www.larsson.pl
udanego dokręcania życzę
główki ramy
A masz z dobroci serca
Łożysko główki ramy dokręcenie
Nawet jak dokręcisz pierwszą nakrętkę(koronkową) dociskającą bieżnię wewnętrzną łożyska z odpowiednim momentem, to przy dokręceniu nakrętki półki z siłą podaną w manualu skasujesz luz gwintu nakrętki koronkowej łożyska główki. W konsekwencji łożysko jest dociśnięte z nadmierną siłą co powoduje myszkowanie motocykla ( prawo lewo prawo lewo tak sie jedzie ) . Cała sztuka w tym aby po dokręceniu nakrętki półki nie spowodować większego zaciśnięcia łożyska poprzez półkę i dalej przez nakrętkę koronkową. Przy składaniu zespołu łożyska i półki skręcam nakrętkę koronkową ,,na luźno'', zakładam półkę, potem dokręcam nakrętkę półki z wymaganą siłą i sprawdzam luz na główce ramy. Jeżeli jest wyczuwalny, luzuję nakrętkę półki, kluczem pazurkowym o ćwierć obrotu dokręcam nakrętkę koronkową, dokręcam nakrętkę półki i sprawdzam luz łożyska. Zabieg ponawiam tak długo aż luz łożyska główki będzie niewyczuwalny. Ten sposób wydaje mi się najprostszym sposobem na to aby uniknąć zaciśnięcia łożyska poprzez kasowanie luzu gwintu koronki. Ale wraz z jazdą luz czasem się powiększa i trzeba dokonać korekty