Zobacz wątek - Pierwszy... od podstaw. od poczatku. prawdziwy swiezak.
NAS Analytics TAG

Pierwszy... od podstaw. od poczatku. prawdziwy swiezak.

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Pierwszy... od podstaw. od poczatku. prawdziwy swiezak.

Postprzez Szefurka » 3/1/2014, 13:42

Witam mam pytanie do maniakow doswiadczonych :)

chce zakupic pierwszy motocykl, nie jezdzilem nigdy nie umiem itp itd myslalem o 125 kolega ktora cos tam umie od razu mnie zdisowal i powiedzial ze 500-600 zeby sie nauczyc potrzebuje konkretne rady od podstaw. jak zaczac? jak wybrac? gdzie podszkolic?

waga 75, wzrost 183, wiek 24
przejechane-0km

Do czego: jazda na co dzień po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, np tez STUNT ale to juz bardzo zaawansowane jak dla mnie na poczatek zwykla jazda.

podobaja mi sie sportowe motocykle, kasa zalezy pracuje normalnie moge uzbierac, powiedzmy np: 7000.

np: Yamaha, yzf 125, R6, -> Kawka ZX6R, --> Bandit.

najlepiej to caly czas na nim jezdzic :) zakochalem sie w motorkach i chcialbym rozwinac w tym temacie skrzydla anie tylko filmiki ogladac .

Dziekuje za wyrozumialosc i wybaczccie ze tak ogolnie napisalem, ale inaczej nie moge ze wzgledu na brak jakiegokolwiek doswiadczenia.

Propsy dla wariatow.
Ostatnio edytowano 3/1/2014, 13:57 przez Szefurka, łącznie edytowano 2 razy
Szefurka
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22/11/2013, 09:16
Lokalizacja: Łdz


Postprzez malomi » 3/1/2014, 13:55

Witam,
Zacznij od poniższego linku natomiast, jeżeli chodzi o samą pojemność moim zdaniem ma rację, ponieważ taki np. GS 500 jest często polecany, jako pierwszy motocykl z kolei, jeżeli mówimy o sportowych 600-ach to już nie jest dobry pomysł.

viewtopic.php?t=49590
CBR f4i sport
Avatar użytkownika
malomi
Bywalec
 
Posty: 829
Dołączył(a): 5/7/2013, 11:47


Postprzez Szefurka » 3/1/2014, 14:18

czytalem juz ten temat i podlinki tylko ze jako ze mi brak ogarniecia dosw to trudno mi podjac decyzje samemu wiec potrzebuje opini waszej ekspertow :) nie chce sie zabic na motorku jezdzic rozsadnie i tez potrzebuje rozsadny sprzet



tez gdzie niegdzie polecaja suzuki sv 650?
Szefurka
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22/11/2013, 09:16
Lokalizacja: Łdz

Postprzez SkoQ » 3/1/2014, 16:29

SV650 jest świetną maszyną, jednak dla kogoś kto już przygodę zaczął, nie trzeba wcześniej jeździć na nie wiadomo czym, ale zanim wsiądzie się na SV warto zastanowić się czy mam już pewne odruchy i przyzwyczajenia, choćby z setek kilometrów na simsonie. Ma ona nieco inną charaterystykę, jest jak najbardziej do ogarnięcia, ale jeśli doświadczenie na 2 kołach wynosi 0 kilometrów to nie do końca celował bym w ten motocykl. Na Twoim miejscu nie wychodził bym poza klasę 2 cylindrowych 500. Ewentualnie XJ 600. Dlaczego zainteresowało Cię SV650 ? pytam z ciekawości :)
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez Glenroy » 3/1/2014, 17:02

Powiedzmy tak, jeżeli na prawdę nigdy nie jeździłeś na dwóch kółkach, to odpuść, po pierwsze - mocne sprzęty, po drugie - mające większą ilość plastiku, po trzecie - drogie, bo niedługo będziesz chciał sprzedać i zamienić na coś bliżej docelowego sprzętu. Do 7 tys, zobaczył bym na Suzuki GS500 - jest tani w eksploatacji, oszczędny, prosty jak budowa cepa, a dla kogoś, kto nie miał styczności z motocyklami będzie potwornie mocny, do tego będziesz miał o tyle udogodnienie przy jego sprzedaży, że to jedyna 500-ka łapiąca się na A2.
Bandita bym sobie odpuścił, jest Ciężki, co dla kogoś bez doświadczenia może się skończyć niemiłą glebą manewrując gdzieś z prędkością spacerową, do tego jak na bandytę przystało, potrafi też pokazać pazurki. SV650 - fajne moto, leciutki, zwinny, zgrabny, ale znowu V-ka ma swoją specyficzną charakterystykę pracy, mocniej hamuje silnikiem, wyrywa jak opętana z praktycznie każdych obrotów, trzeba się bardziej pilnować, żeby nie popłynąć na jakimś mniej pewnym zakręcie, do tego nie masz opanowanego międzygazu, a bez tego w V-ce będziesz zajeżdżał napęd w kosmicznym tempie. Do 7 tysięcy nie ma bardzo pola do popisu, możesz zobaczyć jeszcze na Yamahę XJ600, Hondę CB500, polecił bym Ci Hondę CBF600, ale niestety nie ten przedział finansowy ;).
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2835
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez Szefurka » 3/1/2014, 17:48

czytalem duzo o tym SV 650 opini i wydaje sie bardzo ciekawa maszynka :) i prezentuje sie ladnie :)

przedzial finansowy zawsze moge zwiekszyc to kwestia czasu delikatna :) chodzi o komfort nauki czyli wiem ze na poczatku musze spokojniejsza kupic zeby przesiasc sie na mocniejsze sprinterki :)
Szefurka
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22/11/2013, 09:16
Lokalizacja: Łdz

Postprzez lukaz101 » 3/1/2014, 18:35

hm.. osobiście uważam ze nie powinno się polecać na 1 motocykl, maszyny o wysokim momencie obrotowym przy niskich obrotach. a wiec typu V
Ponieważ przy lekkim dodawaniu gazu (np: na lekko zabrudzonej drodze na zakręcie) łatwo o uślizg opony.
R4 do powiedzmy 8 tys zazwyczaj oddaje moc i moment bardzo liniowo i wydaje mi się ze bardziej przewidywalne dla kierowcy. Natomiast V trochę jak diesel.
Co na to inni użytkownicy?
YZF 600 Thundercat
lukaz101
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 26/12/2013, 12:58
Lokalizacja: gn

Postprzez Szefurka » 3/1/2014, 20:08

teraz przydaly by sie o rozwiniecie skrotow V i R4 :D
Szefurka
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22/11/2013, 09:16
Lokalizacja: Łdz

Postprzez Glenroy » 3/1/2014, 20:30

Szefurka napisał(a):teraz przydaly by sie o rozwiniecie skrotow V i R4 :D


Chodzi o układ cylindrów.
V - http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_widlasty
R - http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_rz%C4%99dowy
liczby przy literach oznaczają liczbę cylindrów, R4 - 4 cylindry w układzie rzędowym, V2 [tak powinno być w przypadku SV] - dwa cylindry w układzie widlastym.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2835
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez Black-Ghost » 4/1/2014, 00:55

JA proponuje standardowo: ER6/ER5/GPZ500/CB500/XJ600/GS500 :)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez Szefurka » 5/1/2014, 01:45

tak jak pisze koelga wyzej ER 6 dobra do nauki na pierwszy?? bo to 600 tka
Szefurka
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22/11/2013, 09:16
Lokalizacja: Łdz

Postprzez SkoQ » 5/1/2014, 09:48

Dokładniej to 650 w R2 i z tego co pamiętam ma koło 72 koni, to nie to samo co sportowa 600, dużo spokojniejsza maszyna :) Tylko, że to ciężko będzie kupić za 7 tysięcy.
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez Black-Ghost » 5/1/2014, 11:54

E noo może z pierwszych roczników coś kupi... albo ciut dołoży i wybór będzie większy.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez Invi » 5/1/2014, 12:40

SkoQ napisał(a):Dokładniej to 650 w R2 i z tego co pamiętam ma koło 72 koni, to nie to samo co sportowa 600, dużo spokojniejsza maszyna :) Tylko, że to ciężko będzie kupić za 7 tysięcy.


W przeciwieństwie do SV, tańsze i fajniejsze :D
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez SkoQ » 5/1/2014, 14:09

No tak SV i ER-6 to niemal jawna konkurencja Suzuki i Kawasaki oferując przez to dwa motocykle o podobnym przeznaczeniu ale mimo tego całkiem inne. Dla chętnego nic trudnego, więc drogi autorze łap tutaj porównanie tych maszyn :)
http://www.scigacz.pl/Uzywane:,Suzuki,SV650,vs,Kawasaki,ER-6,17917.html (otwórz link)
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez Szefurka » 7/1/2014, 08:39

sa jakeis szczegolne roznice miedzy ER 6 N , a ER 6 F ? czy chodzi tylko o design?
Szefurka
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22/11/2013, 09:16
Lokalizacja: Łdz

Postprzez Sykopson » 7/1/2014, 09:13

Tylko design, jeden jest z owiewką drugi bez i tyle, nawet kierownicami sie nie różnią.
:wink:
Suzuki Bandit 400 był

Suzuki SV650 S jest
Avatar użytkownika
Sykopson
Stały bywalec
 
Posty: 1097
Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków (Zielonki)

Postprzez Szefurka » 10/1/2014, 10:39

a cena roznica spora :P

a mam pytanie jak hamuje sie tak szybko patrzac na filmy 300km/h i zaraz po 4 sek maja 60km/h

przeciez przy 300 nie wlacze hamulca tak ;p (wiadomo ze 300 nie bede jechal ale po prostu)

i jak to jest ze zmianami biegow w gore i w dol?

sprzeglo 1 w dol gaz i reszta w gore czy jak i jak redukowac

Dziekuje :)
Szefurka
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22/11/2013, 09:16
Lokalizacja: Łdz

Postprzez malomi » 10/1/2014, 10:48

Chłopie zadajesz takie pytanie i chcesz siadać na coś z klasy 600-et ?
Na twoim miejscu nie pchałbym się na nic większego niż 50ccm skoro zadajesz tak fundamentalne i oczywiste pytania...
Ostatnio edytowano 10/1/2014, 10:53 przez malomi, łącznie edytowano 2 razy
CBR f4i sport
Avatar użytkownika
malomi
Bywalec
 
Posty: 829
Dołączył(a): 5/7/2013, 11:47

Postprzez Szefurka » 10/1/2014, 10:50

a i co sadzicie na pierwszy ? Suzuki GSR 600 ?
Szefurka
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22/11/2013, 09:16
Lokalizacja: Łdz

Następna strona


Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na gr