Zobacz wątek - Pierwszy motocykl
NAS Analytics TAG

Pierwszy motocykl

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Pierwszy motocykl

Postprzez qwerty10 » 30/12/2013, 04:19

Siemka. Chciałbym zrobić prawko i kupić jakiś motocykl. Nigdy wcześniej nie miałem styczności z jednośladami. Ciężko jest to ogarnąć? Długo zajmuje? Co polecicie mi na początek i ile trzeba będzie uzbierać? Szukałem na allegro i właściwie znalazłem kilka fajnych modeli do 5k, ale obawiam się, że to będą zbyt mocne pojazdy dla początkującego. I jak to jest z prawem jazdy na motocykle? Za 2 tygodnie kończę 18 lat i od razu mogę to robić?
qwerty10
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 30/12/2013, 04:14


Postprzez Brekekeks » 30/12/2013, 07:22

Tak, możesz zrobić je od razu.
Nie kupuj moto przed ukończeniem kursu, nie ma sensu.
Gdy masz 18 lat będziesz mógł zrobić prawko a2, więc będzie Cię obowiązywać ograniczenie mocy moto do 48KM. Szukaj do tej mocy. 5k to rozsądna kwota na moto, które jest w przyzwoitym stanie, chociaż nie najnowsze.
Dozbieraj przynajmniej 1.5k na ciuchy.
Poza tym przeczytaj podwieszony temat i zastosuj się do formularza.
Growing old is mandatory. Growing up is optional.
Brekekeks
Świeżak
 
Posty: 457
Dołączył(a): 14/10/2010, 17:10
Lokalizacja: Kielce


Postprzez Sykopson » 30/12/2013, 10:04

Dokładnie tak jak napisał przedmówca.
Z motocykli pod to prawo jazdy głównie łapie się Suzuki GS500 do 5k, ale możesz też poszukać jakiś zblokowanych moto, albo jak bardziej sport i nie przeszkadzają Ci pewne specyficzne cechy dwusuwu, to możesz popatrzeć na moto typu Aprilia RS125 (debeściak nawiasem mówiąc) czy Cagiva Mito.
Do tego bardzo ważny jest strój pełniący funkcję swojego rodzaju karoserii, 1.5k to takie minimum na budżetowy komplet :wink:

Pozdro i powodzenia
Suzuki Bandit 400 był

Suzuki SV650 S jest
Avatar użytkownika
Sykopson
Stały bywalec
 
Posty: 1097
Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków (Zielonki)

Postprzez SkoQ » 30/12/2013, 10:54

Jak nie miałeś styczności to plastik odpuścił bym sobie, bo możesz je niespodziewanie szybko stracić. Nie masz praktyki przy obchodzeniu się z motocyklem, parkingówki się zdarzają, a bardzo niewiele trzeba żeby owiewki rozbić o kostkę, czy asfalt :P
GS 500, jeśli nie masz ochoty bawić się w latanie po hamowniach i dławienie.
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez qwerty10 » 30/12/2013, 11:23

@Brekekeks
A czemu A2 z ograniczeniem?

Właśnie chciałbym nie zblokowane. ;d A Kawasaki zx 9r, lub zx 6r?

Co do formularza:
- Jakie masz doświadczenie - 0km
- Wiek, waga, wzrost - 17 (18 za kilkanaście dni j/w pisałem), ok. 75kg, 173cm
- Do jakich celów chcesz używać motocykla - jazda na co dzień (np. szkoła, czy po mieście), oraz latanie z kumplami w weekendy
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie? - nie wiem :)
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach? - z 5k? O ciuchach nie pomyślałem, ale jak mówicie te 1,5k dołożę
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie? - Tutaj nie wiem, to pewno zależy od konkretnego motocykla ile trzeba przeznaczyć, możecie powiedzieć tak orientacyjnie w ilu można się zmieścić np dla tego GS500?
- Jakie motocykle Ci się podobają - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp. - Sportowe, turystyki
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę? - Ta kawa zx 9r/zx 6r. Podobają mi się.

Pozdrawiam
qwerty10
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 30/12/2013, 04:14

Postprzez SkoQ » 30/12/2013, 11:52

haha nie mógł byś wsiąść nawet na zdławioną ZX6R, nie mówiąc o ZX9R. To są motocykle które wymagają już doświadczenia od jeźdźca, raczej nie przeżył byś na nich zbyt długo ;) Dlatego właśnie masz ograniczenia w postaci A2, i z tego co widzę, bardzo dobrze, że je wprowadzili :)
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez qwerty10 » 30/12/2013, 11:53

Aha, rozumiem. Czyli rozglądnę się za tymi podanymi wyżej. :) A jakie trzeba spełniać warunki na prawko kat. A? Bo A2 to jest to z dużym ograniczeniem.
qwerty10
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 30/12/2013, 04:14

Postprzez Marsjanin » 30/12/2013, 16:49

Warunki.. No to przykładowo zrobisz prawko A2 w wieku 18 lat, przez 2 lata pojeździsz i możesz robić pełne A albo poczekać aż skończysz 24 lata i zdajesz na A. Jeżeli chciałbyś coś blokowanego i sport/turystyk to obejrzyj sobie SV650S, chociaż za 5000,- może być ciężko o kompletnie zdrowy egzemplarz.
MT-07
Avatar użytkownika
Marsjanin
Bywalec
 
Posty: 797
Dołączył(a): 7/12/2012, 23:48

Postprzez qwerty10 » 30/12/2013, 17:21

Aha, teraz rozumiem. Dzięki za jasną odpowiedź. Czyli mogę teraz robić A2, kupić aprilke i się uczyć przez 2 lata na coś mocniejszego. To idę czytać o tej A2, jakie tam są ograniczenia i podrzucę kilka linków, może pomożecie mi coś wybrać. ;d
qwerty10
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 30/12/2013, 04:14

Postprzez SkoQ » 30/12/2013, 17:26

Marsjanin nie celował bym z tą kasą w SV650, nawet wersje na gaźnikach dostał by w raczej średnim stanie. Kiedy równie dobrze może kupić coś z rzędową dwójką klasy 500 w bardzo dobrym stanie. No i sama charakterystyka SV :D dla kogoś kto nie miał styczności wcześniej z motocyklami może być... heh no nie najprzyjaźniejsza :)
Najwcześniej można zrobić A mając 21 lat (jeśli mając lat 18 zrobiło się kategorię A2)
Spore ograniczenia A2 wynikają z tego, żeby własnie młody gniewny nie wsiadał od razu na potwora. Pomyśl ile osób nie pyta co ma kupić na pierwszy sprzęt tylko kupuje właśnie potwora typu rzędowa czwórka klasy 600 albo lepiej bo z wyglądu im się podoba, nie myślą o tym, że to motocykl dal osób przynajmniej średnio zaawansowanych, a nie dla kogoś kto przejeździł 20 godzin na kursie po placu. Bez praktyki są zwyczajnie na drodze czynnikiem wypadkogennym.
Mając kategorię A można poruszać się wszystkim co ma wpisane w dowodzie rejestracyjnym ,,motocykl" :) nie zależnie, od pojemności i mocy.

PS. główne ograniczenia A2 polegają na ograniczeniu mocy do 33 kW, i stosunku mocy do masy który nie może być większy niż 0.2
Można zablokować mocniejszy motocykl do 33 kW i jeździć nim mając kategorię A2. Należy jednak pamiętać, że aby wszystko było zgodnie z prawem blokowany motocykl nie może przekraczać dwu krotności tej mocy. Czyli najmocniejsza maszyna przed zablokowaniem może mieć maksymalnie 66 kW.
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez AirSoftowiec » 30/12/2013, 17:46

W kwestii uściślenia jest to 35 kW czyli przed blokowaniem max 70 kW. Kolega się jeszcze przestraszy że gs się nie łapie ;)
Odnośnie uzyskania kategorii A można ją zdobyć najwcześniej w wieku 20 lat a nie 21 oczywiście po uprzednim dwuletnim posiadaniu kat. A2
-Hyosung GT 125 Comet- Sprzedany
-Suzuki Gs 500 2002r
Avatar użytkownika
AirSoftowiec
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 16/6/2012, 17:02
Lokalizacja: Łódzkie- Piotrków Trybunalski

Postprzez Marsjanin » 30/12/2013, 23:02

No to przecież SkoQ napisałem, że ciężko w tej kasie o zdrowy egzemplarz i warto byłoby coś dołożyć, jeśli wybór padłby na Suzi. Co do samej charakterystyki to zawsze opinia jest grubo przesadzona.
MT-07
Avatar użytkownika
Marsjanin
Bywalec
 
Posty: 797
Dołączył(a): 7/12/2012, 23:48

Postprzez qwerty10 » 31/12/2013, 01:30

Okej, czyli wiem mniej więcej jak to ma wyglądać. Chyba na początek mogę wybrać coś z tego - tzr/rs/nsr? Co polecicie?
qwerty10
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 30/12/2013, 04:14

Postprzez SkoQ » 31/12/2013, 10:46

Ale gafa, aż mi wstyd. Dawno nie odświeżałem informacji związanych z A2, mój błąd.
Marsjanin, no wiem że przesadzona, ale dla kogoś kto nie miał niczego w rękach wcześniej może to być zbyt dużo agresji jak na początek nie sądzisz ? :) Co innego jak ktoś się wytłukł, na simsonie, czy czymś tego typu, a co innego jak to będzie jego pierwsze spotkanie z jednośladem, i od razu nieco bardziej brutalne. Choć w sumie dyskusja donikąd bo to i tak raczej nie w zasięgu.
Na Twoim miejscu za 5 koła brał bym GS'a w wersji E, czyli bez owiewek, nie mając styczności z moto bardzo możliwe że w pierwszym sezonie go położysz, może nie mocno, może na parkingu. Ale owiewki pękają bardzo szybko, i przysporzysz sobie kosztów niepotrzebnie. Poza tym tzr/rs/nsr są fajne ale GS ma nieco fajniejsze osiągi przy dużo większej wytrzymałości silnika, i kulturalnym spalaniu :)
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez Sykopson » 31/12/2013, 14:09

SkoQ napisał(a):Poza tym tzr/rs/nsr są fajne ale GS ma nieco fajniejsze osiągi przy dużo większej wytrzymałości silnika, i kulturalnym spalaniu


NIECO fajniejsze osiągi owszem, bo prawie nieodczuwanie szybszy jest od np. RS 125. :wink:

Kwestia czego oczekujesz od moto, jak ma to być sprzęt do nauki jazdy i ciorania bez szacunku to tylko GS, bo wytrzymały i tani w użytkowaniu, jeśli chcesz perfekcyjnego prowadzenia, zwartego i szybkiego (nie tylko na prostych) moto to RS 125, ale tutaj jest to 2t więc remoncik raz na jakiś czas parę stówek i trzeba dbać, lać olej (dobry olej) i nieco wiecej paliwka. Coś za coś. GS jest jak mercedes w123 wśród motocykli ;) i to właśnie jego poleciłbym Ci na start :)
Suzuki Bandit 400 był

Suzuki SV650 S jest
Avatar użytkownika
Sykopson
Stały bywalec
 
Posty: 1097
Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków (Zielonki)

Postprzez qwerty10 » 31/12/2013, 15:04

Tzn. Suzuki gs 500? Chcę mieć coś na 2 lata (a2), nauczyć się jeździć, a później będę nad czymś mocnym myślał.
qwerty10
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 30/12/2013, 04:14

Postprzez Sykopson » 31/12/2013, 16:04

no to GS, ewentualnie poszukać jakiegoś GPZ500 na A2, albo Bandita 400 na A2 (ja takiego sprzedałem jakoś miesiąc temu).
Suzuki Bandit 400 był

Suzuki SV650 S jest
Avatar użytkownika
Sykopson
Stały bywalec
 
Posty: 1097
Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków (Zielonki)

Postprzez SkoQ » 31/12/2013, 16:44

Sykopson no właśnie takie miałem porównanie :D
Latałem właśnie z RS 125 dlatego mówię o zbliżonych osiągach, ale dużo większej wytrzymałości silnika, co jest w pełni zrozumiałe 125 ccm w Aprili jest wyżyłowane na osiągi, 500 ccm w GS to silnik zbudowany na użytek codzienny :) Pancerny sprzynt wiem co mówię :D
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez malomi » 31/12/2013, 17:14

Oj dużo dużo więcej paliwka w RS 125 przy w miarę ostrej jeździe wiadomo, że do 8 tyś. obr. To nie jedzie a więc trzeba kręcić w miarę wysoko i na takie spalanie również można liczyć 8/9l na sto f4 pali około 6l ;] takie porównanie.
Co do awaryjności hmm dużo można by pisać, bo jest to moto, w którym cały czas coś jest nie tak i mówię tu o jakiś pierdołach np. latających podnóżkach, a to linka strzeli w najmniej oczekiwanym momencie a to ślimak się zjeb...e i cały czas coś a części jest tak mało, że aż do przesady a oryginalne są tak kurewsko drogie, że szkoda gadać... No i oczywiście olej, który również kosztuje i to nie mało... A zapomniałbym o najważniejszej wadzie RS mianowicie wibracje i odkręcające się śrubki to jest już przegięcie... bez komentarzu

Chcesz jeździć 2 lata niczym się nie martwiąc kupuj GS-ke :D
CBR f4i sport
Avatar użytkownika
malomi
Bywalec
 
Posty: 829
Dołączył(a): 5/7/2013, 11:47



Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na gr