ER-5 1998r. drgania Shimmy i kilka pytań
Posty: 5
• Strona 1 z 1
ER-5 1998r. drgania Shimmy i kilka pytań
Cześć wszystkim.
Znajomy ma na sprzedaż motocykl, kawa er5 (przejechał na niej 200km, bo nie ma nawet prawa jazdy, a kupił motocykl, bo taki miał impuls, obecnie mu już przeszło.
Ogólnie oglądałem z kolegą go dziś i jest super - lagi nie ciekną, napęd nowy, opony w bardzo dobrym stanie, rok produkcji 2012 (5 i 6 tydzień), kierownica chodzi gładko i równo, motocykl odpalił za 3 razem po 4miesięcznym postoju (od końca października nie był odpalany).
Natomiast podczas jazdy próbnej przy prędkości 50-70 zauważyłem, iż po zwolnieniu kierownicy są drgania Shimmy, które przy zwiększonej prędkości (100-120) prawie nie występują lub nie występują w ogóle.
Szukałem ze znajomym przyczyn i doszliśmy do wniosku, iż albo jest koło przednie źle wyważone - prawdopodobne, bo widać klej po odklejonych ciężarkach, albo wystarczy minimalnie dokręcić kierownicę (choć tu luzów żadnych nie ma), albo grubsza sprawa typu rama.
Motocykl był po szlifie, widać to na prawym deklu silnika (patrząc na przód motocykla) i na szybce są zarysowania. Myślę, że szukanie przeszło 10-letniego motocykla bez takiej przeszłości musi być skazane na niepowodzenie.
Nie mniej jednak chciałem o te drgania zapytać Was, jak sobie ew. z tym poradzić, bo nie powiem - motocykl jest w dobrym stanie, zarówno mechanicznym jak i wizualnym (oprócz ww. otarć i właśnie shimmy).
Znajomy ma na sprzedaż motocykl, kawa er5 (przejechał na niej 200km, bo nie ma nawet prawa jazdy, a kupił motocykl, bo taki miał impuls, obecnie mu już przeszło.
Ogólnie oglądałem z kolegą go dziś i jest super - lagi nie ciekną, napęd nowy, opony w bardzo dobrym stanie, rok produkcji 2012 (5 i 6 tydzień), kierownica chodzi gładko i równo, motocykl odpalił za 3 razem po 4miesięcznym postoju (od końca października nie był odpalany).
Natomiast podczas jazdy próbnej przy prędkości 50-70 zauważyłem, iż po zwolnieniu kierownicy są drgania Shimmy, które przy zwiększonej prędkości (100-120) prawie nie występują lub nie występują w ogóle.
Szukałem ze znajomym przyczyn i doszliśmy do wniosku, iż albo jest koło przednie źle wyważone - prawdopodobne, bo widać klej po odklejonych ciężarkach, albo wystarczy minimalnie dokręcić kierownicę (choć tu luzów żadnych nie ma), albo grubsza sprawa typu rama.
Motocykl był po szlifie, widać to na prawym deklu silnika (patrząc na przód motocykla) i na szybce są zarysowania. Myślę, że szukanie przeszło 10-letniego motocykla bez takiej przeszłości musi być skazane na niepowodzenie.
Nie mniej jednak chciałem o te drgania zapytać Was, jak sobie ew. z tym poradzić, bo nie powiem - motocykl jest w dobrym stanie, zarówno mechanicznym jak i wizualnym (oprócz ww. otarć i właśnie shimmy).
- jackal_pl
- Świeżak
- Posty: 299
- Dołączył(a): 9/3/2009, 19:55
- Lokalizacja: Okolice Gliwic
Zacznij od wyważenia koła i sprawdzenia czy proste, bo to najłatwiejsza i najtańsza diagnoza.
Dalej może to być opona, źle ustawione lagi w półkach, krzywe półki, wypracowany olej w zawieszeniu albo jego nierówny stan, rama i kilka innych rzeczy.
Dalej może to być opona, źle ustawione lagi w półkach, krzywe półki, wypracowany olej w zawieszeniu albo jego nierówny stan, rama i kilka innych rzeczy.
-
Vergon - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 3302
- Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
- Lokalizacja: Warszawa
Strony motocykla określa się siedząc na nim!!!
co do drgań kierownicy to: łożyska, poząbkowana opona (raczej nie bo niby są nowe), albo niewyważona felga. poza tym raczej nic innego.
co do drgań kierownicy to: łożyska, poząbkowana opona (raczej nie bo niby są nowe), albo niewyważona felga. poza tym raczej nic innego.
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU!
-
melvin - PierwszyOkrutny
- Posty: 8393
- Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Cześć
Najprawdopodobniej winą jest koło, więc musisz się udać do kogoś kto się zna na kołach ale motocyklowych. Najlepiej żeby miał wyważarkę dynamiczną. Jeśli to nie koło ( felga albo opona ),to mogą to być łożyska główki ramy.
Najprawdopodobniej winą jest koło, więc musisz się udać do kogoś kto się zna na kołach ale motocyklowych. Najlepiej żeby miał wyważarkę dynamiczną. Jeśli to nie koło ( felga albo opona ),to mogą to być łożyska główki ramy.
-
motopiotr-1998 - Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 13/2/2014, 21:56
- Lokalizacja: Za górami, za lasami.
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości