DSG to skrzynia sekwencyjna, to jeszcze inna bajka i znowu działa to jeszcze trochę inaczej. W ogóle w skrzyniach sekwencyjnych [tj, półautomatycznych] można sobie dowolnie wachlować biegami, jak i pozwolić jej samej się tym zająć, w zwykłym automacie masz po prostu blokadę biegów, ale przełączanie w czasie jazdy jest jak najbardziej dozwolone i skrzynia nie rozsypie się po drodze
.
Cała magia z tym 2-3-4 polega na tym, żeby skrzynia nie dostała zajoba kiedy np. podjeżdżasz w górach pod wzniesienie i na przykład na 2 idzie dobrze, wrzuci 3 i silnik przestaje dawać radę, znowu redukuje, nie muszę przypominać, że redukcja w takim momencie do najbezpieczniejszych rzeczy nie należy, rozpędzi go na tej 2, wrzuci 3 i znowu dupa, zbija na 2, wtedy przełączasz sobie skrzynię, aby operowała tylko do 2 i jest bajka. Tak samo siedzisz na ten przykład w zaspie, skrzynia dostanie głupa, wrzucasz jej najniższe przełożenia i możesz wyjść z tego obronną ręką. To samo przy zjazdach ze wzniesień, wrzucasz sobie taką 3 czy 2 i hamulec nagle staje się zbędny bo silnik sam sobie doskonale radzi z wyhamowywaniem sprzętu. Blokadę załącza się jadąc z przyczepą, żeby oszczędzić tzw override, 2 najczęściej służy do ruszania na śliskich nawierzchniach, na 3 spokojnie możesz jeździć w mieście, żeby skrzynia nie wachlowała co chwilę 3-4-3-4 bo osiągasz akurat prędkość przy której ciężko jej się zdecydować na konkretne przełożenie. Hamować tak jak piszesz też można, tylko musisz sobie przeczytać, jak konkretnie obchodzić się z tym "pstryczkiem" przy lewarku, bo przykładowo w Legacy, biegi w górę wrzucasz bez niego, z D na 3 redukujesz też bez niego, ale z 3 na 2 musisz go już wcisnąć, znowu z 2 na 1 już nie trzeba. Żeby wrzucić R albo P trzeba go nacisnąć, ale przerzucając z R/P na całą resztę już go wciskać nie musisz. Poszukaj sobie instrukcji do danego modelu to wszystko Ci się wyjaśni
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"