naprawa-koszty
Posty: 6
• Strona 1 z 1
naprawa-koszty
Witam, mam pytanie dotyczące kosztów napraw. Otóż posiadam Honde vfr 750 rc36I w której jest parę mankamentów do naprawy i czy byłby ktoś miły kto oszacował by po krótce kosztorys napraw które chce wykonać?
Mam do naprawy kosz sprzęgła z tymi 3 sprężynkami (nie jestem pewny jak to się dokładnie nazywa), wymiana płyny chłodniczego, oleju, filtrów oleju i paliwa, świec, regulacja zaworów i gaźników, być może przydałaby sie wymiana w ogóle rozrządu (słychać delikatne dzwonienie/terkotanie).
W drugiej kolejności chciałbym się zająć wymianą skrzyni biegów (poprzedni właściciel "skrzywdził" 2bieg przez co ciężko wchodzi powyżej 6tyś obrotów) i plastiki-praktycznie wszystkie są do wymiany.
Co prawda wszystko to chciałbym zrobić dopiero na wiosnę jednak chciałbym poznać koszta teraz żeby wiedzieć ile zbierać kasy... Dodam że nie muszą to być koniecznie części z górnej półki gdyż jeżdżę bardziej turystycznie niż wyczynowo więc nie potrzebuje jakości i kosztów Moto GP :p
Z góry dziękuję wszystkim za odpowiedź.
Mam do naprawy kosz sprzęgła z tymi 3 sprężynkami (nie jestem pewny jak to się dokładnie nazywa), wymiana płyny chłodniczego, oleju, filtrów oleju i paliwa, świec, regulacja zaworów i gaźników, być może przydałaby sie wymiana w ogóle rozrządu (słychać delikatne dzwonienie/terkotanie).
W drugiej kolejności chciałbym się zająć wymianą skrzyni biegów (poprzedni właściciel "skrzywdził" 2bieg przez co ciężko wchodzi powyżej 6tyś obrotów) i plastiki-praktycznie wszystkie są do wymiany.
Co prawda wszystko to chciałbym zrobić dopiero na wiosnę jednak chciałbym poznać koszta teraz żeby wiedzieć ile zbierać kasy... Dodam że nie muszą to być koniecznie części z górnej półki gdyż jeżdżę bardziej turystycznie niż wyczynowo więc nie potrzebuje jakości i kosztów Moto GP :p
Z góry dziękuję wszystkim za odpowiedź.
-
lavrence - Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 2/8/2013, 16:17
- Lokalizacja: Milicz
terkot to rozrząd tylko czy masz na kolach czy łańcuch ? jak lancuch to do wymiany
zawory tam masz v2 to do 300 zl plus plytki, jesli na łańcuszku rozrząd to masz 2 wiec 300-400 lancuszek, gazniki 150zl swiece ze 100 olej filtr do 200zl, plyn i filtr to moze do 150zl sie zmieścisz, tylko co z ta dwojka, wedlug mnie to najpierw na niej sie skoncentruj
zawory tam masz v2 to do 300 zl plus plytki, jesli na łańcuszku rozrząd to masz 2 wiec 300-400 lancuszek, gazniki 150zl swiece ze 100 olej filtr do 200zl, plyn i filtr to moze do 150zl sie zmieścisz, tylko co z ta dwojka, wedlug mnie to najpierw na niej sie skoncentruj
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
Honda VFR to jest motocykl z górnej półki, o czym mój portfel już zdążył się wielokrotnie przekonac.
Synchronizacja gaźników z czyszczeniem w porządnym serwisie 500 zł, regulacja zaworów też w tych okolicach (bo V4). W motorze jest rozrząd na kołach zębatych - rozwiązanie najdroższe z możliwych w produkcji i naprawie, ale nie do zajechania. Nie słyszałem, żeby jakikolwiek użytkownik Hondy VFR wymieniał rozrząd albo go naprawiał. Koszt głowicy - ok. 5 000 zł, no chyba, że jakaś używka.
Jeżeli masz do tego uszkodzoną skrzynię biegów i sprzęgło do roboty, i na dodatek chcesz części z górnej półki, to licz koszty w tysiącach PLN.
Najgorsze jest to, że właściwie nie ma zamienników (jeżeli chodzi o części, a nie płyny)
i trzeba 90% części kupowac oryginalne Hondy. Dla przykładu uszczelki tłoczków hamulcowych (4 gumki) kosztują 160 zł. Do tego na pocieszenie dodam, że łożyska do kół Honda robi niewymiarowe i trzeba kupic oryginalne. Łożyska na przednie koło jeszcze da się zastąpic jakimiś zamiennikami, ale łożyska do tylnego koła nigdzie nie kupisz jak tylko w Hondzie i kosztują one 1000 zł. Jak nie wierzysz, to napisz do Hondy ile kosztują różne części. Ja się przekonałem, że akurat VFR nie jest na moją kieszeń.
Reszta części eksploatacyjnych podobnie jak w innych motocyklach o podobnej pojemności, czyli na dobre opony ok. 1000-1500 zł, sprzęgło: 500 zł, napęd: 500 zł.
Powodzenia.
Synchronizacja gaźników z czyszczeniem w porządnym serwisie 500 zł, regulacja zaworów też w tych okolicach (bo V4). W motorze jest rozrząd na kołach zębatych - rozwiązanie najdroższe z możliwych w produkcji i naprawie, ale nie do zajechania. Nie słyszałem, żeby jakikolwiek użytkownik Hondy VFR wymieniał rozrząd albo go naprawiał. Koszt głowicy - ok. 5 000 zł, no chyba, że jakaś używka.
Jeżeli masz do tego uszkodzoną skrzynię biegów i sprzęgło do roboty, i na dodatek chcesz części z górnej półki, to licz koszty w tysiącach PLN.
Najgorsze jest to, że właściwie nie ma zamienników (jeżeli chodzi o części, a nie płyny)
i trzeba 90% części kupowac oryginalne Hondy. Dla przykładu uszczelki tłoczków hamulcowych (4 gumki) kosztują 160 zł. Do tego na pocieszenie dodam, że łożyska do kół Honda robi niewymiarowe i trzeba kupic oryginalne. Łożyska na przednie koło jeszcze da się zastąpic jakimiś zamiennikami, ale łożyska do tylnego koła nigdzie nie kupisz jak tylko w Hondzie i kosztują one 1000 zł. Jak nie wierzysz, to napisz do Hondy ile kosztują różne części. Ja się przekonałem, że akurat VFR nie jest na moją kieszeń.
Reszta części eksploatacyjnych podobnie jak w innych motocyklach o podobnej pojemności, czyli na dobre opony ok. 1000-1500 zł, sprzęgło: 500 zł, napęd: 500 zł.
Powodzenia.
- Rokendrol
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 12/4/2013, 22:03
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości