Komentatorzy napisał(a):Co do kosztów, licząc w przeciągu sezonu, czy okresu użytkowania przez nas motocykla ?
W przeciągu posiadania maszyny, koszty utrzymania mogą być takie same, tylko częstotliwość remontów może się różnić.
W przypadku 2t remont robimy częściej i taniej, a w 4t rzadziej i drożej, z czego na to samo wychodzi.
Jedni lubią "jęk" 2-paka, a drudzy lubią "bulgot" 4-paka.
Kwestia gustu i grubości portfela.<br><hr>Cris<br>
Komentatorzy napisał(a):A co się częściej remontuje w 2t w porównaniu z 4t?<br><hr>I22<br>
Komentatorzy napisał(a):Logiczne, że : tłok, korba, gładź cylindra, ogólnie silnik.
Co do wysokiego kręcenia, nie rozumiem kwestii, autor tematu twierdzi, że 2-paka bujamy na niskich obrotach, bo na wysokich nie ma sił ? A 4-paka bujamy wysoko ? <br><hr>Cris<br>
Komentatorzy napisał(a):Kiedyś miałem CRF250. Honda zalecała wymiane tloka co 15 mth. Teraz mam KTM 200 EXC i zalecenie producenta jest wymiana tloka po bodajze 60 mth. Nie bardzo wiec wiem o co chodzi z tym tlokiem
<br><hr>I22<br>
15mth, tyle to nawet producent Vertex-a nie przewiduje dla motocykli klasy 85,czy 125 w 2-takcie. Być może pomyliłeś dane z regulacją zaworów.
Pomijając fakt, że dane które podaje np. producent, są danymi przeważnie dla zawodowców, amatorka zawsze czas pracy silnika może sobie wydłużyć, przy odpowiedniej eksploatacji silnika.
Powiedzmy w przeciągu 4 lat posiadania YZ125(2t) i YZF250(4t), koszty eksploatacji mamy przybliżone do siebie.
Wystarczy trochę posiedzieć w tym temacie.<br><hr>Cris