Zobacz wÄ…tek - Power Commander
NAS Analytics TAG

Power Commander

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Power Commander

Postprzez rosiboj » 20/12/2013, 17:38

Na forum bylo o tym kilka razy i rozne byly opinie , zawsze twierdzilem, ze to ma jedynie sens gdy stroji sie motocykl na hamowni ale niektorzy twierdzili, ze wystarczy sciagnac sobie mape ze strony producenta dla danego motocykla pod zainstalowany uklad i z banki. Tak tez myslal jeden z wlascicieli srr .... po udaniu sie do znanego w okolicy specjalisty i usunieciu skrzynki okazalo sie cos dziwnego .... motocykl byl kilkukrotnie na torze i sam wlasciciel jak rowniez inni ktorzy nim jezdzili twierdzili, ze to torpeda jednak patrzac na wykres z PC i po godzinie czasu bez + nowa mapa wgrana bezposrednio w ECU wnioski nasuwaja sie same +35 horsikow przy 10K - Masakra

Obrazek

EDIT: Powiekszone wykresy
Ostatnio edytowano 20/12/2013, 19:20 przez rosiboj, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2217
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?


Postprzez SkoQ » 20/12/2013, 17:59

Wrzuć tak żeby było coś widać :D




Konsensus jest taki: Albo robimy coÅ› porzÄ…dnie albo wcale ?
Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)


Postprzez Vergon » 20/12/2013, 18:17

A jaką wiedzą trzeba się wykazać, żeby wypowiedzieć się w tym temacie?
Znajomość różnych modeli motocykli czy mechanika?
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Black-Ghost » 20/12/2013, 22:08

Czerwony to ten wykres z powercommanderem? a niebieski to stock czy co? Z tym że w seryjne ECU w S1000RR nie da się wgrać żadnej innej mapy bo są później problemy z kontrolą trakcji. Temat był poruszany na polskim forum S1000RR ;)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez rosiboj » 20/12/2013, 22:16

Tak, czerwona (krzywa krzywa) to ta z PC, niebieska to po wgraniu nowego softu do ecu.
Co do kontroli trakcji to jest z nia tak samo jak sama mapa, jak robi to mietek z fabryki kredek to pozniej to "wyglada" jak na zalaczonym obrazku. Podaj link do tego forum/temtu na priv
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2217
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez Black-Ghost » 20/12/2013, 22:26

Też jestem tego zdania że bez hamowni i dobrego szpeca nic nie zestroisz....



PC do S1000RR to głupi pomysł bo obsługuje tylko 4 z 8 wtrysków, Zdecydowanie lepszy będzie Bazzaz albo Rapid Bike.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez rosiboj » 20/12/2013, 23:53

Oczywiscie ,ze tak. Tutaj chodzilo mi jednak o obalenie pewnego mitu w ktory wielu wierzy, a mianowicie, ze kupia sobie PC i sciagna mape z internetu do swojego wydechu i mocy przybedzie. Nawet pomijajac ten potjuningowy przebieg, zwroc uwage w jaki sposob przebiega krzywa, gory i doliny , wystarczy porownac to z tym jak przebiega krzywa po wyjsciu z fabryki a nawet i bez tego, nie trzeba byc geniusze aby stwierdzic , ze cos tu jest mocno nie tak, na wykresie jest 10 dziwnych punktow gdzie moc nagle spada lub wzrasta , przebieg momentu to wogole jakies science fiction, w zyciu nie widzialem takich dziwnych wykresow
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2217
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez Seba_ER5 » 20/12/2013, 23:54

Tylko spytam się po co kupowac PC czy buzz jak mozna bezposrednio zmienic mape w ECU? Podobnie z motocyklami Suzuki. Po co kupowac PC skoro ECU jest programowalny, a bazz czy PCIII/V wplywaja poprostu na sygnał. Co innego gdy motocykl jest wyposażony w LCD z mozliwoscia zmiany map i wgrania wiecej niz 3 map.
I Vergon ma racje temat podchodzi pod dział mechanika.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5220
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez SkoQ » 21/12/2013, 12:02

Czyli najlepiej zostawić wszystko w serii ?

a co w przypadku zmiany filtra + wydechu i nie zastosowania PC ? Osiągi spadną, zacznie dziać się coś złego ?

Zwyczajnie co jeśli ,,mechanicznie" zastosujemy zmiany a elektronikę pozostawimy nienaruszoną, po podejrzewam, że hamownia = wgrywanie map pod nowy wydech + filtr to nie jest koszt 300 zł tylko trochę więcej ;)
Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez Kaai » 21/12/2013, 12:20

jeśli mówimy o wymianie całego układu to obowiązkowo hamowanie, jeśli sam komin, to bez różnicy, z filtrem (domyślam się, że K&N) nie będzie dużej różnicy, raczej hamować nie ma sensu
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4223
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez Black-Ghost » 21/12/2013, 15:08

Panowie panowie S1000RR to dość specyficzne moto. Mianowicie "SEBA_ER5" nie ma tutaj racji, po wgraniu innej mapy do seryjnego ECU w S1k zaczynają się problemy z kontrolą trakcji + inne cuda (można o tym poczytać na polskim forum S1000RR) Temu do zestrojenia jest potrzebny Bazzaz lub Rapid które obsługuje 8 a nie 4 wtryski jak PC. Można też kupić oryginalny RC Kalibration Kit w BMW ale kosztuje wór pieniędzy i jest przypasowany pod konkretne moto, nie da się go zaadoptować do innego motocykla jak np bazzaz czy rapid ( to również było omawiane na forum S1k)

SkoQ w S1000RR zmiana końcówki to totalny bezsens bo kompletnie nic nie daje, nawet dźwięk zostaje ten sam lub jest nawet cichszy. Chyba że ktoś ja wymienia ze względów wizualnych. Kolektor jest na stałe z Katalizatorem w którym jest ulokowany drugi zawór wydechowy (pierwszy na kolektorze), można niby kupić link pipe ale wtedy trzeba już ciąć i zaczyna się rzeźba.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez Kaai » 21/12/2013, 15:22

black, zaloze sie, ze skoq podpial sie do tematu i wypytuje ciagle o f4i. zamiast kupic i zalozyc to ciagle teoretyzuje, temu to pytanie ;]

w s1krr wymiana koncowki nie wiem jak sie ma, latalem tylko na stockowej i dla mnie to i tak byl potwor :D
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4223
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez Black-Ghost » 21/12/2013, 15:25

Tylko tak jak napisałem S1000RR to nie F4 i tutaj to wszystko jest bardziej skomplikowane i wyliczone na styk :)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez rosiboj » 21/12/2013, 17:31

BG - Nie mialem sily aby przekopywac sie przez 18 stron tematu , aby zobaczyc co sie stalo i czy to byl jeden koles czy 50 ale ani u mnie ani wielu innych ludzi ktorzy dokonywali remapu nie zanotowalismy zadnych problemow ale to pewnie dlatego, ze nie robil tego jakis pan radek tylko czlowiek ktory zwiazany jest z wyscigami motocykli od wielu lat, ma odpowiedni sprzet i wiedze, jego serwis nie polega na zaladowaniu mapy i wystawieniu rachunku , przed remapem pyta czego sie oczekuje, na czym nam zalezy , czego sobie zyczymy, czy ma stroic bardziej pod tor czy ulice, doradza odnosnie ustawien kontroli trakcji.

Co do ECU vs Dodatek (jakikolwiek) to dla mnie zawsze ECU bedzie na pierwszym miejscu jednak czasami nie ma innej mozliwosci zeby miec np r6 ze zmieniona mapa paliwa, kontrola trakcji i quickshifterem
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2217
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez SkoQ » 21/12/2013, 17:31

Tak Kaai masz rację :) bo boję się że wyjdą jakieś jaja, a nie chcę tego, dlatego chciałem podpytać i mieć nadzieję że nie zauważycie xD

Ale jest też z tego mały pożytek, wreszcie uzyskałem klarowną odpowiedź :D
Pytanie tylko po co kupować SRR za górę kasy i tuningować go na sposób pana władzia z okolicznego zakładu wulkanizacyjnego ? To jest to samo jak widzę kilku litrową BM'kę z założonym podtlenkiem LPG :) Przy takiej maszynie albo lecimy po całości albo wcale, przynajmniej ja mam takie podejście.
Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez Black-Ghost » 21/12/2013, 17:44

Rosiboj Jak poczytasz tamto forum to sam zobaczysz że jest tam dwóch szpeców od Motocykli szczególnie jeden "Kosa" ;) i wiedzą co mówią...

http://www.kosamotocykle.pl/ / https://www.facebook.com/pages/kosamoto ... ef=profile

jest też motokofeina:

http://motokofeina.pl/ /
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez rosiboj » 21/12/2013, 17:57

GB a wyjasnij mi jak to sie ma do faktu, ze ktos robi i nie ma z tym problemow do tego ,ze ktos inny robi i sa z tym klopoty? Bo dla mnie to wnioski nasuwaja sie same.

Poczytaj:
http://s1000rrforum.co.uk/showthread.ph ... top-speeds
http://s1000rrforum.co.uk/showthread.ph ... ht=hilltop
http://s1000rrforum.co.uk/showthread.ph ... ht=hilltop
http://s1000rrforum.co.uk/showthread.php?2803-ECU-mods


A moze ludzie z fast bikes , MCN i paru innych kolesi sie nie zna i tak jak mowisz , niemozliwym jest zrobienie tego dobrze
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2217
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez Black-Ghost » 21/12/2013, 18:11

Nie wiem, szkoda się przegadywać ;) Tak czy tak nie jest to tania zabawa :)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)



Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na górê