Husqvarna NUDA 900 R silnik BMW F 800 gs
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Husqvarna NUDA 900 R silnik BMW F 800 gs
Witam wszystkich moja nowa maszyna Nuda 900 R ma przejechane 6.000 i zaczol mi stukac jeden zawóór znajomy mi powiedzial zebym zmienil olej na gestrzy np. 10w-40 Motul 5000
w tej chwili jest w nim 5W-40 castrol co myslicie o takiej operacji moze cos zdziałać gestrzy olej?????
w tej chwili jest w nim 5W-40 castrol co myslicie o takiej operacji moze cos zdziałać gestrzy olej?????
Casual87
- casual87
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 29/3/2013, 12:39
Jedź na serwis do BMW niech ci wyregulują luzy zaworowe. 

"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
Nie słuchaj takich znajomych .
Olej 5w40 od oleju 10w40 wcale nie jest gęściejszy bo cyfra przy literce W to zimowa klasa lepkości .
W przypadku oleju 5W to olej który umożliwia rozruch przy -30 a pompowalność do -35.
10W swobodny rozruch przy -25 a pompowalność -30 .
Natomiast druga cyfra to letnia klasa lepkość
20,30 to oleje energooszczędne , w temperaturze roboczej bardzo wodniste , poprawiające osiągi ale kosztem trwałości silnika i tylko o silników przystosowanych do takich olejów .
40 - to typowa lepkość olejów stosowanych w naszym klimacie , w większości polecany przez producentów pojazdów .
50,60 - to oleje podwyższające ochronę silnika , gęsty , ograniczające wycieki , hałaśliwość .
Więc jeżeli chcesz zastosować gęstszy olej do swojego motocykla to powinien być to 10w50 lub 10w60 .
Z drugiej strony masz nowy świeży motocykl to czemu nie pojedziesz z nim do serwisu , to lepsze rozwiązanie niż słuchanie znajomych .
Olej 5w40 od oleju 10w40 wcale nie jest gęściejszy bo cyfra przy literce W to zimowa klasa lepkości .
W przypadku oleju 5W to olej który umożliwia rozruch przy -30 a pompowalność do -35.
10W swobodny rozruch przy -25 a pompowalność -30 .
Natomiast druga cyfra to letnia klasa lepkość
20,30 to oleje energooszczędne , w temperaturze roboczej bardzo wodniste , poprawiające osiągi ale kosztem trwałości silnika i tylko o silników przystosowanych do takich olejów .
40 - to typowa lepkość olejów stosowanych w naszym klimacie , w większości polecany przez producentów pojazdów .
50,60 - to oleje podwyższające ochronę silnika , gęsty , ograniczające wycieki , hałaśliwość .
Więc jeżeli chcesz zastosować gęstszy olej do swojego motocykla to powinien być to 10w50 lub 10w60 .
Z drugiej strony masz nowy świeży motocykl to czemu nie pojedziesz z nim do serwisu , to lepsze rozwiązanie niż słuchanie znajomych .
kamyk
- kamyk82
- Świeżak
- Posty: 139
- Dołączył(a): 21/9/2012, 22:35
- Lokalizacja: lubelskie
Jeśli masz teraz 5W40 za pewne full syntety to kup inny full syntetyk może motul 15W50 poprawi sprawę.
"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 84 gości