Zobacz wątek - Paliwo z zimy.
NAS Analytics TAG

Paliwo z zimy.

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Paliwo z zimy.

Postprzez cioracz » 1/3/2014, 07:17

Witam. Jeśli na zime do moto lałem paliwo pod korek to czy trzeba je wymieniać czy nie. Bo zawsze to robiłem, a teraz jakoś zaczęło mnie to zastanawić czy warto :) . Z góry dzięki za odpowiedzi :)
Avatar użytkownika
cioracz
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2129
Dołączył(a): 2/1/2014, 20:15
Lokalizacja: Opatów/Kielce


Postprzez jackal_pl » 1/3/2014, 08:10

Formalnie powinno się to robić, natomiast ja osobiście tego nie robię - skoro moto odpala i jeździ normalnie, nie ma przerw w ciągu, to po co?
jackal_pl
Świeżak
 
Posty: 299
Dołączył(a): 9/3/2009, 19:55
Lokalizacja: Okolice Gliwic


Postprzez freestyle431 » 1/3/2014, 08:12

Szkoda tych kilkunastu litrów paliwa! Nic się mu nie stało i nie stanie - śmiało możesz wyjeździć cały bak.
freestyle431
Świeżak
 
Posty: 158
Dołączył(a): 13/6/2012, 13:32
Lokalizacja: Kęty

Postprzez Madnes » 1/3/2014, 08:18

Osobiście spalam zimowe do 0 i dopiero leje świeże paliwko
Avatar użytkownika
Madnes
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 31/1/2014, 18:08
Lokalizacja: Lublin

Postprzez malomi » 1/3/2014, 12:45

Panowie, co to była za zima w tym roku odstawiłem moto na koniec października a w lutym już latałem, co może stać się z paliwem przez 3m ? Nic odpalaj moto i lataj szkoda wachy ;]
CBR f4i sport
Avatar użytkownika
malomi
Bywalec
 
Posty: 829
Dołączył(a): 5/7/2013, 11:47

Postprzez henio12323 » 1/3/2014, 14:36

zalezy jakies jaki bak :P są baki gdzie jest odpowietrzenie w obie strony i takie paliwo wyparuje po czesci i nie bedzie tak dobre jak swieże, ja tam sie nie znam na aspektach technicznych i jakie procesy zachodza ale czuje że maszyna pracuje beznadziejnie na starym zwietrzałym paliwie no i pali duzo więcej, jak mam duzo takiego paliwa zawsze staram sie mieszać, pół baku tego, pół dolewki swieżego i jest duzo lepiej
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez malomi » 1/3/2014, 14:52

Tu przyznam rację ale tylko po części bo chyba nie mówisz o paliwie które jest w baku 2 czy 3 miesiące...
CBR f4i sport
Avatar użytkownika
malomi
Bywalec
 
Posty: 829
Dołączył(a): 5/7/2013, 11:47

Postprzez cioracz » 1/3/2014, 15:30

Niestety sezon skończyłem na początku września i dopiero teraz zaczynam, znaczy jeszcze nie zacząłem bo nie mogę sobie dać rady z usterkami których po zimie jest więcej niż przed nią. Paliwo i tak wymieniłem ale dzięki za odpowiedzi. :)
Simson s51 jest, Jawa 350 typ.632 jest
Avatar użytkownika
cioracz
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2129
Dołączył(a): 2/1/2014, 20:15
Lokalizacja: Opatów/Kielce

Postprzez R6_Rider » 1/3/2014, 17:01

Wlej to paliwo do auta i z głowy. Ja zostawiłem na zimę z 3-3,5l (rezerwa się zapaliła). Teraz dolałem 98 i nie ma żadnego problemu. ;)
R6_Rider
Świeżak
 
Posty: 107
Dołączył(a): 10/6/2013, 16:49
Lokalizacja: WWA

Postprzez suhy-19 » 1/3/2014, 17:28

moje moto stało niecałe 3 tygodnie także nie widzę problemu :D
aprilia RSV4
Avatar użytkownika
suhy-19
Moderator
 
Posty: 2660
Dołączył(a): 18/12/2012, 13:35
Lokalizacja: DLW

Postprzez SkoQ » 1/3/2014, 17:41

w paliwie robią się takie ,,warstwy" nic nie paruje, jeśli mówimy o normalnym zbiorniku. Ja trochę bujam motocyklem po zimie, żeby się zmieszało paliwo. idiotycznie to wyglada ale ja uwazam że tak się powinno robić :D
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez melvin » 1/3/2014, 20:31

ja tam nigdy nie miałem z tym problemu, i tak zawsze pierwsze wyjazdy są po preclowemu bo z reguły warunki nie pozwalają poszaleć więc nawet jeśli moto jest słabsze to nie odczuwam. Wypalam tak jak normalnie, aż zapali się rezerwa i tankuję kolejne. Nie dorabiam do tego filozofii, gdyby moto stało z rok czasu to pewnie bym je zlał do bańki i wypalił w kosiarce a tak po prostu nie widzę problemu tam gdzie go nie ma.
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez jasnoksieznik » 1/3/2014, 22:15

Jesli nie jedziesz na 95tce z podwyzszona iloscia etanolu (10%) oraz jesli moto nie jest wyjatkowo wyczynowe, to nie bedzie problemu.

tzw. Eurosuper E10 ma to do siebie, ze z czasem wchlania wode z otoczenia, a na wodzie, to nawet ruski czolg nie pojedzie.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez melvin » 1/3/2014, 22:23

jaka musi być wilgotność w garażu żeby paliwo (zbiornik zalany pod korek)przez odpowietrznik zassało taką ilość powietrza żeby motocykl nie odpalił/nie pojechał/słabo jechał? bo coś mi się tu nie klei, ok paliwo na etanolu, dużo etanolu, etanol pochłania wode, woda jest w powietrzu. Wszystko się zgadza, tylko jest właśnie ten jeden szczegół, odpowietrznik który jest jedynym elementem łączącym paliwo w baku z powietrzem w garażu, jaką przepustowość musiałby mieć żeby paliwo pochłonęło na tyle wody że zmniejszą się jego właściwości?


Napisałem że sam zjeździłbym stare paliwo w kosiarce, ale tylko dla czystej świadomości że jest ono świeże a nie sezonowane (pisałem o dłuższym okresie czasu niż 3miesiące zimy) do kosiarki paliwo i tak muszę kupić i to w sporych ilościach więc nie robi mi różnicy czy wleję do niej "stare" z moto czy nowe, a w moto wiadomo że wszystko jest delikatniejsze więc dla czystego sumienia zalałbym nową wachę.
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez mirekm71 » 3/3/2014, 22:08

Paliwo nie nadaje sie do uzytku. Moge podac adres na PW gdzie odeslesz paliwo w celu utylizacji. Tylko go nie chrzcij ;-)
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez Cracku » 3/3/2014, 22:18

Ja natomiast słyszałem, że w 4t spoko, jeszcze można jeździć, lecz w 2t nie zaleca się ponieważ 2t jest czułe na punkcie starego paliwa to prawda?
Cracku
Świeżak
 
Posty: 91
Dołączył(a): 22/6/2013, 16:08
Lokalizacja: Świdnica

Postprzez mirekm71 » 3/3/2014, 22:37

Paliwo sie nie starzeje. Olej 2t sie starzeje. Ja na to nie zwracam uwagi, moje sprzety maja olej po pol roku i dluzej ale jesli ktos jezdzi wyczynem i ostro kreci to lepiej na to uwazac.

Edit
Mieszanke tez zutylizuje :-)
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez Kaai » 5/3/2014, 23:44

po takim okresie z paliwem nic nie będzie,
swoją drogą, jakim cudem, mówiłeś że po zimie masz więcej usterek niż przed? jakim cudem?

jak odstawiasz moto w stanie jeżdżącym i 100% sprawnym na ziomowanie, za 4miechy wrzucasz tylko aku, i powinno palić od strzała. przynajmniej ja tak mam, a chyba każdy powinien tak mieć.
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4223
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez Moto-Center » 6/3/2014, 16:38

Ja miałem kiedyś podobnie,ale jak zatankowałem to szkoda było mi wylewać,poza tym na każdym forum pisza że nie ma takiej potrzeby. Jeżeli odpala to wszystko jest w porządku.
Moto-Center
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 6/3/2014, 16:28

Postprzez therminator » 10/3/2014, 22:16

Jak paliwo było tankowane na sieciowej stacji to powinno trzymać parametry i mieć właściwy skład. Jak było tankowane na stacji krzak - to zawsze ruletka.
W pierwszym przypadku nie przejmowałbym się i wypalał stare, np. do połowy zbiornika i zalał świeżym.
W drugim przypadku to zależy od moto, Jak kogoś stać na moto to i nie powinien żałować tych groszy na paliwo z sieciowych stacji.
Do tego dochodzi jeszcze kryterium napełnienia zbiornika.
Przy jego maksymalnym napełnieniu jest mała powierzchnia lustra, przez co jest mniejsza powierzchnia absorbcji bezpośrednio do paliwa. Druga sprawa to większa objętość paliwa, w której może się rozpuścić potencjalna wilgoć.
Przy pełnym zbiorniku nie ma za dużo miejsca na ściankach zbiornika na skroplenie się wilgoci z pary wodnej w powietrzu w zbiorniku (przy zmianach temperatury), jak i mała objętość powietrza w zbiorniku nie pozwala na dużą ilość pary wodnej.
Na powyższe zmiany temp. bardziej są narażone moto zimowane na powietrzu niż te w garażu.

Pozdrawiam
Suzuki GSX 1200 Inazuma
http://inazuma.m4i.pl (otwórz link)
therminator
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 8/2/2013, 17:42
Lokalizacja: Trójmiasto

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na gr