Zobacz wątek - Który wybrać - ER 6N czy FZ 06 - walory użytkowe
NAS Analytics TAG

Który wybrać - ER 6N czy FZ 06 - walory użytkowe

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Który wybrać - ER 6N czy FZ 06 - walory użytkowe

Postprzez boombeel » 28/2/2014, 02:36

Witam.

Mam dosyć poważny dylemat, ponieważ chciałem zakupić motocykl a żaden z moich znajomych nie posiada modeli którymi jestem zainteresowany. W związku z tym mam ogromną prośbę do użytkowników (tylko i wyłącznie byłych lub obecnych) wskazanych modeli o rozjaśnienie mi trochę tematu i w miarę możliwości odpowiedź na nurtujące mnie pytania.

Na początek chciałbym dopełnić formalności i wstawić odpowiedzi na zestaw pytań z "przyklejonego"

- Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie),
W dużym skrócie - km nigdy nie liczyłem nie spisywałem i nie sumowałem więc ciężko powiedzieć ile ich w sumie było tym bardziej, że mimo wszytko nie zawsze są wymiernym wyznacznikiem. Przed dosyć długą przerwą w przygodzie z dwoma kołami (poza rowerem) wypełniałem standard z moich młodzieńczych lat czyli WSK, JAWA 350,MZ ETZ 150. Potem jakieś 50cc w różnych odmianach.
- Wiek, waga, wzrost,
30 lat 86 kg 180 cm
- Do jakich celów chcesz używać motocykla
jazda na co dzień - do pracy,po mieście, czasem weekend z kumplami dla przyjemności, turystyka ale raczej nie daleka i bardziej sporadycznie, jazda codzienna samotna natomiast turystycznie może zdarzać się z pasażerem
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
Nie narzucam sobie norm i limitów. Wyjdzie w praniu ile ich będzie.
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
Powiedzmy + - 10 000, natomiast kwestia ubrań to osobny budżet.
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
Taki jaki będzie potrzebny i stąd też ten wątek - i nurtujące mnie pytania
- Jakie motocykle Ci się podobają - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
Jaki mi się podobają ? - W zasadzie wszystkie, ale jeżeli muszę wskazać te które najbardziej to sportowe i Naked Bike.
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
Kawasaki ER 6n oraz Yamaha FZ 06


Informację które bardzo ułatwiłyby mi wybór to:

1. Jak spisują się te motocykle w codziennym użytkowaniu przy zastosowaniach wskazanych wyżej.
2. Jakie są ich wady najbardziej odczuwalne w czasie codziennego użytkowania
3. Jakie są ich zalety które umilają pokonywanie kolejnych kilometrów.
4. Jak wygląda kwestia awaryjności tych modeli
5. Jakie zapotrzebowanie na paliwo średnio mają te motocykle (powiedzmy przy jeździe 60-80km)
6. Na co szczególnie w tych modelach należy zwrócić uwagę przy przeglądzie przed zakupem.
7. Jak wygląda kwestia wygody przy pokonywaniu dłuższych odległości (przybliżony czas/odległość które męczą)
8. Czy jazda z pasażerem jest uciążliwa dla kierowcy i samego pasażera.


Z tego miejsca pragnę gorąco prosić raz jeszcze o to aby wypowiadały się tylko i wyłącznie te osoby które posiadały bądź posiadają któryś ze wskazanych modeli.

:!: Bardzo proszę również o to aby nie umieszczać odpowiedzi które najczęściej zaśmiecają wątki tzn. porad w stylu "nie masz doświadczenia na FZ 06 bierz ER 6n", sugerowaniu "wspinania" się po pojemnościach i mocy, odpowiedzi w stylu - czytałem, kumpel ma i chwali. Selekcja naturalna zrobi swoje, jak pytasz o spalanie to cię nie stać itp. są to informacje całkowicie bezwartościowe (dla mnie jak i penie dla wielu którzy takich informacji poszukują).
Zależy mi tylko i wyłącznie na poznaniu walorów użytkowych wskazanych motocykli po to aby wybór którego dokonuję na kilka lat, był tym właściwym.


Za okazaną pomoc i przekazane informację będę ogromnie wdzięczny.

Pozdrawiam.
boombeel
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 26/2/2014, 18:25


Postprzez leff » 28/2/2014, 07:46

R4 vs R2

jak dla mnie minusem kamertona, przy jezdzie z pasazerem, sa wydechy pod zadupkiem, grzeja tylek

FZ6 moze byc troche mniej elastyczne ale po wkreceniu wyzej bedzie zwawsze, ER6 bedzie oszczedniejsze i jak dla mnie jest ladniejsze

koszty eksploatacji troche na + dla kawy (mniej garow)

generalnie musisz sie przejechac i sam wybrac, ktory Ci bardziej pasuje poza tym bierz ten, ktory trafisz w lepszym stanie bedziesz zadowolony i z jednego i z drugiego
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4443
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX


Postprzez Karol20 » 28/2/2014, 12:41

Czyli jednak umiesz napisac zgodnie ze wzorem. A prywatne wiadomsci do mnie sobie odpusc bo tym udowadniasz tylko ze nie masz tych 30 lat tylko tak pewnie ze 4.

Jazda na wska'ch i tego typu sprzetach nie za bardzo nic wspolnego z nowymi motocyklami.


Jak zachowujesz sie tak samo na drodze jak tutaj na forum to ani er6 ani fz6 tylko max jakas 250 bo inaczej mozesz zrobic komus krzywde.
Suzuki SV650s k7
Karol20
Bywalec
 
Posty: 595
Dołączył(a): 11/7/2012, 19:16

Postprzez boombeel » 28/2/2014, 16:53

Tak, jak widać umiem. Jeżeli właśnie to było potrzebne do oceny walorów użytkowych ? Ale to nieistotne - mój błąd - jest wymóg to trzeba go spełnić. Nie wstydzę się i nie mam problemów z przyznaniem się do błędu.

Natomiast co do prywatnej wiadomości zaznaczyłem, że piszę ją dlatego, ponieważ odpowiedzi na Twój wpis, na forum ze względu na zamknięty temat nie byłem w stanie udzielić (rozumiem, że może to być trudne to ogarnięcia, ale jak się chce to można).

Co do stwierdzania "Jazda na wska'ch i tego typu sprzetach nie za bardzo nic wspolnego z nowymi motocyklami" to nigdy nie twierdziłem, że tak jest, więc nie rozumiem w jakim celu te wywody. Po raz kolejny podkreślę, że nie potrzebuję oceny swoich umiejętności i doświadczenia na motocyklach przez osoby trzecie bo sam doskonale zdaję sobie sprawę, że te muszę po prostu zdobyć - nikt nie rodzi się mistrzem MotoGP - co nie znaczy, że musi się bawić w przeskakiwanie pojemności, użeraniem się ze zmianą motocykla co sezon, ponoszeniem kosztów z tym związanych i zaliczaniem umiłowanej przez (prawie)wszystkich CB500 (nie mam nic do motocykla a tylko do osób usilnie go wciskają komuś kto tego nie chce). Oczywiście wszystko w granicach rozsądku ale nic na siłę...

Jeżeli kiedyś się zdarzy tak, że się poznamy (chociaż nie zależy mi na tym specjalnie) wtedy nie będę miał nic przeciw abyś oceniał jaki jestem, jak się zachowuję czy to na drodze czy w życiu i co jest dla mnie a co nie.
Jeżeli odpowiadasz niezgodnie z tematem i prośbą to nie miej pretensji o ewentualne zwrócenie uwagi czy krytykę.
Na chwilę obecną proszę jednak o zabieranie głosu jeżeli będziesz miał do powiedzenia coś na temat. Od początku zależało mi na tym, aby właśnie takimi bezwartościowymi postami jak powyżej nie zaśmiecać wątku. Niestety jak widać nie można tego uniknąć mimo usilnych próśb.

Pozdrawiam.

@leff

Czy orientujesz się czy te wydechy są bardzo uciążliwe i czy można to zdzierżyć bo wykonując jazdę testową będzie mi ciężko to zweryfikować (?)
Zależy mi na elastyczności motocykla raczej przy spokojnych prędkościach i raczej dolnym zakresie obrotów (zazwyczaj poruszam się w sposób zgodny z przepisami - poza tym to ma być przyjemność nie wyścigi) - czy w FZ elastyczność jest bardzo na niekorzyść w stosunku do ER ?
Jazda testowa oczywiście dużo powie tylko jestem umówiony na oględziny jednego i drugiego w przyszłym tygodniu a że mam do przejechania spory kawałek chcę uzbierać jak najwięcej informacji bo jeżeli ER (oglądam jako 1) będzie pasował przed obejrzeniem drugiego i będzie w dobrym stanie to nie będę jeździł tam i z powrotem ;)

Dziękuję za informację.

Proszę o zaprzestanie wycieczek osobistych, tyczy się to obu panów. // Boshi
boombeel
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 26/2/2014, 18:25

Postprzez leff » 1/3/2014, 01:20

IMO w elastycznosci bedzie wyczuwalna roznica, FZ6 to moto lubiace obroty, jesli chodzi o wydechy to raczej pasazer bedzie mial podgrzewane d00psko, pewnie da sie to zniesc bez problemu tylko po co?
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4443
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez boombeel » 1/3/2014, 01:32

Niby drobna rzecz ale pochylając się nad tym to rzeczywiście może być problematyczne i niekomfortowe.
boombeel
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 26/2/2014, 18:25

Postprzez Huntter » 1/3/2014, 11:39

Siema,

ja w czwartek kupiłem Kawę er6n z ABS (link do zdj poniżej). Oglądałem go z bardzo oblatanym w temacie mechanikiem. Godzinę - punkt po punkcie - odhaczał swoją check-listę. Ale dzięki temu mam pewność, że nie kupiłem padaki.

Moje wcześniejsze doświadczenie było tylko z eLki. Prawko na A robiłem jakieś 3-4 lata temu. Więc zupełnie początkujący ze mnie kierowca motocykla.
W czwartkowy i wczorajszy wieczór odbyłem dwie, krótkie przejażdżki. Jestem zaskoczony kulturą pracy silnika i równomiernym przyśpieszeniem. Bardzo wygodna jest również pozycja za kierownicą i sam motocykl wydaje się lekki.
Mam nadzieję, że był to dobry zakup na pierwsze moto, ale coś więcej będę mógł Tobie powiedzieć za parę tys km. Sądzę, że najlepiej będzie jak przejedziesz się na obu sprzętach. Ale myślę, że rozsądniej będzie wziąć Kawę. Najwyżej za rok, dwa sprzedasz. Nie ma co za bardzo przywiązywać się do moto. Sam chcę - jak nabiorę dobrych nawyków na moto - go zamienić na coś bardziej energicznego.

http://zapodaj.net/37ec1a20f1ffb.jpg.html (otwórz link)
Avatar użytkownika
Huntter
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 22/1/2014, 22:03

Postprzez boombeel » 13/3/2014, 17:59

Piękny motocykl. Mogę zapytać jak się spisuje po tym czasie i jeżeli to nie problem to na ile wycenił go właściciel (tak dla mnie jaka jest cena dobrego egzemplarza)
Ja niestety poszukuję dalej bo FZ okazał się trochę bardziej poturbowany niż stan o jakim mówił właściciel natomiast ER znalazł klienta przed moim przybyciem. Niestety widzę, że nie pojawiają się nowe informacje.

Jeżeli uda mi się kupić motocykl w najbliższym czasie to sam postaram się założyć wątek w którym zamieszczę takie informacje i będę je sukcesywnie odświeżał bo po ilości wyświetleń widzę, że jest zapotrzebowanie na taką wiedzę natomiast informacji brak.

Huntter może jak znajdziesz chwilę to też wrzucisz coś o swoim sprzęcie.
boombeel
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 26/2/2014, 18:25

Postprzez Huntter » 13/3/2014, 21:22

Wrażenia z jazdy bardzo przyjemne. Łatwo się go prowadzi i abs dobrze się spisuje. Dzisiaj zadziałał mi przy hamowaniu gdzie był piasek na asfalcie i raz jak przemykałem pomiędzy toczącymi się w korku pojazdami a kobitka stwierdziła, że poszuka czegoś w torebce na fotelu pasażera i mimowolnie lekko zmieniła pas - zajechała środkową linie po której jechałem. Zbliżałem się może z 20-30 km/h ale przy ostrym naciśnięciu klamki ABS zareagował.

Co do motocykla to zauważyłem irytujące wibracje przy ok 4-5 tys obrotów. Muszę zbadać czego to wina. Powyżej mija. A tak to zbiera się świetnie, jest dość przewidywalny i lekki.
Nie ma co za dużo się rozpisywać, jest to często, gęsto polecany moto na pierwszy sprzęt więc sprawdź sam czy 90% osób ma racje, czy nie.
Nie zastanawiaj się za długo bo pogoda Ci ucieka ;p
Avatar użytkownika
Huntter
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 22/1/2014, 22:03

Postprzez boombeel » 14/3/2014, 12:16

pogoda ucieka i to boli ale wole zacząć 2 -3 tyg później niż płakać przez kolejne miesiące ;) Zaciekawiła mnie sprawa tych drgań... czy występowały w czasie jazdy próbnej czy dopiero teraz zauważyłeś. Jestem ciekaw czy to jakiś mankament tego modelu czy to coś z konkretnymi egzemplarzami...
boombeel
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 26/2/2014, 18:25

Postprzez fincher » 14/3/2014, 18:50

Na co dzień mam FZS 600 a FZ6 to jego następca na którym jednak też było mi dane pojeździć.
Fazerek do 7k obrotów łagodny jak baranek - nie nudny/slaby ale łagodny. Powyżej tej granicy mały wariat. Jak dla mnie idealna charakterystyka bo kiedy trzeba jadę do 7k spalając przy tym 4.5-5l/100km a jak się chce przyśpieszyć to silnik żwawo wkręca sie na obroty na każdym biegu. Z wyprzedzaniem jadąc 100km/h na 6 biegu tez nie ma problemu. Nie ejst to wtedy atomowe przyśpieszenie ale do "łyknięcia" puszki wystarczy, a jak trzeba zawsze można zbić bieg.
Po zakrętach prowadzi się jak po sznurku, dobrze chroni od wiatru (mam wyższą szybę MGG) hamulce w moim FZS to 4 tłoczkowe heble - takie same jak w R1 i R6 z tamtych lat. Żyletki. Jednie seryjna kanapa nie rozpieszcza wygodą.
Niska masa - 190kg łatwo nim się manewruje w korkach.
DragStar125>CBR125>FZS600>FZ6n
Avatar użytkownika
fincher
Bywalec
 
Posty: 822
Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45

Postprzez jasnoksieznik » 15/3/2014, 01:04

Huntter napisał(a):Co do motocykla to zauważyłem irytujące wibracje przy ok 4-5 tys obrotów. Muszę zbadać czego to wina.


Potwierdzam - u mnie podczas jazdy testowej bylo to samo. Wyglada na to, ze ten typ tak ma.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez boombeel » 5/4/2014, 00:56

Dziękuję wszystkim którzy udzielili mi odpowiedzi. Po męczących poszukiwaniach i obejrzeniu tony szrotu stałem się szczęśliwym (mam nadzieję ;-) ) posiadaczem Yamahy FZ6S. Pierwsze wrażenia z jazdy są nieziemskie. Motocykl wbrew obawom prowadzi się genialnie. Waga i oddawanie mocy jest świetne (choć mimo wszystko czuje się drzemiącą moc której jak dla mnie jest kosmiczny zapas). Mylę, że wybór był dobry i Fazerek przyniesie mi mnóstwo radości w nadchodzącym sezonie. Pozdrawiam i do zobaczenia na drogach. PS. Jak już obędę się z motocyklem i trochę pojeżdżę to zainteresowanym chętnie udzielę informacji o tym jak spisuje się w codziennej eksploatacji bo wiem, że tak jak mi te informacje mogą się przydać.
boombeel
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 26/2/2014, 18:25



Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości




na gr