Zobacz wątek - Xt660Z Tenere jako pierwszy motor.
NAS Analytics TAG

Xt660Z Tenere jako pierwszy motor.

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Xt660Z Tenere jako pierwszy motor.

Postprzez Łbz » 20/2/2014, 15:27

Witam. Chciałbym poznać waszą opinię na temat Yamaha XT660Z Ténéré jak pierwszego motoru. Jeśli chodzi o mnie to mam 196 cm wzrostu, jestem dosyć chudy ważę około 80 kg a doświadczenie mam minimalne, jedynie tyle co z kursu. Szukam motoru na którym będę mógł jednego dnia przejechać nad morze i wrócić do domu. Spodobała mi się tenera, więc jeśli macie jakieś ciekawsze propozycje to z chęcią wysłucham : )
Łbz
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 20/2/2014, 15:16


Postprzez miki1406 » 20/2/2014, 15:58

Motocykl do twoich gabarytów bardzo dobrze dobrany... Ale ciężki... Jako osoba "świeża" w motocyklach możesz zaliczać gleby, małe, czy duże, trzeba pamiętać, że taka maszynka może położyć się na nogę i popsuć ją, a co gorsze popsuć sezon...

Wybrałbym na początek coś mniejszego - enduro klasy 250-350 np. Suzuki DR 350
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice


Postprzez jasnoksieznik » 20/2/2014, 16:13

Kwestia budzetu - moze byc maly Versys, F650 GS, albo i F700 GS
Na pierwszym siedzialem chwile i byl duzy/wygodny, na tym ostatnim robilem pierwsze kilometry w mojej karierze i bylo na tyle fajnie, ze kupilem F800R.

O ile pamietam, to Versys ma ten sam silnik, co ER-6, wiec daje rade, ale zadka nie urywa.
BMW aktualne F650-800 maja wszystkie ten sam silnik, wczesniej w F650 byl singiel.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez Łbz » 20/2/2014, 16:35

Ja chciałbym zrobić minimalnie 120 km trasy. Z tego co wiem to podczas dłuższej jazdy na DR 350 boli głowa bo tłumik dosyć słabo tłumi. A znacie może jakiegoś turystyka/enduro który jest dosyć łatwy do okiełznania a mimo wszystko komfortowy? Budżet dosyć wysoki około 30 tyś.
Łbz
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 20/2/2014, 15:16

Postprzez jasnoksieznik » 20/2/2014, 21:07

Wszystkie powyzsze nie sa trudne. Na F800R dalem rade zrobic 1000km w jeden dzien i dalo rade, chociaz nie polecam az tak dlugich tras.

Jeszcze czytalem, ze istnieje Honda Transalp, ale nie znam tego moto.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez GhastRider90 » 20/2/2014, 22:13

Transalp 650 700 gs 650, 700 xtz 750 super tenere, xrv 750 africa twin, dr 650 800 big.
Suzuki Bandit 600S 2001r still rolling...
Avatar użytkownika
GhastRider90
Świeżak
 
Posty: 271
Dołączył(a): 23/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Czarnoziem:)

Postprzez skidmarks » 21/2/2014, 09:51

Łbz napisał(a):Ja chciałbym zrobić minimalnie 120 km trasy. Z tego co wiem to podczas dłuższej jazdy na DR 350 boli głowa bo tłumik dosyć słabo tłumi. A znacie może jakiegoś turystyka/enduro który jest dosyć łatwy do okiełznania a mimo wszystko komfortowy? Budżet dosyć wysoki około 30 tyś.


Tenere jest łatwa do ogarniecia. Moja kuzynka jexdzi Transalpem a ma ze 160cm wzrostu. To jest jej pierwszy motocykl.
Jak zapłacisz 30tys za motocykl to zrobisz wszystko aby go nie przewrócić czyli bedziesz uważał. Silnik reaguje miekko, reszta to wprawa, jak zabraknie równowagi na parkingu to podeprzesz się szurając nogami. Uwierz nie tylko swieżaków widzę jak ryją czubkiem buta w ciasnych parkingach na 180 konnych ścigach :)
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1402
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski

Postprzez jasnoksieznik » 21/2/2014, 10:15

skidmarks napisał(a): jak zabraknie równowagi na parkingu to podeprzesz się szurając nogami. Uwierz nie tylko swieżaków widzę jak ryją czubkiem buta w ciasnych parkingach na 180 konnych ścigach :)

A to mozna inaczej? :D

Nie sadze, zeby duzy chlop mial problem z utrzymaniem, czy balansowaniem moto <250kg.
Jesli przeszkadza Ci halas, to poza moto dopasuj jeszcze kask do predkosci, ktorymi bedziesz jezdzil - moze warto Ci* doplacic za cichszy model?

*) Mi np. srednio warto, bo wiekszosc czasu jezdze po miescie. Glosnosc wiatru w miejskich korkach jest raczej pomijalna.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez skidmarks » 21/2/2014, 11:36

Nie wiem o co ci chodzi ze nawiązywałeś do mnie?
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1402
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski

Postprzez Marsjanin » 21/2/2014, 11:52

jasnoksieznik napisał(a):Jesli przeszkadza Ci halas, to poza moto dopasuj jeszcze kask do predkosci, ktorymi bedziesz jezdzil - moze warto Ci* doplacic za cichszy model?

*) Mi np. srednio warto, bo wiekszosc czasu jezdze po miescie. Glosnosc wiatru w miejskich korkach jest raczej pomijalna.


O, i po problemie! ;)

Obrazek
MT-07
Avatar użytkownika
Marsjanin
Bywalec
 
Posty: 797
Dołączył(a): 7/12/2012, 23:48



Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na gr