Zobacz wątek - Problem z cewka, słaba iskra sx 125 2002
NAS Analytics TAG

Problem z cewka, słaba iskra sx 125 2002

Enduro, Cross
_________

Problem z cewka, słaba iskra sx 125 2002

Postprzez lolek_1998 » 6/2/2014, 17:23

Witam, ostatnio mój ktm sx 125 2002. Zgasł i już nie odpalił. Kompresja była słaba więc po wielu próbach, doszedłem do tego aby zobaczyć jak wygląda tłok. Rozkręciłem wszystko wyjąłem tłok i cyl. Nicasil był już przetarty, tłok był w słabym stanie. A więc wysłałem cyl do motortechu dobrali mi tłok i włożyli tuleje. Wczoraj wieczorem złożyłem wszystko, i problem jest ten sam, moto czasem lekko załapuje lecz pracuje ok 5s i gaśnie. Kiedyś miałam tak samo, mechanik cos porobił przy cewce i chodziło. Prosiłbym o manuala do mojego sx ponieważ nigdzie nie moge znaleźć tego rocznika, lub tylko znajduje exc.
Ktm sx 125
lolek_1998
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 14/7/2013, 13:26
Lokalizacja: Częstochowa


Postprzez kris514 » 6/2/2014, 18:50

Jak znajdziesz serwisówkę do exc to ona ma też do sx(na moim chomiku jest). Obejrzyj dokładnie moduł (bo w ktm'ach często się to sypie)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce


Postprzez lolek_1998 » 6/2/2014, 19:47

A jeżeli podepne cewke od cr lub yz będzie smigac?
Ktm sx 125
lolek_1998
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 14/7/2013, 13:26
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez SpeedyGonzales » 6/2/2014, 21:58

lolek_1998 napisał(a):A jeżeli podepne cewke od cr lub yz będzie smigac?

Masz multimetr w domu? Sprawdzisz opór cewki, dzięki temu poznasz czy ma zwarcie wewnętrze, czy uległa spaleniu. Potem będziesz kombinował.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez lolek_1998 » 7/2/2014, 00:33

Mam, mam jak to sprawdzi co do czego przyłożyć?
Ktm sx 125
lolek_1998
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 14/7/2013, 13:26
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez SpeedyGonzales » 8/2/2014, 00:08

Musisz ustawić pokrętło na rezystancję na najwyższy zakres pomiarowy, przyłożyć końcówkę obojętnie plus czy minus do + ładowania cewki, a drugą do wejścia na kabel WN, ale niestety nie znam dokładnych danych dla tej cewki. Jeśli opór jest zbyt mały, to jedno z uzwojeń cewki jest uszkodzone, przerwane. Jeśli jest zbyt duży, to nastąpiło wewnętrze zwarcie. A, podczas sprawdzania nie wolno włączać zapłonu. Kolega sugeruje Ci moduł, sprawdź jego połączenia i obwąchaj go, wiem że to śmiesznie brzmi ale spalenizna może zwiastować uszkodzenie.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez kris514 » 8/2/2014, 08:54

w ktmach modul uszkadza sie po glebie(laga dobija do niego i modul peka), moze byc tak ze przez jalis okres modul dziala dobrze a potem go trafi o to pekniecie(bo przestaje byc hermetyczny)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez lolek_1998 » 9/2/2014, 14:00

Podmieniałem cewkę nic to nie dało, moduł również podmieniałem, bez różnicy. Poczyściłem wszystkie styki... Iskra ładna...
Moto odpala lecz po chwili zaraz gaśnie... Wydaje mi się że ubywa płynu w chłodnicy. Co o tym sądzicie?
Ktm sx 125
lolek_1998
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 14/7/2013, 13:26
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez lolek_1998 » 9/2/2014, 14:19

No chyba ze simeringi na wale do wymiany?
Ktm sx 125
lolek_1998
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 14/7/2013, 13:26
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez kris514 » 9/2/2014, 14:38

Jeśli woda dostawała by się na tłok to by świecę zarzucało wodą/białą mazią(sprawdź czy nie ma tam tego syfu), gaźnik czyściłeś?. Ustawiony tak jak serwisówka karze? wymieniałeś tłok a reszta czyli korba, łożyska na wale, te simeringi wiesz ile mają? Głowicę sprawdzałeś czy prosta? Dokręciłeś ją kluczem dynamometrycznym z odpowiednią siłą?
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez lolek_1998 » 9/2/2014, 16:45

Tak korba była sprawdzana zero luzu (wiseco) na świecy nie ma mazi... głowica sportowa vhm więc chyba prosta... Dokręcana dynamometrem. Gaźnik czyściłem wszystkie dysze przedmuchałem. Ustawiony według serwisówki... Jutro zawiozę moto do seriwisu zobaczymy co jest przyczyną :P
Ktm sx 125
lolek_1998
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 14/7/2013, 13:26
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez kris514 » 9/2/2014, 17:27

a jakieś krople cieczy na świecy jak zgaśnie?
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez lolek_1998 » 9/2/2014, 17:37

Nie no świeca jest normalna, nie zalana. Wygląda to tak jakby nie mógł zassać mięszank.
Ktm sx 125
lolek_1998
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 14/7/2013, 13:26
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez kris514 » 9/2/2014, 18:04

to napisz jak mechanik określi co dolega
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez lolek_1998 » 9/2/2014, 19:33

Spoko napiszę, kolego widzę że latasz na sx 200 ile to ma kucy?
Ktm sx 125
lolek_1998
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 14/7/2013, 13:26
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez kris514 » 9/2/2014, 20:15

A skąd ja mam wiedzieć? skoro dobra 125 ma 40, 250 ma coś koło 55 to 200 będzie miała coś koło 45-50 :D
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na górê