Zobacz wątek - GSXR 600 ,nie odpala.
NAS Analytics TAG

GSXR 600 ,nie odpala.

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

GSXR 600 ,nie odpala.

Postprzez front247 » 11/12/2013, 17:34

Witam
Kilka dni temu jakis imbecyl ukradł mi motocykl,ale raczej go nei zdołał odpalic tylko przepchał go na sąsiednią ulice i tam pozostawił na parkingu,motocykl odnalazłem generalnie nie ma zadnych strat oprócz przeciętych kabli od stacyjki,próbował go palić na krótko i choć jest to banalnie proste to mu się nie udało,tyle ze namieszał w moim moto troszeczkę.Dziś robiłem diagnoze i chciałem go odpalić żeby dojechac do garazu i zrobic z tymi kablami ale okazało się że główny bezpiecznik 30 A przy aku jest spalony,po wymianie,i odpowiednim skrecenieu kabli od stacyjki motocykl załączył swoje systemy,okazało się że wszystko działa(swiatła,itp),chciałem go odpalić ale po wciscieciu guzika INJECTION nie załącza się pompa paliwa,tak jak to zawsze było...no i moto nei chce odpalić,sprawdzałem bezpieczniki przy owiewce,wszystkie sprawne,przekaznik pyka a pompa stoi.Teraz pytanie czy jest jakiś bezpiecznik np. przy pompie,lub gdzies indziej oprócz tych przy owiewce i tego głównego przy aku? Przekaznik z tego co widze sprawny.Jaka może być jeszcze przyczyna ze pompa nie podaje?.Dodam że przed kradziezą motocykl zawsze chodził wzorowo i nigdy z niczym nie miałem kłopotu.Przesledziłem serwisówkę (diagram elektryki),i niestety nie wiem co odpowiada za pracę pompy czy jest po drodze jeszcze jakiś przekaznik czy bezpiecznik...i w ogóle jak się dostać do pompy?
Słyszałem że można ją sprawdzić na krótko,tylko jak sie tam dostac..
Dodam że moto nei posiada alarmu,ani nżadnych przeróbek w instalacji.
Motocykl to gix 600 z 2002 roku
dzięki z góry za pomoci pozdrawiam
Avatar użytkownika
front247
Świeżak
 
Posty: 298
Dołączył(a): 10/4/2008, 21:59
Lokalizacja: zielona góra


Postprzez Repsol » 11/12/2013, 20:06

Przede wszystkim do sprawdzenia poprawność połączenia wszystkich przeciętych kabli + bezpieczniki, bo przy przecinaniu zapewne było zwarcie. Główne bezpieczniki masz umiejscowione na wlocie do airboxa, inne mogą być w okolicy akumulatora. Ale to wszystko już chyba zrobiłeś.

Ponadto:

- czujnik przy klamce sprzęgła -> możesz wypiąć wtyczkę i złączyć piny na krótko.
- czujnik przechyłu, znajdziesz go w okolicy łączenia kanapy kierowcy i zbiornika paliwa. Oczywiście po wyjęciu kanapy. Może być tam słaby dostęp i będziesz musiał dźwignąć zbiornik. To taka czarna mała kostka ze strzałką i napisem "UP" -> tutaj też możesz wypiąć i złączyć na krótko.
- możesz również zerknąć na czujnik stopki, ale to raczej nie powinno mieć nic do rzeczy.
- na końcu zabieraj się za pompę.
2 x ZX6R
Avatar użytkownika
Repsol
Świeżak
 
Posty: 275
Dołączył(a): 7/4/2008, 10:19


Postprzez Maniek600 » 12/12/2013, 10:07

akumulator na 100% masz sprawny, naladowany itp?
Maniek600
Świeżak
 
Posty: 153
Dołączył(a): 25/5/2007, 12:48

Postprzez front247 » 12/12/2013, 13:54

Witam
więc po kolei:
Zdjąłem bak i sprawdzilem pompę na krótko i jest sprawna,wszystkie bezpieczniki sprawne,główny był wczesniej spalony,juz wymieniony,przekaznik do pompy sprawny i się przełącza ...tyle ze pompa nie zasysa.Ok sprawdze ten czujnik przechyłu i sprzęgło,ale raczej wątpie bo tu nic nie raszane było.

mam pytanie czy moduł ECU podaje sygnał na pompe? Bo gdzie indziej zasugerowano mi ze komputer mógl sie uszkodzić przy zwarciu.Jak sprawdzić ECU_
dzieki chlopaki serdecynie za pomoc
Avatar użytkownika
front247
Świeżak
 
Posty: 298
Dołączył(a): 10/4/2008, 21:59
Lokalizacja: zielona góra

Postprzez front247 » 12/12/2013, 14:25

witam
Przed chwilą sprawdziłem jeszcze raz,pompa nie działała bo był luzny jeden z pinów w kostce i cały wyszedł,teraz pompa działa..co oznacza ze ECU raczej dobry,motocykl kręci elegancko ale nie odpala,Nowość jest taka że wyskakuje teraz kontrolka błedu F1.Tylko jak odczytać co to za błąd?
pozdrawiam
Avatar użytkownika
front247
Świeżak
 
Posty: 298
Dołączył(a): 10/4/2008, 21:59
Lokalizacja: zielona góra

Postprzez front247 » 12/12/2013, 15:15

senek jeszcze tego nie zrobiłem ,ale zrobiłem zworke na kostce serwisowej i wyszedł bład C 42...czyli IGNITION SWITCH SIGNAL,PRAWDOPODOBNIE CZUJNIK WŁĄCZENOIA ZAPŁONU,jesli dobrze tłumacze.....wyczytałem ze zworka na stacyjce przewodu pomaranczowego z czarnym daje sygnał do ECU zeby załączył pompe paliwa....moze te kable musza byc zlutowane bo w tym momencie sa skrecone...ale to chyba nie to. Macie jakies pomysły?

Problem rozwiazany dzięki...amerykańskiemu forum suzuki...otóż motocykl ma wbudowane proste zabezpieczenie przed kradzieżą,nie da się go odpalić nie usuwajac tego zabezpieczenia.Motocykl już odpalony i wszystko działa,nawiasem mówiąc kod błedu c-42 to jest kod nazywany,,zabezpieczenie przed kradziezą,, - oczywiście w potocznym znaczeniu.Z wiadomych względów nie będe opisywał tego zabezpieczenia,kto jest zainteresowany znajdzie w sieci sam.
dziekuję za pomoc i pozdrawiam Smile

zrobiłem za ciebie edycję ale następny raz bez taryfy ulgowej
przeczytaj regulamin


senekkorzenna
Avatar użytkownika
front247
Świeżak
 
Posty: 298
Dołączył(a): 10/4/2008, 21:59
Lokalizacja: zielona góra

Postprzez hubi199 » 12/12/2013, 18:54

Niestety wartość "tego zabezpieczenia" jest ogólno dostępna i ktoś kto będzie chciał okraść zna sposób, to jest zabezpieczenie przed idiotami jedynie.
hubi199
Bywalec
 
Posty: 581
Dołączył(a): 24/8/2011, 12:56
Lokalizacja: J-no

Postprzez front247 » 12/12/2013, 19:22

Jak widać na forach nikt o tym nie napisał,a że idiota który kradł tego nie znał ,to super ,znaczy się nie tak łatwo dostepny patent.
pozdrawiam

p.s.
senek przepraszam za tego posta pod postem :wink:
Avatar użytkownika
front247
Świeżak
 
Posty: 298
Dołączył(a): 10/4/2008, 21:59
Lokalizacja: zielona góra



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości




na gr