fazerki - nowy użytkownik.
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Co do wymiany po kupnie Fazerki - nowy użytkownik.
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Z góry chciałbym zaznaczyć że jestem nowym użytkownikiem i to mój pierwszy prawdziwy motocykl i proszę o wyrozumiałość. Zakupiłem Yamaszkę Fazer S2 z 2010 roku. Motorek ma przejechane 2900 km, więc można powiedzieć nówka sztuka. Motorkiem jeździł 45 letni poprzednik, i był użytkowany sporadycznie ze względów czasowych. Chciałbym zapytać o kilka kwestii:
1. Kiedy czeka mnie pierwsza wymiana oleju i jaki olej będę musiał zastosować.
2. Brakuje troszkę płynu hamulcowego, czy do motora idzie taki sam płyn Dot4 jak do samochodu? Jaki płyn najlepiej kupić? Może skoro motor ma już 3 lata wypadało by wymienić kompletnie ten płyn?
3. Płyn chłodzący też należy okresowo wymienić co ileś lat?
4. Jaki smar wybrać do smarowania łańcucha? Z czasem przymierzam się do zakupu automatu smarującego marki Scotooiler, czy według was jest to naprawdę dobra rzecz?
Z góry dzięki za pomoc i wyrozumiałość.
1. Kiedy czeka mnie pierwsza wymiana oleju i jaki olej będę musiał zastosować.
2. Brakuje troszkę płynu hamulcowego, czy do motora idzie taki sam płyn Dot4 jak do samochodu? Jaki płyn najlepiej kupić? Może skoro motor ma już 3 lata wypadało by wymienić kompletnie ten płyn?
3. Płyn chłodzący też należy okresowo wymienić co ileś lat?
4. Jaki smar wybrać do smarowania łańcucha? Z czasem przymierzam się do zakupu automatu smarującego marki Scotooiler, czy według was jest to naprawdę dobra rzecz?
Z góry dzięki za pomoc i wyrozumiałość.
- fador88
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 9/2/2014, 10:33
- Lokalizacja: Kluczbork
1. Olej wymienia się co 12kkm lub 2 lata jeżeli przerwa w urzytkowaniu wynosiła więcej niż pół roku to się wymienia olej. Większość wymienia zawsze przed sezonem olej.
2. PÅ‚yn hamulcowy taki jak samochodowy Dot 4 masz napisane na pokrywce zbiorniczka. wymiana co dwa lata.
3. Płyn chłodzący zależnie od typu 2-5 lat lub gdy ktoś dolał jakiś dziwnych płynów i nie wygląda on normalnie. Polecam prestone zamarzanie -37 wrzenie 127 *C
4. Smar jaki chcesz tylko typowo do łańcucha smaruje się przeważnie co 300-400km i po każdym myciu jazdach w deszczu. Smarowniczki są dobre jeżeli robisz długie trasy bo nie musisz brać smaru do plecaka choć czasem trzeba wziąć za to olej.
2. PÅ‚yn hamulcowy taki jak samochodowy Dot 4 masz napisane na pokrywce zbiorniczka. wymiana co dwa lata.
3. Płyn chłodzący zależnie od typu 2-5 lat lub gdy ktoś dolał jakiś dziwnych płynów i nie wygląda on normalnie. Polecam prestone zamarzanie -37 wrzenie 127 *C
4. Smar jaki chcesz tylko typowo do łańcucha smaruje się przeważnie co 300-400km i po każdym myciu jazdach w deszczu. Smarowniczki są dobre jeżeli robisz długie trasy bo nie musisz brać smaru do plecaka choć czasem trzeba wziąć za to olej.
-
mati22252 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 805
- Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
- Lokalizacja: Żagań/ Poznań
olej powinien juz byc tez zmieniony przy docieraniu. Sciagnij serwisowke do tego motocykla to bedziesz wiedzial , olej wymienuiaj co 6 tys lub co sezon. Jesli nie masz plynu ham. to wymieniaj to kosztuje GROSZE tak samo plyn chlodniczy Plyn hamuklcowy CONAJMNIEJ co 2 lata bo jest higroskopijny. Chlodniczy tez bym od razu wymienial bo to zerowy koszt a moto jest bynajminej zadbane. Do smarowania lancucha kup S100 najlepszy smar. Scootoiler to dobra rzecz zaoszczedzisz na czasie i na smarach.
- relakzstyle
- Świeżak
- Posty: 118
- Dołączył(a): 24/5/2011, 16:07
- Lokalizacja: Puck
zmieniajcie sobie nawet co 100 km jesli bedziecie sie lepiej czuc
Na Twoim miejscu:
1)olej po 5k km , pozniej co 10k km
2) hamulcowy wymień,
3)chłodzącego nie widzę sensu, właściwości swoich nie stracił,
4) smarowniczka super sprawa
Na Twoim miejscu:
1)olej po 5k km , pozniej co 10k km
2) hamulcowy wymień,
3)chłodzącego nie widzę sensu, właściwości swoich nie stracił,
4) smarowniczka super sprawa
- stareRadio
- Świeżak
- Posty: 443
- Dołączył(a): 25/8/2011, 11:57
- Lokalizacja: Dębica
Dzięki wielkie za odpowiedzi, wymienię raczej napewno wszystkie płyny, nie są to aż tak ogromne koszty.
Mam jeszcze do was 2 pytania, przeszukiwałem fora ale konkretnej odpowiedzi nie znalazłem:
1. Moto jest minimalnie dla mnie za wysoki, pięta nie stoi zupełnie na ziemi. Jedni piszą że w Fazer S2 da sięobniżyć na amortyzatorach trochę zawieszenie a inni że tylko poprzez dodanie tych płaskowników z dziurami. Może mi ktoś wytłumaczyć jak to jest dokładnie i czy po zmianie jeśli tylko można tymi płaskowanikami czy moto nie będzie wyglądało dziwnie jeśli tylko tył będzie obniżony?
2. Może kiedyś pokusze się o przeróbkę na wersję bez owiewki jeśli mi sie znudzi teraźniejsza wersja. Co dokładnie oprócz lampy z przodu musze wymienić?
Mam jeszcze do was 2 pytania, przeszukiwałem fora ale konkretnej odpowiedzi nie znalazłem:
1. Moto jest minimalnie dla mnie za wysoki, pięta nie stoi zupełnie na ziemi. Jedni piszą że w Fazer S2 da sięobniżyć na amortyzatorach trochę zawieszenie a inni że tylko poprzez dodanie tych płaskowników z dziurami. Może mi ktoś wytłumaczyć jak to jest dokładnie i czy po zmianie jeśli tylko można tymi płaskowanikami czy moto nie będzie wyglądało dziwnie jeśli tylko tył będzie obniżony?
2. Może kiedyś pokusze się o przeróbkę na wersję bez owiewki jeśli mi sie znudzi teraźniejsza wersja. Co dokładnie oprócz lampy z przodu musze wymienić?
- fador88
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 9/2/2014, 10:33
- Lokalizacja: Kluczbork
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości